Skip to content

מחווה לאריק איינשטיין: הנשיא ישיר את "עוף גוזל" יחד עם ריטה

הנשיא יארח ביום העצמאות, בשבוע הבא, בבית הנשיא בירושלים, את חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל - שתתחיל בטקס החיילים המצטיינים המסורתי ותמשיך באירוע "שרים עצמאות" שהפך למסורת, בהשתתפות כל הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל- ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בנימין (בני) גנץ ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה, שמעון פרס, יצא הבוקר במפתיע לבמה המרכזית בגינת בית הנשיא, כדי ללחוץ את ידי 120 החיילים המצטיינים – בזמן שקיימו את החזרות הגנרליות לקראת הטקס המרכזי ביום העצמאות.

הנשיא יצא אל גינת בית הנשיא, עלה לבמה עליה עמדו במסדר צבאי מוקפד כל 120 החיילים המצטיינים ואמר: "אתם מצטיינים של צבא מצטיין, וזה אתגר לא פשוט. לא זכיתם מההפקר- השקעתם את כל נפשכם לשירותה של המדינה. חלקכם הופתעתם כשנבחרתם- אך ביום העצמאות אתם תהיו הגאווה של כולנו. אני גאה לראות קבוצה גדולה של חיילות מצטיינות. אני מקווה כי כולכם תמשיכו את השירות בצה"ל ומודה על השירות שעשיתם עד עכשיו. אני בטוח כי הוריכם נרגשים מאד שיש להם ילדים כמוכם, וכי בטקס תראו "טיפ טופ", כפי שאתם מרגישים".

הנשיא והחיילים המצטיינים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
הנשיא והחיילים המצטיינים (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

הנשיא יארח ביום העצמאות, בשבוע הבא, בבית הנשיא בירושלים, את חגיגת יום העצמאות המרכזית של מדינת ישראל – שתתחיל בטקס החיילים המצטיינים המסורתי ותמשיך באירוע "שרים עצמאות" שהפך למסורת, בהשתתפות כל הצמרת המדינית-ביטחונית בישראל- ראש הממשלה בנימין נתניהו, שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ"ל רא"ל בנימין (בני) גנץ ואלופי המטה הכללי בעבר ובהווה.

יו"ר הכנסת והמדליקות (צילו: דוברות הכנסת)
יו"ר הכנסת והמדליקות (צילום: דוברות הכנסת)

הטקס ייפתח במטס כבוד מיוחד של מבנה מסוקי קרב של חיל-האוויר, כהצדעה ל-120 החיילים המצטיינים המייצגים את כלל זרועות הצבא,  שנבחרו בקפידה והומלצו ע"י מפקדיהם לקבל אות הצטיינות מהנשיא על שירות משמעותי ותרומה יוצאת דופן לצה"ל ולמדינת ישראל. בתום המטס יסקרו הנשיא פרס והרמטכ"ל את שורות המצטיינים.

במרכז החגיגות- המופע "שרים עצמאות עם נשיא המדינה", שיתקיים השנה במחווה מיוחדת לזמר המנוח וענק התרבות אריק איינשטיין, ישיר הנשיא ביחד עם הזמרת ריטה את "עוף גוזל"; שלומי סרנגה ישיר יחד עם ראש הממשלה את "שיר השיירה"; קובי אפללו ישיר יחד עם שר הביטחון את "הן אפשר" ויובל דיין תשיר יחד עם הרמטכ"ל את "שיר של אחרי מלחמה".

ריטה, שתופיע בדואט מיוחד עם הנשיא, אמרה בהתרגשות לקראת האירוע: "אני גאה לקחת חלק בחגיגת העצמאות המרכזיות של מדינת ישראל, זוהי זכות עצומה עבורי לבצע דואט מיוחד לשיר עוף גוזל יחד עם נשיא המדינה בבוקר יום העצמאות".

יושב ראש הכנסת יולי אדלשטיין – ביחד עם שרת התרבות והספורט לימור לבנת וראש עיריית ירושלים ניר ברקת – אירח היום בכנסת את 14 הנשים שידליקו את המשואות בהר הרצל, בערב יום העצמאות.  תחילה התארחו מדליקות המשואות בלשכת יושב ראש הכנסת ולאחר מכן הצטלמו בצילום המסורתי עם מארחיהן.

באירוע שהתקיים ובו הוענקה לכל מדליקת משואה מדלית הכנסת מידי יושב ראש הכנסת, אמר יולי אדלשטיין: "'זמן נשים" – הישגים ואתגרים' הוא נושא נפלא ליום העצמאות. הסיפורים של הנשים שמדליקות השנה את המשואות הם מרגשים ומעוררי השראה. אני מתרגש מעומק לבי ומברך כל אחת ואחת ממדליקות המשואות".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן