Skip to content

יונייטד מגבירה את מחויבותה לשמירה על הסביבה

בתוכנית ECO-SKIES שלה מציעה יונייטד איירליינס להתפעל מכדור הארץ מגובה 30 אלף רגל ולפעול להגנתו. היא פועלת להפחתת השימוש בדלק, מטפלת בפליטות גזי חממה וממחזרת מוצרים
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

במסגרת תוכנית ECO-SKIES שלה הגבירה יונייטד איירליינס את מחויבותה לשמירה על הסביבה. היא פועלת להפחתת השימוש בדלק ושיפור נצילות הדלק במטוסים ובכלי הרכב באמצעות חדשנות בטכנולוגיה ובתהליכי חיסכון, מנצלת דלקים חלופיים יעילים וידידותיים לסביבה, משפרת את הקיימות של המוצרים והמתקנים, מנהלת בצורה מושכלת ואחראית את הפסולת המיוצרת מהפעילויות העסקיות שלה, ומשתפת פעולה עם כל בעלי העניין – הלקוחות, נמלי התעופה, השותפים העסקיים, הספקים, ממשלות וארגונים לא ממשלתיים – לקידום הנשיאה באחריות וההגנה על הסביבה תוך השגת היעדים העסקיים שלה.

יונייטד איירליינס. לוגו עם סימן ירוק וורישום של ECO-SKIES. צילום: יונייטד
מטוס יונייטד איירליינס. לוגו עם סימן ירוק וורישום של ECO-SKIES. צילום: יונייטד

גישתה הגלובלית של יונייטד

החברה דוגלת בגישה גלובלית לטיפול בפליטות גזי חממה (GHG) בתעשיית התעופה המסחרית. יחד עם חברות תעופה, יצרני מנועים ושלדות מטוסים, ספקי דלק, נמלי תעופה וממשלות שונים, החברה פועלת לקראת יעדים משותפים בתעשייה, ביניהם: שיפור נצילות הדלק בשיעור 1.5% לשנה בממוצע עד שנת 2020; גידול בנטרליות של פליטות הפחמן, החל משנת 2020 והפחתה בשיעור של 50% של דו תחמוצת הפחמן (CO2) עד שנת 2050, בהשוואה לרמות הבסיס של שנת 2005.

ניטור של הביצועים הסביבתיים

יונייטד מנטרת את טביעת הרגל הסביבתית שלה בכל שנה ומגישה נתונים מקיפים לגבי השימוש בדלק והמטען במטוסים למחלקת התעבורה של ארה"ב, המשרד לסטטיסטיקת התעבורה.

יצרניות המטוסים והשמירה על הסביבה

יונייטד לא פועלת בחלל ריק בכל הקשור לשמירה על הסביבה בתחום התעופתי עושים זאת, כבר כמה שנים, שתי יצרניות המטוסים הגדולות בעולם – איירבס ובואינג.

איירבס

איירבס יוזמת מדיניות של "שמיים חכמים יותר", תוכנית המהווה פרויקט מתמשך המביט מעבר לשאלת עיצוב כלי טיס אל עבר השאלה איך כלי טיס מתפקדים גם בקרקע וגם באוויר. זאת, מתוך מטרה לתת מענה לעלייה הקבועה הצפויה במספר הטיסות. הדגש האחרון בפרויקט זה הוא על חמישה פיתוחים חדשים וספציפיים היכולים להוריד דרסטית את פליטת גז הפחמן בתעשייה:
1. שיפור ההיבט האקולוגי: מטוסים משוגרים לאוויר בהמראות שהאנרגיה בהן ממוחזרת והעלייה התלולה יותר של המטוסים לאוויר נעשית בצמצום רעש ובהגעה לגבהי-שיוט במהירות רבה יותר.
2. נתיבי אוויר מהירים: מסלולים ברמת תדירות גבוהה שיאפשרו למטוסים ליהנות מטיסה במבנה דומה לזה של ציפורים בשל הפחתת גרירה ושימוש באנרגיה נמוכה.
3. גישת גלישה ונחיתה חופשיים: גישות כאלו המוכנסות לתוך שגרת העבודה של שדות תעופה תפחית במידה משמעותית את הרעש בכניסה התלולה מכיוון שאין שם צורך בדחף מנוע או בשבירת אוויר.
4. פעולות קרקעיות: נחיתות סופר-מדויקות מבחינת הזמנים תאפשר לצוות הטיפול במטענים להיות מוכן לעבודה במיקסום מרווחי זמן ומניעת עיכובים.
5. דלק "ירוק" יותר: שימוש בדלקים ביולוגיים וניתנים למחזור שיצריכו פיתוח מקורות אנרגיה ממוחזרת מבוססת אזורים הקרובים לשדות התעופה תוך כדי הזנת המטוסים והתשתית הקבועה במקום.
איירבס טוענת שאם מערכות ניהול התנועה של המטוסים יגיעו לרמת אופטימיזציה מוצלחת, שוק התעופה יחסוך מידי שנה 9 מיליון טונות של דלק ופליטה של 28 מיליון טונות דו תחמוצת הפחמן".

בואינג

חברת בואינג מקדמת את תחום האנרגיה בת-הקיימא והדלק הביולוגי ואת פיתוחם הטכנולוגי של פתרונות "ירוקים" כבר כמה שנים רבות, הן במפעליה והן עבור לקוחותיה – החל ממחזור השטיחים במטוס ועד מחזור המטוסים עצמם.

בואינג מצמצמת באופן קבוע את צריכת האנרגיה והמים באתריה, וכן את שיעור פליטת הפחמן הדו-חמצני והפסולת המסוכנת. בנוסף, מקדמת החברה יוזמות לפיתוח טכנולוגיות ידידותיות לסביבה, וביניהן הטיסה הראשונה בעולם שבוצעה באמצעות דלק ביולוגי.
בואינג ממשיכה לפתח טכנולוגיות "ירוקות", כשמטרתה להביא לכך שהמטוסים האזרחיים מהדור הבא יצרכו לפחות 15% פחות דלק, בהשוואה למטוסים הקיימים שאותם הם מתוכננים להחליף.
כמה מההצלחות ה"ירוקות" של בואינג בשנה החולפת:

• בואינג ביצעה טיסות ניסוי ירוקות המבוססות על דלק ביולוגי יחד עם חברות התעופה וירג'ין אטלנטיק, אייר ניו-זילנד, קונטיננטל ו-JAL היפנית.
• במשך 2008, קיבלה בואינג את תקן ISO 14001 לשמירה על איכות הסביבה בכל אחד מאתריה העיקריים.
• התכנית הממשלתית לשמירה על איכות הסביבה אישרה את תכנית חמש-השנים של בואינג המיועדת להפחתת הפליטה של גזי החממה.
• בואינג הצליחה לעקוף את מטרותיה הירוקות ל-2008, והפחיתה את הפסולת המסוכנת באתריה ב-24% ואת פליטת גזי החממה בכ-2%. אחוזי המיחזור באתרי בואינג עלו בשנה החולפת מ-58% ל-64%.

כיצד טסים עם דלק ביולוגי?

מטוסים אזרחיים שורפים בממוצע 18 גלונים של דלק לכל אלף מייל. כפי שהוכיחה יוזמת הפיתוח המשותפת, הדלק הביולוגי המופק מיטרופה, מקאמלינה, או מאצות בעל מחזור פחמן קצר יותר ובאיכות גבוהה משל דלק מבוסס קרוסין, עם רמת ניצולת וצפיפות אנרגיה גבוהות במיוחד. כמובן שעל הדלקים האלטרנטיביים המופקים עבור תחום התעופה לעמוד בדרישות מיוחדות נוספות. הדלק שהופק מהיטרופה, למשל, הגיע לנקודת קיפאון של 47 מעלות צלזיוס ולנקודת הצתה של 38 מעלות צלזיוס.

האם השימוש בדלק ביולוגי אכן שומר על הסביבה?

בכדי למנוע השלכות הרות-גורל על שטחי הגידול ועל האוכלוסייה החקלאית, יוזמת הפיתוח של בואינג התחייבה להשתמש באנרגיה מתחדשת בלבד לצמצום הפגיעה במגוון הביולוגי: דלק אשר מופק בתהליך הדורש שטח קטן ככל האפשר, ומעט מים ואנרגיה, ואשר אינו משתמש במקורות מזון או מי מתוקים. בנוסף, על עיבוד וקצירת היבולים להיות בעלי ערך סוציו-אקונומי לקהילות המקומיות.

ההישגים המרכזיים של יונייטד

לאחר השימוש מועברות הכוסות למיחזור. צילום: יונייטד
לאחר השימוש מועברות הכוסות למיחזור. צילום: יונייטד

אי אפשר להתעלם מהעובדות שהתעופה אחראית ל-2% בלבד מפליטות דו תחמוצת הפחמן בעולם, אבל היא זו שאחראית להוספת יותר מ-7% לתמ"ג הגלובלי. חברות תעופה מובילות כיום מטען ונוסעים למרחקים ארוכים ב-70% לכל גלון דלק מהמרחקים שהושגו לפני ארבעה עשורים. ובתחום זה הגיעה יונייטד לשיפור בשיעור של 32% בנצילות הדלק של מטוסיה מאז שנת 1994. והיו לה הישגים נוספים:

• טיסת הנוסעים הראשונה בארה"ב המונעת בדלק אורגני עם תערובת של דלק סילוני המופק מאצות מתחדשות ודלק סילוני רגיל הינה של יונייטד.
• הזמנת מטוסים עמידים שיספקו שיפור של יותר מ-20% בנצילות הדלק, ובכללם 132 מטוסים חדשים שהוזמנו עד שנת 2019, לרבות 50 מטוסי בואינג 787 דרימליינר, 57 מטוסי בואינג 37 ו-25 מטוסי איירבוס A350.
• יותר מ-500 מטוסים במסגרת הפעילות המרכזית שלנו מצוידים בכנפונים היוצרים הפחתה של עד 5% בפליטות וברעש.
• יותר מ-24% מכלי הרכב לשירות הקרקעי שלנו הם חשמליים או מונעים בדלקים חלופיים.
• טיסות הדגמה ראשונות בארה"ב עם דלק ביולוגי וסינתטי ומכתבי כוונות חתומים לקידום דלקים סילוניים חלופיים יעילים וידידותיים לסביבה המופקים מחומרי גלם של ביומסה.
• תוכניות למחזור ולהפחתת כמות הפסולת בטיסה, בנמלי התעופה ובמתקנים שלנו.
• במשך שש השנים שחלפו מיחזרה החברה יותר מ-1.7 מיליון ק"ג של פחיות ופריטי פלסטיק מתוך הפסולת המיוצרת בטיסה.

"לטוס בשמים ידידותיים"

יונייטד איירליינס השיקה לאחרונה את קמפיין וסיסמת המותג החדש שלה לטוס בשמים ידידותיים, (Fly the Friendly Skies) שהנוסע הישראלי יפגוש בהעולם בקיץ 2014. הסיסמה החדשה והקמפיין החדש, הגדול ביותר של יונייטד זה יותר מעשור, מבוססים על משוב מלקוחות שלפיו "ידידותי למשתמש" משמעותו היום השילוב בין שירות, טכנולוגיה ושיפורים במוצר. לכן, חברת יונייטד תכננה את השקעותיה ברשת הנתיבים הגלובלית שלה, במטוסים חדשים, אטרקציות במטוס, שירות לקוחות וערוצים דיגיטליים כך שיהיו "ידידותיים לנוסע".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן