Skip to content

נתניהו העלה את זכרו של רא"ל דוד אלעזר בישיבת הממשלה

נתניהו: "דדו תרם כל חייו לביטחון ישראל. הוא עשה זאת בפלמ"ח, בחטיבת הראל, בחטיבת הנגב, במבצע קדש, בפיקוד על פיקוד צפון במלחמת ששת הימים וכמובן כרמטכ"ל יום הכיפורים - מלחמה שבסופו של דבר הסתיימה בניצחונו של צה"ל"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, ייחד דברים לזכרו של רמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים, דוד (דדו) אלעזר, במלאת 38 שנים לפטירתו.

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

"בשבוע הזה, אנחנו מציינים 38 שנים לפטירתו של רב אלוף דוד אלעזר, דדו, הרמטכ"ל התשיעי של מדינת ישראל", אמר נתניהו. "דדו תרם כל חייו לביטחון ישראל. הוא עשה זאת בפלמ"ח, בחטיבת הראל, בחטיבת הנגב, במבצע קדש, בפיקוד על פיקוד צפון במלחמת ששת הימים וכמובן כרמטכ"ל יום הכיפורים – מלחמה שבסופו של דבר הסתיימה בניצחונו של צה"ל. אני חייב לומר שהוא גם כרמטכ"ל וכראש אג"ם נטל חלק פעיל מנהיגותי במלחמה נגד ארגוני הטרור. אני זוכר אותו ממבצע 'סבנה' ואחרים יזכרו אותו ממבצע 'אביב נעורים', מבצע אחד לשחרור חטופי טרור ומבצע שני לחיסול מנהיגי הטרור, וגם ממבצעים רבים אחרים. אני יודע שרבים רבים במדינת ישראל ששירתו תחתיו הוקירו אותו ומרגישים שיש צורך לעשות צדק עם זיכרונו של אחד מהמפקדים המסורים והאמיצים שהיו למדינת ישראל. יהי זכרו ברוך".

ההחלטה לייחד דברים לזכרו של דוד אלעזר התקבלה בעקבות פניה של יותר מ-200 מראשי מערכת הביטחון וצה"ל, שדרשו לתקן עוול הסטורי, אישי ומוסרי שנעשה לדבריהם לרמטכ"ל מלחמת יום הכיפורים.

בין הפונים אל ראש הממשלה היה ח"כ, אלוף (מיל.), עמרם מצנע: "ברצוני להודות לראש הממשלה על דבריו היום, ערב יום הזיכרון, בישיבת הממשלה, אודות פועלו של רב אלוף דוד דדו אלעזר, ז"ל אשר כיהן כרמטכ"ל בזמן מלחמת יום כיפור. בכך פעל ראש הממשלה לעשיית צדק היסטורי", כתב מצנע בעמוד הפייסבוק שלו.

"אל ראש הממשלה פניתי בשמם של 200 מג"דים, מח"טים ומקביליהם בים וביבשה, אלופים, ניצבים ותתי אלופים כולם מפקדים בכירים שלחמו במלחמת יום הכיפורים, אשר חלקם אף מכהנים כיום בכנסת ה-19. כלל המצטרפים לפנייה הגיעו למסקנה כי דוח אגרנט אשר בדק את ימי המלחמה הראשונים ואת אלו שקדמו לה, החמיר ביחס למי שהיה מפקדנו, שמנהיגותו, החלטותיו ורוחו האיתנה הובילו תוך ימים לניצחון יוצא דופן בהסטוריה הצבאית, זאת כאשר עמדנו כפסע מכישלון, ובתנאים שאין קשים מהם", כתב מצנע.

"בפנייתי לראש הממשלה הדגשתי כי איננו מבקשים לשנות את דוח ועדת אגרנט, אנו מבקשים לתת משקל היסטורי לימים שאחרי תחילת הלחימה, לתקן עוול מהותי מוסרי והיסטורי, ולהביע במעמד הממשלה הערכה מיוחדת לפועלו של רב אלוף דוד דדו אלעזר, כפי שנעשה הבוקר, בשבוע בו אנו מציינים 38 שנה לפטירתו".

ראש האופוזיציה, ח"כ יצחק הרצוג, בירך על הודעת ראש הממשלה: "אני מברך על תיקון העוול ההיסטורי שנעשה לדדו. תרומתו של אלעזר לביטחון ישראל אינה מוטלת בספק וראוי כי יקבל, גם אם באיחור רב, את ההוקרה על כך. בפרספקטיבה היסטורית אנו יודעים כי למרות הכשלים המערכתיים ערב מלחמת יום הכיפורים ובפריצתה ניהל דדו את המלחמה בקור רוח וגילה עוצמות אנושיות בלתי נתפסות שמנעו מפלה. על כך, ועל תרומתו לביצור ביטחונה של ישראל החל מטרום ימי המדינה ועד יום מותו אנו חייבים לו הרבה וטוב שהממשלה החלה בתהליך של שינוי גישה בנוגע לזיכרון מורשתו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן