Skip to content

יעל דיין בדברי פרידה מאחיה: זה בכל זאת בטרם עת

רבים באו להיפרד מאסי דיין בסינמטק בתל אביב. "זה סוף המשפחה הגרעינית", ספדה לו יעל דיין, "אנחנו מרגישים עצב וצער ואין מילים. אסי הספיד את עצמו מכל הכיוונים. כל העיתונים מלאים בכל הדברים הנכונים ואני שמחה שלא מתרכזים בצהוב של חייו"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות אנשים גדשו את אולם 3 בסינמטק בתל אביב, פרידה אחרונה מאסי דיין, כותב, יוצר, במאי, שחקן ואייקון תרבות. ארונו הוצב על בימת האולם ובשורה הראשונה ישבו זו לצד זו האחות יעל דיין ובתה, אחותה של רות ואשת הנשיא לשעבר ראומה ויצמן, אימו של אסי רות דיין וליה ואן ליר מייסדת סינמטק ירושלים וכלת פרס ישראל, חברתה של רות. המנחמים הרבים, ביניהם אנשי ציבור ושחקנים, עברו בזה אחר זה לצד הארון והביעו תנחומים למשפחה.

בנו של אסי, ליאור דיין, ניצב על הבימה לצד ארונו של אביו כשהוא אוחז בבנו הפעוט ומסרב להתראיין. אמו, קרולין לנגפורד, אמרה מילות פרידה: "רק עכשיו, כשאני עומדת מול הארון, אני קולטת, הזמן מרפא את הפצעים ומה שהיה בעבר נשאר בעבר. היו לנו זמנים ממש טובים, אף פעם לא היה משעמם איתו. מאוד מנחם אותי שבשנים האחרונות היינו חברים טובים, זה עושה את הפרידה קלה יותר".

(צילום: נירה ידין)
רות דיין (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
יעל, ראומה ורות (צילום: נירה ידין)

גרושתו, השחקנית סמדר קילצ'ינסקי, אמרה בצער "עניין המוות תמיד עלה איתו". אחותו יעל, שקיבלה את כל המבקרים והודתה לכל הבאים, אמרה: "זה סוף המשפחה הגרעינית. אנחנו מרגישים עצב וצער. ואין מילים. אסי הספיד את עצמו מכל הכיוונים. כל העיתונים מלאים בכל הדברים הנכונים ואני שמחה שלא מתרכזים בצהוב של חייו כי זה באמת שולי. זה לא משנה מה דוחף בן אדם ליצירה, אם זה דחף גאוני או אם צריך עזר כימי. יש הרגשה של אובדן, חסר, והערכה ואהבה עצומה לכל מה שהשאיר. זה בכל זאת בטרם עת. אני חושבת שאת כל הכבוד, האהבה והתהילה להן הוא זכה במותו, חלקים מזה הוא גם זכה בחייו… הוא היה מאוד פורה. לפני שבוע הוא שלח לי במייל שירים שכתב".

יעל דיין (צילום: נירה ידין)
זה לא משנה מה דוחף בן אדם ליצירה. יעל דיין (צילום: נירה ידין)
קרולין לנגפודד, אמו של ליאור (צילום: נירה ידין)
מנחם אותי שבשנים האחרונות היינו חברים טובים. קרולין לנגפודד, אמו של ליאור (צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)
(צילום: נירה ידין)

דודתו, ראומה ויצמן, ישבה בשקט ונראתה כאובה. אנשי תרבות וקולנוע רבים הספידו אותו בזה אחר זה וחברתו הקרובה בשנים האחרונות, השחקנית לוסי דובינצ'יק, אמרה עליו: "היית סבא לעלמה בתי". על הבימה הוצב מסך בו התחלפו צילומיו של אסי דיין מראשית חייו ולאורך הקריירה המפוארת שלו.

הלווחיתו תיערך בשעה 16:00 במושב נהלל. אסי ייטמן לצד אביו, הרמטכ"ל משה דיין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן