שיא בהיפגעות קשישים הולכי הרגל בתאונות דרכים בערים ב-2013

701 קשישים בגילאי 65 ויותר, הולכי רגל, נפגעו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המשמעות היא, כי כ-13 קשישים הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים מדי שבוע בערים

שיא בהיפגעות קשישים הולכי הרגל בתאונות דרכים בערים ב-2013

701 קשישים בגילאי 65 ויותר, הולכי רגל, נפגעו בשנת 2013 בתאונות דרכים בערים, כך עולה מנתוני עמותת אור ירוק, המבוססים על נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. המשמעות היא, כי כ-13 קשישים הולכי רגל נפגעים בתאונות דרכים מדי שבוע בערים

מספר הקשישים שנפגעו כהולכי רגל בשנת 2013 הוא הגבוה ביותר לעומת 11 השנים שחלפו. בשנה שעברה למשל, נפגעו 654 קשישים הולכי רגל ואילו בשנת 2011 נפגעו 648. בנוסף, בשנת 2013 נהרגו 29 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו- 163 קשישים נפצעו קשה.

בכל שנה נפגעים בערים בממוצע 639 הולכי רגל קשישים (שנים 2003 – 2013), מתוכם נפצעים קשה כ-169 ועוד 38 קשישים נהרגים בתאונות דרכים בעת שהלכו ברגל.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון נפגעו כעשרים אלף קשישים בתאונות דרכים. מרבית הקשישים (61%) שנהרגו בתאונות דרכים היו הולכי רגל, כאשר שליש מההרוגים נהרגו כשחצו את הכביש במעבר חציה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לדאוג להתאמת ושיפור התשתיות בסביבות בהן ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו ליד קופות חולים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. במיוחד באזורים אלו יש להנמיך את המדרכות, להתקין פסי האטה בסמוך למעברי החצייה, להתקין רמזורים להולכי רגל, להגדיל את השלטים והתמרורים וכן להאריך את משך האור הירוק ברמזור".

התפלגות היפגעות הולכי רגל קשישים בתאונות דרכים עפ"י ערים:

• בתל אביב נפגעו 95 הולכי רגל קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ו- 19 נפצעו קשה בשנת 2013.
• בירושלים נפגעו 55 הולכי רגל קשישים, מתוכם שניים נהרגו ו- 22 נפצעו קשה בשנת 2013.
• בחולון נפגעו 38 הולכי רגל קשישים, מתוכם שניים נהרגו ותשעה נפצעו קשה בשנת 2013.
• בחיפה נפגעו 36 הולכי רגל קשישים, מתוכם שבעה נפצעו קשה בשנת 2013.
• באשדוד נפגעו 34 הולכי רגל קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ושבעה נפצעו קשה בשנת 2013.
• ברמת גן נפגעו 31 הולכי רגל קשישים, מתוכם תשעה נפצעו קשה בשנת 2013.

קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.

לפני מספר חודשים יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק", לבדוק האם המדינה מתחשבת באזרחיה הקשישים ומתאימה את משך האור הירוק במעברי חציה מרומזרים להולכי הרגל. הבדיקה נערכה ב-15 ישובים ובמסגרתם נבדקו 20 מעברי חציה, אשר כללו כ-430 הלכי רגל.

מהבדיקה עלה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות. במקרים רבים הולכי הרגל הקשישים נמצאו עדיין במעבר החצייה כשלכלי הרכב כבר הופיע האור הירוק.

אפשר לשפר מצבי סיכון של הולכי רגל באמצעות נקיטת האמצעים הבאים:

• עריכת שיפורים בנראות.
• טיפול במפגעים כמו בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה
• הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל במעברי חצייה.
• לבצע פעילויות הסברה בקרב קשישים בכדי להקנות את הידע והכלים להתמודד עם הסכנות המצפות להם בכביש כהולכי רגל.
• על הרשויות המקומיות להוסיף מעברי חצייה מוסדרים בסביבת המוסדות המשמשים את הקשישים כמו בתי אבות ומרפאות.
• להציב שילוט גדול וברור באזורים אלו.
• לדאוג להנמכת המדרכה.
• להבטיח שדה ראייה רחב ליד מעברי חצייה.

מספר הקשישים שנפגעו כהולכי רגל בשנת 2013 הוא הגבוה ביותר לעומת 11 השנים שחלפו. בשנה שעברה למשל, נפגעו 654 קשישים הולכי רגל ואילו בשנת 2011 נפגעו 648. בנוסף, בשנת 2013 נהרגו 29 קשישים בעת שהיו הולכי רגל בתחום העירוני ו- 163 קשישים נפצעו קשה.

בכל שנה נפגעים בערים בממוצע 639 הולכי רגל קשישים (שנים 2003 – 2013), מתוכם נפצעים קשה כ-169 ועוד 38 קשישים נהרגים בתאונות דרכים בעת שהלכו ברגל.

על פי נתוני עמותת אור ירוק, בעשור האחרון נפגעו כעשרים אלף קשישים בתאונות דרכים. מרבית הקשישים (61%) שנהרגו בתאונות דרכים היו הולכי רגל, כאשר שליש מההרוגים נהרגו כשחצו את הכביש במעבר חציה.

שמואל אבואב, מנכ"ל עמותת אור ירוק: "עמותת אור ירוק: "על הרשויות המקומיות לדאוג להתאמת ושיפור התשתיות בסביבות בהן ישנו ריכוז גבוה של קשישים כמו ליד קופות חולים, בתי אבות ומרכזי יום לקשיש. במיוחד באזורים אלו יש להנמיך את המדרכות, להתקין פסי האטה בסמוך למעברי החצייה, להתקין רמזורים להולכי רגל, להגדיל את השלטים והתמרורים וכן להאריך את משך האור הירוק ברמזור".

התפלגות היפגעות הולכי רגל קשישים בתאונות דרכים עפ"י ערים:

• בתל אביב נפגעו 95 הולכי רגל קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ו- 19 נפצעו קשה בשנת 2013.
• בירושלים נפגעו 55 הולכי רגל קשישים, מתוכם שניים נהרגו ו- 22 נפצעו קשה בשנת 2013.
• בחולון נפגעו 38 הולכי רגל קשישים, מתוכם שניים נהרגו ותשעה נפצעו קשה בשנת 2013.
• בחיפה נפגעו 36 הולכי רגל קשישים, מתוכם שבעה נפצעו קשה בשנת 2013.
• באשדוד נפגעו 34 הולכי רגל קשישים, מתוכם שלושה נהרגו ושבעה נפצעו קשה בשנת 2013.
• ברמת גן נפגעו 31 הולכי רגל קשישים, מתוכם תשעה נפצעו קשה בשנת 2013.

קשישים נמצאים בסכנה בעיקר כהולכי רגל, שכן עוצמת הפגיעה בהם גבוהה יותר. אחד הקשיים הגדולים של הולכי רגל קישים הוא כי לוקח להם זמן ארוך יותר מצעירים לחצות את הכביש בגלל מצבם הפיזי. בנוסף, קשיי ראייה ושמיעה משפיעים על הדרך שבה חוצים קשישים את הכביש.

לפני מספר חודשים יצאו מתנדבי עמותת "אור ירוק", לבדוק האם המדינה מתחשבת באזרחיה הקשישים ומתאימה את משך האור הירוק במעברי חציה מרומזרים להולכי הרגל. הבדיקה נערכה ב-15 ישובים ובמסגרתם נבדקו 20 מעברי חציה, אשר כללו כ-430 הלכי רגל.

מהבדיקה עלה כי במקרים רבים זמן חציית הכביש של הולך רגל קשיש אל מול הולך רגל צעיר הוא כפול, ובנוסף, במעברי חציה רבים האור הירוק קצר מדי והולכי רגל קשישים לא מספיקים לחצות. במקרים רבים הולכי הרגל הקשישים נמצאו עדיין במעבר החצייה כשלכלי הרכב כבר הופיע האור הירוק.

אפשר לשפר מצבי סיכון של הולכי רגל באמצעות נקיטת האמצעים הבאים:

• עריכת שיפורים בנראות.
• טיפול במפגעים כמו בורות פעורים או חפצים מסוכנים על המדרכה
• הארכת זמן הרמזור הירוק להולכי רגל במעברי חצייה.
• לבצע פעילויות הסברה בקרב קשישים בכדי להקנות את הידע והכלים להתמודד עם הסכנות המצפות להם בכביש כהולכי רגל.
• על הרשויות המקומיות להוסיף מעברי חצייה מוסדרים בסביבת המוסדות המשמשים את הקשישים כמו בתי אבות ומרפאות.
• להציב שילוט גדול וברור באזורים אלו.
• לדאוג להנמכת המדרכה.
• להבטיח שדה ראייה רחב ליד מעברי חצייה.

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן