למרות הבטחות: לא ניתן למשטרה תקציב לניידות "מתנדבים בתנועה"

פרויקט "מתנדבים בתנועה", שהתהדר בכ-105 ניידות ובקרוב לעשרת אלפים מתנדבים, סובל מבעיית תקציב קשה שמשאירה 2,500 מתנדבים בבית

למרות הבטחות: לא ניתן למשטרה תקציב לניידות "מתנדבים בתנועה"

פרויקט "מתנדבים בתנועה", שהתהדר בכ-105 ניידות ובקרוב לעשרת אלפים מתנדבים, סובל מבעיית תקציב קשה שמשאירה 2,500 מתנדבים בבית

עמותת אור ירוק בשיתוף משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפעילות בשנים האחרונות את פרויקט "מתנדבים בתנועה", במסגרתו מוזמנים אזרחים להצטרף לשורות מתנדבי המשטרה ולשמש כשוטרים לכל דבר. בשנה האחרונה ספג הפרויקט מכה קשה כשאיבד ניידות רבות כתוצאה מבלאי הרכב.

בסוף שנת 2013 יצאה תכנית לחידוש מלאי הניידות והשבת המתנדבים לפעילות בצורת "מנות", כאשר מדי שלושה חודשים 25 ניידות חדשות ייכנסו לפעילות. למרות ההבטחות, התקציב לניידות אלו טרם ניתן וכרגע רק 25 ניידות חדשות הוכנסו לשימוש. המשמעות היא, כי בערים רבות מתנדבים שתפקידם הוא לתפוס עבריינים בכבישים ולמנוע את תאונות הדרכים – אינם יכולים לעשות זאת.

ניידת בפרויקט (צילום יח"צ עור ירוק)

הערים בהן הייתה אמורה להיכנס לשימוש ניידת חדשה במסגרת "המנה השנייה":

בצפון: משגב; נצרת; ירדן; קרית שמונה; עפולה; כרמיאל; מעונה; נצרת עילית; נהריה; חיפה; טירת הכרמל.

בדרום: רהט.

במרכז: רמלה; לוד; ראשון לציון; נתניה, תל אביב, ירושלים.

מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. פעילות המתנדבים מכוונת לאכיפת משטרה, על פי הדרישות והיעדים של אגף התנועה. הדגש הוא על עבירות המגודרות כעבירות איכות, הכוללות עבירות כגון: עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ובדיקות אלכוהול.

מעמותת אור ירוק נמסר כי: "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. התוצאות המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. על המדינה לפעול בנחישות כדי להציל את הפרויקט. בימים של קיצוצים תקציביים, עזרה ברוכה של אלפי מתנדבים, תסייע לאגף התנועה במשטרת ישראל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, בכבישי הערים".

עמותת אור ירוק בשיתוף משטרת ישראל והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים מפעילות בשנים האחרונות את פרויקט "מתנדבים בתנועה", במסגרתו מוזמנים אזרחים להצטרף לשורות מתנדבי המשטרה ולשמש כשוטרים לכל דבר. בשנה האחרונה ספג הפרויקט מכה קשה כשאיבד ניידות רבות כתוצאה מבלאי הרכב.

בסוף שנת 2013 יצאה תכנית לחידוש מלאי הניידות והשבת המתנדבים לפעילות בצורת "מנות", כאשר מדי שלושה חודשים 25 ניידות חדשות ייכנסו לפעילות. למרות ההבטחות, התקציב לניידות אלו טרם ניתן וכרגע רק 25 ניידות חדשות הוכנסו לשימוש. המשמעות היא, כי בערים רבות מתנדבים שתפקידם הוא לתפוס עבריינים בכבישים ולמנוע את תאונות הדרכים – אינם יכולים לעשות זאת.

ניידת בפרויקט (צילום יח"צ עור ירוק)

הערים בהן הייתה אמורה להיכנס לשימוש ניידת חדשה במסגרת "המנה השנייה":

בצפון: משגב; נצרת; ירדן; קרית שמונה; עפולה; כרמיאל; מעונה; נצרת עילית; נהריה; חיפה; טירת הכרמל.

בדרום: רהט.

במרכז: רמלה; לוד; ראשון לציון; נתניה, תל אביב, ירושלים.

מתנדבי התנועה פועלים בשיתוף לשוטרים המקומיים. המתנדבים פועלים בצוותים של שניים במשמרת ומבצעים פעילות אכיפה, ביום וגם בלילה. פעילות המתנדבים מכוונת לאכיפת משטרה, על פי הדרישות והיעדים של אגף התנועה. הדגש הוא על עבירות המגודרות כעבירות איכות, הכוללות עבירות כגון: עקיפה על קו לבן, חציית צומת במופע אור אדום, אי מתן זכות קדימה, אי ציות לתמרור עצור ובדיקות אלכוהול.

מעמותת אור ירוק נמסר כי: "פרויקט 'מתנדבים בתנועה', הוא פרויקט בעל חשיבות עליונה. התוצאות המרשימות מלמדות על חשיבות מערך המתנדבים במסגרת האכיפה המשטרתית. על המדינה לפעול בנחישות כדי להציל את הפרויקט. בימים של קיצוצים תקציביים, עזרה ברוכה של אלפי מתנדבים, תסייע לאגף התנועה במשטרת ישראל להתמודד עם האתגרים העומדים בפניה, בכבישי הערים".

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן