Skip to content

הנשיא פרס לסוזן רייס: יש לבחון רצינות האיראנים במעשים

יועצת הנשיא אובמה לענייני ביטחון לאומי, סוזן רייס, הגיעה לארץ בראש משלחת רמת-דרג מארצות הברית, להמשך הדו-שיח האסטרטגי בין המדינות ונפגשה עם הנשיא וראש הממשלה. במשלחת האמריקנית חברים גם נציגים ממשרדי החוץ, ההגנה, האוצר ומקהילת המודיעין. רייס תיפגש מחר ברמאללה גם עם אבו מאזן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אנו מגיעים לזמן ההכרעה – יש לבחון רצינות האיראנים במעשים ולא בדיבורים". כך אמר הערב נשיא המדינה, שמעון פרס, ליועצת הנשיא אובמה לענייני ביטחון לאומי, סוזן רייס. רייס הגיעה לישראל ונפגשה עם הנשיא פרס ועם ראש הממשלה נתניהו.

חיבוק חם מהיועצת לביטחון לאומי רייס. (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
חיבוק חם מהיועצת לביטחון לאומי רייס. (צילום: מארק ניימן, לע"מ)
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם סוזן רייס (צילום: חיים צח/לע"מ)
פגישת ראש הממשלה נתניהו עם סוזן רייס (צילום: חיים צח/לע"מ)

סוזן רייס הגיעה לארץ בראש משלחת רמת-דרג מארצות הברית, להמשך הדו-שיח האסטרטגי בין המדינות. במשלחת האמריקנית חברים גם נציגים ממשרדי החוץ, ההגנה, האוצר ומקהילת המודיעין.  רייס תיפגש מחר ברמאללה גם עם יושב ראש הרשות הפלסטינית אבו מאזן.

בנוגע למשא ומתן המדיני בין ישראל לפלסטינים אמר הנשיא: "אין אלטרנטיבה לפתרון שתי המדינות. ישראל מושיטה ידה לשלום עם כל שכנותיה ובראשן הפלסטינים. למרות המשבר שנוצר, הדלת לא נסגרה. עלינו למצוא את הדרך בכדי לשוב ולחדש את המו"מ בנינו לבין הפלסטינים". בנושא חמאס שב הנשיא והבהיר כי: "אין מו"מ עם חמאס ללא קבלה של שלושת תנאי הקוורטט. על העולם להפעיל לחץ על חמאס לקבל את שלושת התנאים. על כך יש עמדה אחידה וברורה בעולם. יש להבהיר לחמאס כי אף אחד לא ישלם ויממן את הטילים שלהם".

במהלך פגישת העבודה המדינית, שקיים הנשיא פרס עם היועצת לביטחון לאומי, סוזן רייס, דנו השניים גם בסוגיה האיראנית ובחיזוק היחסים האסטרטגיים בין ישראל לארה"ב. "הגענו לרגע ההכרעה בנושא האיראני", אמר הנשיא. הוא הדגיש כי האיראנים ייבחנו רק עפ"י מעשיהם ואמר: "יש לבחון את רצינות האיראנים- האם הם מציעים רק מילים, או מפגינים פעולות הלכה למעשה".

נשיא המדינה קיבל את רייס בחום רב עם הגעתה ובירך אותה עם בואה לישראל: "אני מבקש להודות לך לנשיא אובמה ולממשל האמריקאי על תמיכתה ועמידתה של ארה"ב לצידה של ישראל. תחת הנהגתו של הנשיא אובמה הגיעו היחסים האסטרטגיים ביטחוניים בין ארה"ב לישראל לשיאים חדשים. ישראל רואה בנשיא אובמה חבר אמת של עמינו ושל מדינתנו".

היועצת לביטחון לאומי רייס חיבקה את הנשיא פרס בחום, הודתה לנשיא על מילותיו החמות ואמרה:" ברצוני להביע את תודתי על ידידותך האישית עימי ועל הידידות עם הנשיא אובמה, שאני יודעת כי הוא מעריך אותה מאוד. וכן להביע תודה על תמיכתך בארה"ב. זהו כבוד עבורי להיות פה שוב".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן