Skip to content

לחיאני חתם על עסקת טיעון: הודה בהפרות אמונים

ראש עיריית בת ים המושעה הודה בבית המשפט בשלושה סעיפים של הפרת אמונים ומרמה והפרקליטות הסירה את סעיף האישום בנטילת שוחד. בית המשפט יתבקש לשקול האם להטיל קלון על ראש העיר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בית משפט השלום בתל אביב אישר היום (חמישי), עסקת טיעון בין ראש עיריית בת ים לשעבר, שלומי לחיאני, לפרקליטות המדינה. על פי ההסדר הודה לחיאני בשלוש עבירות של הפרת אמונים.  כשסעיף השוחד שלחיאני הורשע בו, נמחק. פרקליטות מיסוי וכלכלה בפרקליטות המדינה תבקש להשית עליו שנת מאסר אחת וקלון. מנגד, פרקליטיו של לחיאני יבקשו כצפוי לבקש עונש ללא שנת מאסר ולהותיר את ההחלטה לגבי הקלון לבית המשפט. אם יחליט בית המשפט להטיל עליו קלון, יורחק ראש העירייה לשעבר מהחיים הציבוריים למשך שבע שנים. בעקבות הודאתו של לחיאני הרשיע שופט בית המשפט, בני שגיא את לחיאני ודחה את הדיונים שקבעו למאי על מנת לתת לצדדים להערך לשלב הטיעונים לעונש.

עסקת טיעון - שלומי לחיאני (צילום: עיריית בת ים)
עסקת טיעון - שלומי לחיאני (צילום: עיריית בת ים)

בכתב האישום המקורי שהוגש נגד לחיאני בתחילת אוקטובר שעבר נכללו ארבעה סעיפי אישום. שניים מהם עסקו בקבלת שוחד מבעלי עסקים. אישום שלישי פירט עבירות של מרמה והפרת אמונים. באישום זה נטען כי ראש העירייה הפנה תשעה מעובדי העירייה לבנק לנטילת הלוואה בסך כולל של 440 אלף שקלים, שכספיה הועברו לידיו. הוא מחזיר את תשלומי ההלוואה והם ערבים לה אישית.

האישום הרביעי הצביע על ניגוד עניינים לכאורה בשל היותו בעל מניות בחברה המפיצה מקומון בעירו, בת ים.

בכתב האישום המתוקן נמחקו סעיפי השוחד וניגוד העניינים בהקשר למקומון. לחיאני, שזכה בבחירות האחרונות  בעירו, טען כי כתב האישום נגדו חסר ביסוס משפטי והדרישה כי ישעה את עצמו מכהונתו כראש הרשות היא התערבות פוליטית בשיקול דעתם של עשרות אלפי אזרחים שבחרו בו לראשות למרות כתב האישום.

בדצמבר 2013 השעתה ועדת הכנסת את לחיאני מתפקידיו השונים בעירייה למשך שנה. הוועדה הוקמה במיוחד לעניין ראשי עיר שנגדם הוגשו כתבי אישום העוסקים בשחיתות. בפברואר השנה אישרה מועצת עיריית בת ים את מינויו של יוסי בכר, חבר המועצה מטעם סיעתו של לחיאני "בת ים בראש מורם", לתפקיד ראש העירייה הזמני. כאמור, התביעה תדרוש מאסר בפועל  והטלת קלון על לחיאני כשמנגד יבקש סנגורו, עורך הדין נתי שמחוני, להטיל עליו עבודות שירות בלבד.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן