Skip to content

"שכנים": את האורגיה הזו אי אפשר להפסיק

הבמאי ניקולס סטולר יצר קומדיה פרועה ומרושעת, שלעיתים מצחיקה, לעיתים חוזרת על עצמה ובסך הכל נמתחת יתר על המידה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

[rating=3]

הסרט "שכנים" הוא בעצם גרסת "בית החיות" לדור הקולג' המודרני: קומדיה שעוסקת בסטודנטים בבית אחווה של אוניברסיטה טיפוסית המנסים לחצות לכיוון הנועז, הגס והמלוכלך. לעיתים הסרט מצחיק עד דמעות, לפעמים הכתיבה ממולחת, אך בקטעים רבים  "שכנים" מגושם באופן סנטימנטלי. עם זאת, אין סיבה שהסרט לא ירוויח כמה מאות מיליוני דולרים בקרב באי המכללות בארצות הברית של היום. הציבור הישראלי, שמכיר באופן חלקי את מסורת בתי האחווה, יתחבר מעט פחות.

סיבה למסיבה. "שכנים". באדיבות גלובוס מקס

הקו המחבר את העלילה הוא בעצם האחווה שבין הסטודנטים: שתייה, סמים, עישון ואהדת האחים לבית האחווה. אולם לשכן של בית האחווה, אנדי ברוסטר (סת' רוגן, "סוף"), יש עבודה משרדית מחייבת, ואשתו קלי (רוז בירן, "הרוע שבפנים") נשארת בבית עם בתם שרק נולדה, סטלה. הם מרגישים זקנים כיוון שאינם יוצאים כבר לבלות, ואפילו זמן לסקס הם לא מוצאים.

הם יודעים שלא יוכלו לנצח מסיבה כה רועשת ובלתי פוסקת מצד השכנים, אז הם רוצים להצטרף למסיבה. הסטודנטים הצעירים ששולטים בבית – טדי סנדרס (זאק אפרון, "העיתונאי") ופיט (דייב פרנקו, "האשליה") לא מכבדים את השקט השכונתי, כמו שהם מכירים באידיאלים של בית האחווה.

אבל כיוון שבנים בגיל זה הם חיות נהנתניות, הם טוענים שבית האחווה הומצא כדי לערוך מסיבות טוגה, משתי בירה, אורגיות ועוד. על אף בקשת השכנים – הם לא יצליחו לשמור על השקט. ברגע שגם התינוקת הצעירה לא מצליחה להירדם – מתחילה המלחמה האמיתית והמשעשעת בסרט. הצחוקים האקראיים המפוזרים ברחבי הקומדיה נועדו בעיקר כדי להכניס את הורי התינוקת להלם. גם כשהם פונים לדיקנית המכללה (ליסה קודרו, "חברים"), היא אינה מוכנה לסייע, אלא אם זה יגרום לכותרת שלילית בעיתון.

הבמאי ניקולס סטולר ("עד החתונה זה יעבור") יצר תנועה וקצב בקטעי הקרבות המשעשעים ובעת רקימת המזימות. אולם דמויות פריפריאליות מאטות את הקצב או מוציאות את העלילה מהקשר. לפעמים גם חלק מהבדיחות חוזרות על עצמן, והרבה יותר מדי. חלק גדול מההומור בסרט בנוי על שורות מחץ, כמו למשל תגובתו של מאק כשהוא רואה את טדי בלי חולצה: "אתה נראה כאילו מדען גיי עיצב אותך במעבדה". גם עבור קומדיה קצרה, כ-96 דקות, הסרט נגרר ונמשך.

הפעלולים הגופניים והבדיחות הגסות חוצים גבולות, ופרועים בדיוק כמו ב"בדרך לחתונה עוצרים בווגאס". עם זאת, בין הצחוק לשערורייתי, "שכנים" נראה כהלצה שנמשכת קצת מעבר למה שצריך, קומדיה מרושעת, שבוודאי תציף את הקופות באמריקה, בשל באזז טוב והרבה מאוד יחסי ציבור.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן