Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 2: מרסל קיטל שועט קדימה

ההולנדי השקיע לאורך חמש שעות, והגרמני מנצח. הגרמני מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) חצה ראשון את קו הסיום של המקטע השני בג'ירו ד'איטליה. ההולנדי מארטן צ'אלינגי (בלקין) התנחם בחולצה הכחולה (מלך ההרים). אוריקה גרינאדג' שומרת על החולצה הורודה יומיים ברציפות. סיכום היום השני של הג'ירו ד'איטליה 2014

ג'ירו ד'איטליה: יום 2: מרסל קיטל שועט קדימה

ההולנדי השקיע לאורך חמש שעות, והגרמני מנצח. הגרמני מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) חצה ראשון את קו הסיום של המקטע השני בג'ירו ד'איטליה. ההולנדי מארטן צ'אלינגי (בלקין) התנחם בחולצה הכחולה (מלך ההרים). אוריקה גרינאדג' שומרת על החולצה הורודה יומיים ברציפות. סיכום היום השני של הג'ירו ד'איטליה 2014

על קו הסיום. מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) בהחלט מרוצה. מאחוריו משמאל, מאוכזב במדים כחולים, נאסר בוהאני (FDR.fr), שהגיע שני. זהו ניצחון מקטע ראשון של הגרמני, שזכה בשנה שעברה בארבעה מקטעים בטור דה פראנס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
על קו הסיום. מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) בהחלט מרוצה. מאחוריו משמאל, מאוכזב במדים כחולים, נאסר בוהאני (FDR.fr), שהגיע שני. זהו ניצחון מקטע ראשון של הגרמני, שזכה בשנה שעברה בארבעה מקטעים בטור דה פראנס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) נהנה מהניצחון. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) נהנה מהניצחון. צילום: Marco Alpozzi / lapresse

הכוכב הראשי אתמול היה מזג האוויר, שלא היטיב עם הרוכבים. גשם, שלוליות, כבישים חלקים ורוחות חזקות, שהובילו לפנצ'רים ולתקלות טכניות באופניים של רבים מהרוכבים. הגשם גם לא הקל על הצפייה בטלוויזיה. פעמים רבות במהלך השידור הרגשתי כאילו אני בשידור מפוקסל של חשודים בזירת פשע.

למרות התקלות ומזג האוויר, היה זה מקטע שעשה שירות תיירותי חשוב לצפון אירלנד: הרוכבים עברו בדרכים נופיות יפהפיות: לאורך הים, דרך הגלנים – העמקים הירוקים המרהיבים בצורת U המרהיבים של מחוז אנטרים – ועל-יד טירות עתיקות. חשוב להזכיר, שהרוכבים עברו גם ליד מזקקת אולד בושמילס, מזקקת הוויסקי הוותיקה ביותר בעולם, לפני שחזרו לבלפסט. אטרקציות ורודות וקהל מעודדים גדול במעילים ובמטריות, חיכו לרוכבים לאורך הדרך.

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

למעט הנוף והאטרקציות הורודות, היה זה מקטע די אפור.

רביעיית רוכבים – ההולנדי מארטן צ'אלינגי (בלקין), הבלגי סאנדר ארמה (לוטו בליסול), האיטלקי אנדרה פדי (נרי סוטולי) והקולמביאני חפרי רומרו (קולומביה) – ברחו קדימה מהדבוקה כבר בקילומטר השלישי של המקטע. הם הובילו בבטחה, למרות מזג האוויר, במרחק שש וחצי דקות מהדבוקה.

קבוצת אוריקה גרינאדג', שהיתה נחושה להגן על החולצה הורודה, היתה בראש הדבוקה ושמרה על הקצב. כשרוכבי אוריקה הגבירו את קצב הדבוקה במטרה לצמצם מרחק, ניסה צ'אלינגי (בלקין) – הרוכב האחרון בקבוצת הבריחה – להמשיך בהובלה סולו ולרכב לניצחון. הוא הצליח עד הקילומטר השלישי מהסיום. גם רוכבי קאנונדייל החלו להגביר מהירות על מנת להבטיח לספרינטר שלהם, האיטלקי אליה ויויאני, את המקום הראשון, אבל לאחר העיקול האחרון התמקם מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) טוב יותר, ודהר ב- 300 המטרים האחרונים לניצחון.

למרות שסיים שמיני, זכה האוסטרלי מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') ללבוש את החולצה הורודה. זאת, בשל הישגי קבוצתו במירוץ נגד השעון אתמול (יש תמורה בעד האגרה). מאתיוס מוביל כרגע את הדירוג הכללי (GC), כשלזכותו שלוש שניות פחות מחבריו לקבוצת אוריקה גרינאדג' בשל הפיצול בדבוקה בקילומטר האחרון.

ואם מזכירים אגרה, הרי שהג'ירו הזה החל יקר: כל הקבוצות נקנסו ב- 100 פרנקים שוויצריים וכל ראשי הקבוצות בעוד 200 פרנקים שוויצריים בשל עבירות תקנון שבוצעו במהלך המקטע הקבוצתי אתמול.

הורוד נשאר באוריקה גרינאדג'. מייקל מאתיוס האוסטרלי מקבל נשיקות. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
הורוד נשאר באוריקה גרינאדג'. מייקל מאתיוס האוסטרלי מקבל נשיקות. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

ובכל זאת, היו חלקים מעניינים במקטע: (1) שתי ה"מיני תחרויות" על התואר מלך ההרים הראשון בג'ירו הנוכחי, שהתקיימו בין חברי רביעיית הבריחה על החולצה הכחולה של "מלך ההרים". מכיוון שמדובר היה בשתי פסגות בקטגוריה 4, הרי שהם עשו זאת בקלות. האיטלקי פדי (נרי סוטולי) והבלגי ארמה (לוטו בליסול) ניסו לעקוף אותו, אבל צ'אלינגי (בלקין) האיץ וחצה ראשון את שתי הפסגות. כך הבטיח לעצמו להיות הראשון שלובש את החולצה הכחולה של מלך ההרים בג'ירו הנוכחי. (2) כל העולם כולו מסלול צר מאוד: כמה נקודות שבהן המסלול הפך לצר מאוד, הדבוקה נאלצה להאט משמעותית, ונותר לראות מי התנגש, נפל או נפצע. לשמחתי לא היו פציעות משמעותיות. (3) שלושת הקילומטרים האחרונים, כשהדבוקה "בלעה" את טיאלינגי והקבוצות החלו להיערך לספרינט של הסיום, מנסות למקם את הספרינטרים שלהן בעמדה נוחה. (4) 300 המטרים האחרונים כשקיטל (ג'יאנט-שימאנו) פרץ וזכה. הוא הקדים את הצרפתי נאסר בוהאני (FDR.fr) ואת האיטלקי ג'יאקומו ניזולו (Trek).

פה היה צפוף. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
פה היה צפוף. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מה צפוי לנו מאוחר יותר היום? 187 קילומטר שיעבירו אותנו את הגבול מצפון אירלנד אל אירלנד. החל מהעיר ארמה (Armagh) דרך נופי מחוז מטעי התפוחים המפורסם של צפון אירלנד. המסלול יסתיים בעיר דבלין. בתום מקטע זה נעזוב את אירלנד ונעבור לממלכת הג'ירו – איטליה.

[related-posts title="לקריאה נוספת:"]

על קו הסיום. מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) בהחלט מרוצה. מאחוריו משמאל, מאוכזב במדים כחולים, נאסר בוהאני (FDR.fr), שהגיע שני. זהו ניצחון מקטע ראשון של הגרמני, שזכה בשנה שעברה בארבעה מקטעים בטור דה פראנס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
על קו הסיום. מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) בהחלט מרוצה. מאחוריו משמאל, מאוכזב במדים כחולים, נאסר בוהאני (FDR.fr), שהגיע שני. זהו ניצחון מקטע ראשון של הגרמני, שזכה בשנה שעברה בארבעה מקטעים בטור דה פראנס. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) נהנה מהניצחון. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) נהנה מהניצחון. צילום: Marco Alpozzi / lapresse

הכוכב הראשי אתמול היה מזג האוויר, שלא היטיב עם הרוכבים. גשם, שלוליות, כבישים חלקים ורוחות חזקות, שהובילו לפנצ'רים ולתקלות טכניות באופניים של רבים מהרוכבים. הגשם גם לא הקל על הצפייה בטלוויזיה. פעמים רבות במהלך השידור הרגשתי כאילו אני בשידור מפוקסל של חשודים בזירת פשע.

למרות התקלות ומזג האוויר, היה זה מקטע שעשה שירות תיירותי חשוב לצפון אירלנד: הרוכבים עברו בדרכים נופיות יפהפיות: לאורך הים, דרך הגלנים – העמקים הירוקים המרהיבים בצורת U המרהיבים של מחוז אנטרים – ועל-יד טירות עתיקות. חשוב להזכיר, שהרוכבים עברו גם ליד מזקקת אולד בושמילס, מזקקת הוויסקי הוותיקה ביותר בעולם, לפני שחזרו לבלפסט. אטרקציות ורודות וקהל מעודדים גדול במעילים ובמטריות, חיכו לרוכבים לאורך הדרך.

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

למעט הנוף והאטרקציות הורודות, היה זה מקטע די אפור.

רביעיית רוכבים – ההולנדי מארטן צ'אלינגי (בלקין), הבלגי סאנדר ארמה (לוטו בליסול), האיטלקי אנדרה פדי (נרי סוטולי) והקולמביאני חפרי רומרו (קולומביה) – ברחו קדימה מהדבוקה כבר בקילומטר השלישי של המקטע. הם הובילו בבטחה, למרות מזג האוויר, במרחק שש וחצי דקות מהדבוקה.

קבוצת אוריקה גרינאדג', שהיתה נחושה להגן על החולצה הורודה, היתה בראש הדבוקה ושמרה על הקצב. כשרוכבי אוריקה הגבירו את קצב הדבוקה במטרה לצמצם מרחק, ניסה צ'אלינגי (בלקין) – הרוכב האחרון בקבוצת הבריחה – להמשיך בהובלה סולו ולרכב לניצחון. הוא הצליח עד הקילומטר השלישי מהסיום. גם רוכבי קאנונדייל החלו להגביר מהירות על מנת להבטיח לספרינטר שלהם, האיטלקי אליה ויויאני, את המקום הראשון, אבל לאחר העיקול האחרון התמקם מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו) טוב יותר, ודהר ב- 300 המטרים האחרונים לניצחון.

למרות שסיים שמיני, זכה האוסטרלי מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') ללבוש את החולצה הורודה. זאת, בשל הישגי קבוצתו במירוץ נגד השעון אתמול (יש תמורה בעד האגרה). מאתיוס מוביל כרגע את הדירוג הכללי (GC), כשלזכותו שלוש שניות פחות מחבריו לקבוצת אוריקה גרינאדג' בשל הפיצול בדבוקה בקילומטר האחרון.

ואם מזכירים אגרה, הרי שהג'ירו הזה החל יקר: כל הקבוצות נקנסו ב- 100 פרנקים שוויצריים וכל ראשי הקבוצות בעוד 200 פרנקים שוויצריים בשל עבירות תקנון שבוצעו במהלך המקטע הקבוצתי אתמול.

הורוד נשאר באוריקה גרינאדג'. מייקל מאתיוס האוסטרלי מקבל נשיקות. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
הורוד נשאר באוריקה גרינאדג'. מייקל מאתיוס האוסטרלי מקבל נשיקות. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

ובכל זאת, היו חלקים מעניינים במקטע: (1) שתי ה"מיני תחרויות" על התואר מלך ההרים הראשון בג'ירו הנוכחי, שהתקיימו בין חברי רביעיית הבריחה על החולצה הכחולה של "מלך ההרים". מכיוון שמדובר היה בשתי פסגות בקטגוריה 4, הרי שהם עשו זאת בקלות. האיטלקי פדי (נרי סוטולי) והבלגי ארמה (לוטו בליסול) ניסו לעקוף אותו, אבל צ'אלינגי (בלקין) האיץ וחצה ראשון את שתי הפסגות. כך הבטיח לעצמו להיות הראשון שלובש את החולצה הכחולה של מלך ההרים בג'ירו הנוכחי. (2) כל העולם כולו מסלול צר מאוד: כמה נקודות שבהן המסלול הפך לצר מאוד, הדבוקה נאלצה להאט משמעותית, ונותר לראות מי התנגש, נפל או נפצע. לשמחתי לא היו פציעות משמעותיות. (3) שלושת הקילומטרים האחרונים, כשהדבוקה "בלעה" את טיאלינגי והקבוצות החלו להיערך לספרינט של הסיום, מנסות למקם את הספרינטרים שלהן בעמדה נוחה. (4) 300 המטרים האחרונים כשקיטל (ג'יאנט-שימאנו) פרץ וזכה. הוא הקדים את הצרפתי נאסר בוהאני (FDR.fr) ואת האיטלקי ג'יאקומו ניזולו (Trek).

פה היה צפוף. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
פה היה צפוף. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מה צפוי לנו מאוחר יותר היום? 187 קילומטר שיעבירו אותנו את הגבול מצפון אירלנד אל אירלנד. החל מהעיר ארמה (Armagh) דרך נופי מחוז מטעי התפוחים המפורסם של צפון אירלנד. המסלול יסתיים בעיר דבלין. בתום מקטע זה נעזוב את אירלנד ונעבור לממלכת הג'ירו – איטליה.

[related-posts title="לקריאה נוספת:"]

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן