Skip to content

מומחים ישראלים ללוחמה בטרור יסייעו לניגריה בפרשת החטופות

כך מפרסמת סוכנות הידיעות רויטרס, בהסתמך על דברי נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן. ראש הממשלה נתניהו שוחח אתמול בטלפון עם ג'ונתן במהלך ביקורו ביפן והציע לו את סיועה של ישראל: ״ישראל מביעה זעזוע עמוק מהפשע נגד הנערות. אנו מוכנים לסייע כדי לאתר הבחורות ולהיאבק בטרור האכזרי שפוקד אתכם״
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

ראש הממשלה בנימין נתניהו הציע אמש לנשיא ניגריה לשלוח צוות מומחים ללוחמה בטרור על מנת להתמודד עם משבר התלמידות החטופות במדינה. כך סיפר נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, לסוכנות הידיעות רויטרס. עפ"י הדיווח של סוכנות רויטרס, קיבל ראש ממשלת ניגריה את הצעת נתניהו בברכה ואמר כי "אם הידע הבינלאומי שצברה ישראל לאורך השנים נגד טרור יסייע במבצע לשחרור הנערות – ניגריה תברך על כך".

אמש פרסמה לשכתו של נתניהו הודעה רשמית, לפיה שוחח בטלפון עם נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן, במהלך ביקורו ביפן והציע לו את סיועה של ישראל ואמר לו: "ישראל מביעה זעזוע עמוק מהפשע נגד הנערות. אנו מוכנים לסייע כדי לאתר הבחורות ולהיאבק בטרור האכזרי שפוקד אתכם".

נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן. יקבל סיוע מישראל למאבק בטרור (צילום: ויקימדיה)
נשיא ניגריה, גודלאק ג'ונתן. יקבל סיוע מישראל למאבק בטרור (צילום: ויקימדיה)

ניגריה – שכמחצית מאוכלוסייתה מוסלמית, יותר מ-40 אחוזים נוצרים והשאר פאגאנים – סובלת כבר מספר שנים ממעשי טרור מצד המוסלמים הקיצוניים. לאחרונה גבר גל התקפות טרור, בעיקר מצד ארגון הטרור האסלאמי בוקו חראם. הארגון כבר השתלט בשנים האחרונות על צפון מזרח ניגריה, שם מתנהלים, במשך כל הזמן, קרבות בין הצבא לטרוריסטים האיסלמים.

בחודש שעבר התפוצצה מכונית תופת, שעמדה בתחנת אוטובוס בבירה אבוג'ה – וגרמה למותם של למעלה מ-70 בני אדם ולפציעתם של מאות. יומיים לאחר מכן נחטפו כמעט 300 תלמידות, מבית ספר נוצרי, על ידי הארגון האסלאמי הקיצוני.

בחודש פברואר חשפו כוחות הביטחון של ניגריה חוליית טרור שתכננה לבצע פיגועים נגד מטרות ישראליות ואמריקאיות בעיר לאגוס שבמדינה. בראש החוליה – שקיבלה הוראות מטהרן – עמד מוסלמי שיעי שהתאמן באיראן וקיבל הכשרה בהרכבת מטעני חבלה. החוליה תכננה לבצע פיגוע נגד משרדי הסוכנות האמריקאית לסיוע חוץ USAID, נגד משרדי חברת הספנות הישראלית "צים" ונגד בית חב"ד.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן