Skip to content

קברו של בשלן בירה עתיק נחשף במצרים

ארכיאולוגים יפניים חשפו קבר בן 3,200 שנה השייך למבשל בירה בכיר בעיר לוקסור
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר העתיקות של מצרים, מוחמד איברהים, הודיע השבוע, כי ארכיאולוגים יפניים חשפו קבר בן 3,200 שנה השייך למבשל בירה בעיר לוקסור.

תמונת רשות העתיקות המצרית מקבר בן 3,000 שנה שנתגלה בלוקסור ב-3 בינואר, 2014 (רשות העתיקות המצרית)תמונה מקבר בן 3,000 שנה שנתגלה בלוקסור ב-3 בינואר, 2014 (רשות העתיקות המצרית)

הקבר מוערך מתחילת התקופה הרעמססית (השושלת ה-19 וה-20 מבין הפרעונים), ושייך לבכיר "יצרני הבירה לאלים של המתים", חונסו אם-חאב, שהיה גם האפסנאי הראשי של המבשלה המצרית. שר העתיקות הוסיף, כי קירות התאים של הקבר מכילים "עיצובים וצבעים נפלאים, המשקפים פרטים מחיי היומיום… יחד עם הטקסים הדתיים שלהם". בחלק מאיורי הקיר, אפשר לראות את אם-חאב בליווי אשתו ובתו מעניקים מחוות של בירה לאלים.

ראש צוות היפני, ג'ירו קונדו, מספר כי הקבר התגלה במהלך עבודות ליד קבר שכן, השייך לאחד מבכירי מלכותו של אמנחותפ השלישי, סבו של הפרעה המפורסם, תות ענח' אמון.

בתקופת מצרים העתיקה, בין גחמות הציד וקציר החיטה, הבירה נצרכה על ידי ילדים ומבוגרים כאחד. הבירה שימשה כשיכר של עשירים ועניים, והיוותה חלק מטקס דתי יומיומי, שבו מציעים אזרחי הממלכה חלק מהמשקה המתקתק והסמיך גם לאלים.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן