Skip to content

"לקבוע שער חליפין על 3.8 שקלים לדולר"

דורש שוב צביקה אורן, נשיא התאחדות התעשיינים. בעקבות ירידת שער החליפין ל-3.560 שקלים לדולר הוא אומר: "לא ניתן לממשלה ולבנק ישראל להתנער מהאחריות הישירה על שער הדולר הנמוך, ההורס את המשק, פוגע ביצוא ומוביל לאובדן מקומות עבודה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
צביקה אורן. צילום: ויקיפדיה
צביקה אורן. צילום: ויקיפדיה

בעקבות הירידה החדה בשער הדולר והגעתו אתמול לשפל הנמוך ביותר מזה שלוש שנים – 3.4560 שקלים לדולר, תקף היום נשיא התאחדות התעשיינים ויו"ר נשיאות הארגונים העסקיים, צביקה אורן, את בנק ישראל וממשלה ואמר כי "לא ניתן לבנק ישראל ולממשלה להתנער מהאחריות הישירה על שער החליפין, שהורס את המשק, פוגע ביצוא ובתוצרת המקומית בכלל, ומוביל לאובדן מקומות עבודה. בנק ישראל והממשלה יכולים וצריכים לנקוט בצעדים ברורים, אגרסיביים ומידיים להעלאת שער הדולר, כולל רכישה של דולרים ככל אשר נדרש עד להעלאת השער ל- 3.8 שקלים לדולר, גם אם נדרשת לשם כך רכישה מאסיבית של 50 מיליארד דולר".

יציבות כלכלית

כמו כן הוסיף אורן כי "כל ירידה בשער הדולר מסכנת את היציבות הכלכלית של המדינה ואלו שער של 3.8 שקלים לדולר יוביל לשיפור היציבות הכלכלית, וצמיחת היצוא, שהינו מנוע הצמיחה של כלכלת ישראל, יוצר מקומות עבודה ותשלומי מסים לתפעול כל זרועות המשק".

מניתוח כלכלי שהעבירה התאחדות התעשיינים לבנק ישראל ומשרד האוצר, מתברר, כי התועלת מרכישת מט"ח שתידרש לשם קיבוע שער חליפין על 3.8 שקלים לדולר, עולה עשרות מונים על העלות. הן בהיבט הרישומי – חשבונאי, הן בהיבט של מיסוי והן בהיבט המאקרו כלכלי, במונחים של צמיחה ותעסוקה בת קיימא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן