Skip to content

ליברמן: "בישראל פועלים לפחות 6 גופים העוסקים במדיניות חוץ"

בהופיעו בפני ועדת החוץ והביטחון אמר שר החוץ: "זהו מצב שיוצר כפילויות וסתירות פנימיות. זה פוגע באופן שבו מדינת ישראל נראית כלפי חוץ. זה הוא מצב אבסורדי שלא קורה בשום מדינה מתוקנת אחרת". על המו"מ עם הפלסטינים אמר ליברמן: "נכון לעכשיו הקיפאון במו"מ עם הפלסטיני צפוי להמשך"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לאבו מאזן אין שום עניין להגיע להסכם עם ישראל, לא משנה מה ישראל תציע לו. יותר ממה שאהוד ברק ואולמרט נתנו אי אפשר לתת יותר – וגם אז הוא סירב. מה שחשוב לאבו מאזן  היום זו רק המורשת שהוא משאיר אחריו".

ליברמן בוועדת חו"ב: "בסוריה משתתפים בלחימה לפחות 6000 אזרחים אירופים". (צילום: דורות הכנסת)
ליברמן בוועדת חו"ב: "בסוריה משתתפים בלחימה לפחות 6000 אזרחים אירופים". (צילום: דורות הכנסת)

כך אמר היום שר החוץ, אביגדור ליברמן. ליברמן הופיע לראשונה בוועדת החוץ והביטחון, בראשותו של ח"כ זאב אלקין (הליכוד ביתנו) שהיה סגנו במשרד החוץ עד אתמול.

"נכון לעכשיו הקיפאון במו"מ עם הפלסטיני צפוי להמשך", אמר ליברמן. "מדינת ישראל עד היום לא הפעילה את הכלים העומדים לרשותה כדי להתמודד עם המהלכים החד צדדיים שביצעו הפלסטינים עד כה.

"לכל אחד יש עמדה אבל אי אפשר להתעלם מהעובדות", המשיך שר החוץ. "כאשר אבו מאזן זועק שיש לו בעיה תקציבית, במקביל הוא משלם לכל אסיר ביטחוני שיושב בכלא הישראלי משכורת בסה"כ  7500 שקל – בזמן ששוטר פלסטיני מקבל שכר העומד על 2500 שקל בלבד. מדובר בסכומים המסתכמים בעשרות מיליונים". ניתן גם לראות ששום ארגון הומניטארי בינלאומי לא הביע כל גינוי על ההוצאה  להורג של שני פלסטינים על ידי החמאס רק משום שנחשדו בשת"פ עם ישראל וזאת בלי לקיים משפט או לאפשר להם להיפגש עם עו"ד. לגבי נושא שחרור המחבלים, אמר השר כי "הגיע הזמן שראש הממשלה יביא את מסקנות ועדת "שמגר" להחלטת הקבינט כדי לאמץ את אותן ההמלצות".

עוד אמר השר בעניין הפלסטיני: "הפלסטינים חוששים היום מפנייה נוספת לגופים באו"ם, למרות שסביר שהם יתקבלו. הימנעות זו מקורה מהחשש שהאמריקאים יפסיקו להזרים להם כספים. לטענת השר "לא נוכל לנהל מו"מ עם ממשלת האחרות כל זמן שהחמאס לא יקבל את תנאי הקוורטט".

באשר למלחמת האזרחים בסוריה אמר השר כי "היום משתתפים בלחימה לפחות 6000 אזרחים אירופים. איראן מעורבת מאוד במלחמת האזרחים ,יחד עם חיזבאללה, שהצליחו לייצב את מצבו של אסאד, מה שהופך את אסאד להרבה יותר תלותי בהם לטווח הארוך".

בתשובה לשאלה הדגיש שר החוץ כי בניגוד לשמועות "למדינת ישראל אין שום כוונה לחתום מול הוותיקן, בביקור הקרוב של האפיפיור על הסכם להעברת האחריות על אתרים כאלו או אחרים או מחוות אחרות".

בעניין פעילותו של משרד החוץ אמר השר כי "נכון להיום, במדינת ישראל פועלים לפחות שישה גופים שמתעסקים עם סוגיות הקשורות במדיניות חוץ, כולל במשרד הביטחון, משרד התפוצות, המשרד לעניינים אסטרטגים ועוד. זה הוא מצב שיוצר כפילויות וסתירות פנימיות. זה פוגע באופן שבו מדינת ישראל נראית כלפי חוץ. זה הוא מצב אבסורדי שלא קורה בשום מדינה מתוקנת אחרת". עוד אמר שר החוץ בעניין זה כי הוא תומך בהצעת החוק של ח"כ רונן הופמן (יש עתיד) שתכליתה להסדיר בחוק את תפקידו ומעמדו של משרד החוץ, דבר שימנע את ביזור סמכויות המשרד והחלשתו".

באשר לעימות באוקראינה אמר השר כי "אנחנו לא מביעים את עמדתנו בעניין. לא חסרים סכסוכים בעולם ואנחנו לא צריכים להתערב בכל מקום. יש אין ספור סכסוכים באירופה ואני לא רואה שהאיחוד האירופי, שמטיף לנו על הסכסוך הפלסטיני, מצליח לפתור אותם. ברמה ההומניטרית אנחנו מסייעים במה שאפשר".

ככלל גישת הקהילה הבינלאומית היא להכיל את האיומים ולהימנע ככול הניתן מלהתמודד איתם. זה נכון גם לגבי המו"מ של המעצמות עם איראן. בפועל נראה שהכיוון הוא להשאיר בסיום המו"מ עם איראן את מרבית יכולות הגרעין והטילאות שלה, דבר שיציב אותה בעמדה של מדינת סף שיכולה לפרוץ לעבר פצצה תוך זמן קצר. זו היא תמונת מצב מטרידה ובכל זאת נראה שהסכם הקבע ייחתם עד ספטמבר השנה".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן