Skip to content

נתניהו מאיים: "נראה בעבאס אחראי, לכל טיל שיירה מעזה לישראל"

בפגישה עם שר החוץ היפני אמר עוד נתניהו: "חמאס מחויב להשמדתנו. אנו נשארים מחויבים לקידום השלום, ומעדיפים שלום שיושג במשא ומתן, אך אנו יכולים לדון רק עם ממשלה שמרכיביה מחויבים לשלום. אנו מקווים שהסכם האיחוד הזה יתמוסס ונוכל למצוא דרך לשוב למו"מ אמיתי עם שותף אמיתי לשלום"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"אם הנשיא עבאס ימשיך באיחוד עם חמאס, נראה בו אחראי לכל טיל שיירה מכיוון עזה לישראל". כך אמר היום ראש הממשלה בנימין נתניהו, לשר החוץ של יפן, פומיו קישידה.

פגישת הנתניהו עם שר החוץ היפני (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פגישת הנתניהו עם שר החוץ היפני (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

"מאז ביקורך בישראל חווינו שינוי לרעה מכיוון שהרשות הפלסטינית חתמה על הסכם עם חמאס", אמר נתניהו לשדר החוץ היפני. "חמאס מחויב להשמדתנו. אנו נשארים מחויבים לקידום השלום, ומעדיפים שלום שיושג במשא ומתן. אך אנו יכולים לדון רק עם ממשלה שמרכיביה מחויבים לשלום. אם הנשיא עבאס ימשיך באיחוד עם חמאס, ארגון טרור שיורה באופן קבע טילים לישראל, נראה בו אחראי לכל טיל שיירה מכיוון עזה לישראל. אנו מקווים שהסכם האיחוד הזה יתמוסס ונוכל למצוא דרך לשוב למו"מ אמיתי עם שותף אמיתי לשלום".

פגישת נתניהו עם קיסר יפן (צילום: קובי גדעון/לע"מ)
פגישת נתניהו עם קיסר יפן (צילום: קובי גדעון/לע"מ)

באשר לסוגיה האיראנית אמר נתניהו: "אנו רואים סכנה ואתגר במשטרים פראיים המתחמשים בנשק גרעיני. במקרה שלכם זו צפון קוריאה ואנו כמובן מזדהים ומבינים את המצב בו אתם נמצאים. אנו ניצבים בפני מדינה דומה, זוהי איראן ומסעה לפיתוח נשק גרעיני. דו"ח האו"ם שפורסם אתמול הוא דוגמה נוספת לדרך בה איראן ממשיכה להונות את העולם ולקדם את תכנית הגרעין שלה. ברור שאסור לבטוח באייטולות ואם הקהילה הבינלאומית רוצה להימנע מהאיום של טרור גרעיני, עליה להבטיח שלאיראן, נותנת החסות העיקרית לטרור, לא תהיה היכולת לפתח נשק גרעיני. זוהי הדאגה העיקרית שלנו אבל אני חושב שהיא צריכה להיות משותפת לכל מי שמודאג מהעשרת טרור גרעיני ונשק גרעיני".

קודם לפגישתו עם שר החוץ, נפגש נתניהו עם קיסר יפן אקהיטו.

1 Comment

  1. ניר
    19 במאי 2014 @ 18:21

    למה מאיים: אם החמאס והפתח מתאחדים אז נכון הדבר שיו"ר הרשות הפלסטנאית יהיה אחראי גם על עזה ואני מבין שעבאס נלחם על השלום אז טילים מעזה זה לא שלום"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן