Skip to content

הנשיא פרס על גזר הדין של אולמרט: "באופן אישי זה יום עצוב"

במערכת הפוליטית לא הופתעו מגזר הדין שהוטל על ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט. הנשיא, השרים חברי הכנסת הביעו כולם את אמונם במערכת המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס הגיב הבוקר על גזר הדין הכבד שהוטל על אהוד אולמרט, באמרו:  "באופן אישי זה יום עצוב. אין לי תפקיד במערכת המשפטית, החלק המשפטי נקי מהשפעות אישיות". פרס אמר זאת, בתשובה לשאלה, במהלך מסיבת העיתונאים שקיים עם ראש ממשלת נורבגיה ארנה סולברג.

שר האוצר יאיר לפיד הגיב: "היום בו ראש ממשלה לשעבר נשלח לכלא הוא יום עצוב לדמוקרטיה הישראלית, ויום עצוב לי ברמה האישית. אך בה בעת הוא יום חשוב בו מערכת המשפט הראתה שאין אדם מעל החוק".

שמעון פרס: אישית - עצוב (צילום: חיים צח/לע"מ)
שמעון פרס: אישית - עצוב (צילום: חיים צח, לע"מ)

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ התייחס לגזר הדין הקשה של אולמרט ובכנס ירושלים אמר: "זה יום עצוב וקשה למדינת ישראל, ובוודאי לאיש עצמו, יחד עם זאת המאבק בשחיתות הציבורית הוא מאבק חשוב מאין כמוהו.

"גיביתי בעבר ואני מגבה היום ובעתיד את משטרת ישראל לפעול באופן הנחרץ ביותר למיגור השחיתות הציבורית בכל דרג שבו היא מתרחשת", אמר אהרונוביץ'.

שרת המשפטים ציפי לבני, מי שהייתה ממלאת מקומו של אהוד אולמרט בעת שכיהן כראש הממשלה, התייחסה לגזר דינו: "מדובר ביום לא פשוט שבו גוזרים את דינו של ראש ממשלה לשעבר. יש לי אמון מלא בבית המשפט ורשויות האכיפה וכך גם צריך להרגיש הציבור".

יו"ר העבודה, יצחק (בוז'י) הרצוג: "גזר הדין שניתן הבוקר מוכיח שבישראל יש מערכת צדק עצמאית ודין אחד לראש ממשלה ולאחרון האזרחים ושכולם שווים בפני החוק. מערכות אכיפת החוק הראו כי הן יודעות לנקות את המערכת הציבורית מתופעות פסולות המכרסמות במרקם האמון העדין של הציבור בנבחריו. באופן אישי, זהו יום עצוב למי שהכיר לאורך השנים את אהוד אולמרט".

(צילום: ציפי מנשה)
(צילום: ציפי מנשה)

יו"ר מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה: "גזר הדין של אולמרט פותח פרק חדש של ניקוי אורוות וטיהור השחיתות מהצמרת הפוליטית בישראל. טוב שבית המשפט, כמו בפסק הדין, גם בגזר הדין, העביר מסר ברור ונחרץ ששחיתות פוליטית וציבורית היא אות קלון ובגידה באמון הציבור. לא רק שראש הממשלה לשעבר לא הביע חרטה לאורך כל הדרך, אלא אף הגדיל לעשות והפעיל את כל המניפולציות האפשריות כדי להתחמק מהכרה בעומק הסיאוב המוסרי שלו. צריך לקוות שהלקח של מחיר השחיתות יילמד על ידי פוליטיקאים ואישי ציבור".

ח"כ שלי יחימוביץ' (העבודה): "גזר דינו של אולמרט והנימוקים לו, גואלים את הציבור ממסכת הכזבים וההטעיה שפיזרו אולמרט ומקורביו. זהו שיעור חשוב ומרתיע לנבחרי ציבור מושחתים, וגם מסר רב ערך לציבור כולו, היודע היום כי מערכות שלטון החוק בישראל הן טובות ומקצועיות ואינן מתכופפות בפני נאשמים רמי דרג, ויש בכך משום שיקום אמונו של הציבור בשלטון החוק.

"ראויה לגנאי התנהגותו של אולמרט, אשר הוא ושליחיו רדפו, השמיצו והפחידו במשך השנים כל נושא תפקיד ושומר סף אשר העז לעשות את עבודתו, ונראה כי הם ממשיכים לעשות זאת גם ברגע זה בתום המשפט", אמרה יחימוביץ'. "הפרקליטות וכל יתר גורמי שלטון ראויים לשבח על האיתנות המקצועית, הנפשית והמוסרית שגילו. מצער שאדם כה מושחת שלט בצמרת המדינה ובחיינו, אבל יש סיבה להיות גאים בכך שאנו דמוקרטיה נקייה שבה כולם שווים בפני החוק, והצדק נראה ונעשה".

ח"כ יפעת קריב (יש עתיד): "היום קיבלנו תזכורת מהדהדת על איך נראית שחיתות שלטונית בשלטון המקומי. אני מברכת את בית המשפט על גזר הדין החשוב. המטרה שלנו היא למנוע את פרשת הולילנד הבאה והיום חשוב יותר מתמיד להסדיר ולחזק את מעמדם של חברי מועצה כשומרי הסף של האינטרס הציבורי".

מבקר המדינה, השופט בדימוס יוסף חיים שפירא, התייחס לגזרי הדין  ואמר כי יש לראות אותם בהקשר רחב יותר  ולתת את הדעת איך מונעים מקרים דומים בעתיד. "משרד מבקר המדינה יגביר את המאבק בשחיתות הציבורית  ולמען טוהר המידות ויקצה משאבים נוספים לצורך זה", אמר המבקר. "כמו כן אנחנו מרחיבים את ההגנה על חושפי שחיתות, שבלי פועלם אי אפשר להתמודד עם התופעה". מבקר המדינה הוסיף כי ביקורת המדינה מתמקדת עתה גם בבדיקת מכרזים במישור הארצי וביתר שאת בשלטון המקומי.

 התנועה לאיכות השלטון: "זהו יום עצוב, אך יום בו מוענקת לציבור הישראלי אות של התפכחות ובגרות, ותעודת כבוד למערכת המשפט ומערכות אכיפת החוק במדינת ישראל".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן