Skip to content

אושר בטרומית: הנשיא לא יוכל לחון מחבל בטרם שילם פיצויים

ח"כ יעקב ליצמן אמר בהציגו את הצעת החוק: "אני לא נכנס לנושא המדיני אם כן או לא לשחרר אסירים". ח"כ זהבה גלאון (מרצ): "גל היוזמות בנושא שחרור אסירים כולם מאותו עניין. אתם רוצים להביא למצב שלממשלה לא תהיה אפשרות תמרון מדיני כי היא לא רוצה להגיע להסכם מדיני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק, של ח"כ יעקב ליצמן (יהדות התורה), לפיה הנשיא לא יוכל לחון מחבל בטרם נוכח כי שילם את מלוא הפיצויים לקורבן.

ליצמן: שחרור מחבלים - רק אם ישלמו פיצוי (צילום: אתר הכנסת)
ליצמן: שחרור מחבלים - רק אם ישלמו פיצוי (צילום: אתר הכנסת)

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "לאחרונה אנו עדים לאבסורד כפול בעת שהמערכת המדינית מחליטה לשחרר מחבלים – לא רק שהפצע הפתוח שנגרם למשפחות השכולות או לפצועים נפתח מחדש, אותו מחבל לא משלם עבור הנזק הכלכלי שגרם.

"במקרה פלילי דומה, פוסק בית המשפט, מעבר לישיבה בכלא, גם קנס כספי בגין הנזק שנגרם, ולא ניתן לשחרר אסיר בשחרור מוקדם לפני ששילם את הפיצוי שנפסק, אלא אם מצאה ועדת השחרורים סיבות לכך, וגם אז האסיר לא פטור מתשלום הפיצוי. ואילו במקרה הביטחוני, מלבד העובדה שהמחבל משתחרר, הוא יוצא פטור מכל תשלום, וכך מותיר את המשפחות פצועות פעמיים, נפשית וכלכלית.

"לכן, מוצע להבטיח, שלכל הפחות, המחבלים ישלמו את הפיצויים שנפסקו, לפני שהם משתחררים מהכלא, וזאת על ידי הסעיף המוצע, אשר קובע שנשיא המדינה רשאי לחון את אותם מחבלים, רק לאחר ששילמו את התשלום הכספי שנפסק להם".

ח"כ ליצמן אמר בהציגו את הצעת החוק: "אני לא נכנס לנושא המדיני אם כן או לא לשחרר אסירים. זה שייך לעזור למשפחות שאחרי שעברו את הטראומה נשארות בלי שום דבר. אם משחררים כל אחד יצטרך לשלם פיצוי למשפחה".

ח"כ זהבה גלאון (מרצ) גינתה: "גל היוזמות בנושא שחרור אסירים כולם מאותו עניין. אתם רוצים להביא למצב שלממשלה לא תהיה אפשרות תמרון מדיני כי היא לא רוצה להגיע להסכם מדיני. בנוסף אתם מפלים בין דם לדם. זה לא נכון מבחינה מהותית ומוסרית. אתם רוצים שתהיה כאן ממשלה שידיה כבולות ולא תוכל להגיע להסדר מדיני. זה מחפיר שהממשלה נותנת יד להצעות כאלה".

43 ח"כים תמכו בהצעה ו-16 התנגדו.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן