Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 4: משנה מקום, לא משנה מזל

הצרפתי נאסר בוהאני (FDJ.fr) חצה ראשון את קו הסיום, במקטע בעייתי שעורר מחלוקות רבות תוך כדי רכיבה. אוריקה גרינאדג' שומרת גם היום על החולצה הורודה. סיכום היום הרביעי של הג'ירו ד'איטליה 2014

ג'ירו ד'איטליה: יום 4: משנה מקום, לא משנה מזל

הצרפתי נאסר בוהאני (FDJ.fr) חצה ראשון את קו הסיום, במקטע בעייתי שעורר מחלוקות רבות תוך כדי רכיבה. אוריקה גרינאדג' שומרת גם היום על החולצה הורודה. סיכום היום הרביעי של הג'ירו ד'איטליה 2014

אחרי יום של הפסקה לצורכי נסיעות, הג'ירו ד'איטליה 2014 חזר הביתה, למקטע הקצר ביותר של המירוץ השנה. הרוכבים יצאו מג'ובינאצו לבארי, מרחק 112 קילומטר, ואז הקיפו את העיר בארי שמונה פעמים, סה"כ 64 קילומטר.

אולי זה היה המקטע הקצר ביותר, אבל גם המקטע חסר המזל ביותר עד כה. מזג האוויר הגשום שליווה את הרוכבים באירלנד רדף אותם גם באיטליה. הגשם החל לרדת קצת לפני תחילת המירוץ והרטיב את הדרכים שלא ראו גשם זה זמן רב. כמו שמים יודעים לעשות, הם נכנסו לסדקים והעלו את הלכלוך השומני שנאגר שם מאז הגשם הקודם. שילוב השומנים שעל פני השטח והמים הכפיל את הסיכון להחלקה ולהתרסקות במסלול שכלל שיפועים וסיבובים. הרוכבים שהבינו את הסיכון, שמרו על מהירות נמוכה וסירבו להתחרות עד ההקפה האחרונה של בארי. תוך כדי הרכיבה, נוהלו בקשר שיחות קשות בין ראשי הקבוצות, המנהלים הטכניים ומארגני התחרות בנוגע לבטיחות הרכיבה. בסופו של דבר, החליטו המארגנים לקבל את דרישות הרוכבים ולא לתת בונוסי זמן למנצחים (כפי שהונהג לראשונה בגרסת 2014 של הג'ירו) ושהזמן שייחשב לצורך הזכייה במקטע הוא זמן ההקפה האחרונה. ולמרות הכל, התאפיין המקטע בהחלקות, נפילות והתרסקויות.

מקיפים את בארי ודנים במצב הכביש. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
מקיפים את בארי ודנים במצב הכביש. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

המפסידים הגדולים היו אנשי העיר בארי. מזג האוויר השבית את השמחה הגדולה בעיר שחיכתה 14 שנים לאירוח מקטע בג'ירו.

רוכבים בבארי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוכבים בבארי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מעודדים גם בגשם. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מעודדים גם בגשם. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

קבוצות אוריקה גרינאדג' וקאנונדייל שמרו על קצב הדבוקה. הראשונה כדי לוודא שהחולצה הורודה תישאר על מייקל מאתיוס. השנייה על מנת לקדם את הספרינטר אליה ויויאני לקראת ניצחון במקטע. רוכבי קאטושה וסקיי היו ממוקמים קדימה אף הם.

קצת לאחר שהפעמון צלצל להקפה האחרונה והרוכבים החלו להאיץ, נתקע נאסר בוהאני ((FJR.f) עם פנצ'ר. זה היה נראה אבוד, אבל הוא החל להאיץ בסיוע חבריו לקבוצה וחזר למיקום קדמי בדבוקה.

שלושה קילומטרים לפני קו הסיום חזר הגשם.

בערך אז החלו רוכבי קאנונדייל להחליק אחד אחרי השני: ראשון המתרסקים היה אלאן מאראגוני, אחריו אוסקר גאטו, דניאלה ראטו ואליה ויויאני. רוכבי ג'יאנט-שימאנו, נטולי מרסל קיטל שפרש בתחילת היום עקב מחלה, ניצלו את המצב ולקחו את ההובלה. ויויאני התעשת והאץ על מנת לחזור למקומו בראש הדבוקה. ואז, בפניה האחרונה, האט לוקה מזגק הסלובני (ג'יאנט-שימאנו) משום שהרגיש שהוא מחליק.

זה הרגע לו חכה נאסר בוהאני (FJR.fr), שהאיץ עד לקו הסיום וניצח. בוהאני ניצל היטב את ההזדמנות לתהילה לאחר פרישתו של קיטל.

על קו הסיום. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
על קו הסיום. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
שמחת המנצח - נאסר בוהאני (FJR.fr). מימין: ג'אוקומו ניזולו (Trek) - שהגיע שני, שמח אף הוא לסיים את המסלול. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
שמחת המנצח - נאסר בוהאני (FJR.fr). מימין: ג'אוקומו ניזולו (Trek) - שהגיע שני, שמח אף הוא לסיים את המסלול. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

תוצאות מקטע 4:
1. נאסר בוהאני (FDJ.fr) (צרפת) – 2:22:06
2. ג'אוקומו ניזולו (Trek) (איטליה) – זמן זהה
3. טום וילרס (ג'יאנט-שימאנו) (הולנד) – זמן זהה
4. רוברטו פרארי (למפרה-מרידה) (איטליה) – זמן זהה
5. אליה ויויאני (קאנונדייל) (איטליה) – זמן זהה

מה צפוי במקטע החמישי מאוחר יותר היום? 203 קילומטר מטראנטו לויג'אנו, עם טיפוס ראשון בשיפוע 5%, קטגוריה 3. מעניין איך יסתדרו כאן אנשי הספרינט והאם מייקל מאתיוס ישמור על החולצה הורודה.

מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') ממשיך להשפריץ שמפניה ולהחזיק בחולצה הורודה. למעשה, זהו המקטע הרביעי בו הקבוצה האוסטרלית מחזיקה בורוד ולא נראה שהם ממהרים להיפרד ממנה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') ממשיך להשפריץ שמפניה ולהחזיק בחולצה הורודה. למעשה, זהו המקטע הרביעי בו הקבוצה האוסטרלית מחזיקה בורוד ולא נראה שהם ממהרים להיפרד ממנה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

[הקליקו על הבאנר לכל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014] 

אחרי יום של הפסקה לצורכי נסיעות, הג'ירו ד'איטליה 2014 חזר הביתה, למקטע הקצר ביותר של המירוץ השנה. הרוכבים יצאו מג'ובינאצו לבארי, מרחק 112 קילומטר, ואז הקיפו את העיר בארי שמונה פעמים, סה"כ 64 קילומטר.

אולי זה היה המקטע הקצר ביותר, אבל גם המקטע חסר המזל ביותר עד כה. מזג האוויר הגשום שליווה את הרוכבים באירלנד רדף אותם גם באיטליה. הגשם החל לרדת קצת לפני תחילת המירוץ והרטיב את הדרכים שלא ראו גשם זה זמן רב. כמו שמים יודעים לעשות, הם נכנסו לסדקים והעלו את הלכלוך השומני שנאגר שם מאז הגשם הקודם. שילוב השומנים שעל פני השטח והמים הכפיל את הסיכון להחלקה ולהתרסקות במסלול שכלל שיפועים וסיבובים. הרוכבים שהבינו את הסיכון, שמרו על מהירות נמוכה וסירבו להתחרות עד ההקפה האחרונה של בארי. תוך כדי הרכיבה, נוהלו בקשר שיחות קשות בין ראשי הקבוצות, המנהלים הטכניים ומארגני התחרות בנוגע לבטיחות הרכיבה. בסופו של דבר, החליטו המארגנים לקבל את דרישות הרוכבים ולא לתת בונוסי זמן למנצחים (כפי שהונהג לראשונה בגרסת 2014 של הג'ירו) ושהזמן שייחשב לצורך הזכייה במקטע הוא זמן ההקפה האחרונה. ולמרות הכל, התאפיין המקטע בהחלקות, נפילות והתרסקויות.

מקיפים את בארי ודנים במצב הכביש. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
מקיפים את בארי ודנים במצב הכביש. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

המפסידים הגדולים היו אנשי העיר בארי. מזג האוויר השבית את השמחה הגדולה בעיר שחיכתה 14 שנים לאירוח מקטע בג'ירו.

רוכבים בבארי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוכבים בבארי. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מעודדים גם בגשם. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מעודדים גם בגשם. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

קבוצות אוריקה גרינאדג' וקאנונדייל שמרו על קצב הדבוקה. הראשונה כדי לוודא שהחולצה הורודה תישאר על מייקל מאתיוס. השנייה על מנת לקדם את הספרינטר אליה ויויאני לקראת ניצחון במקטע. רוכבי קאטושה וסקיי היו ממוקמים קדימה אף הם.

קצת לאחר שהפעמון צלצל להקפה האחרונה והרוכבים החלו להאיץ, נתקע נאסר בוהאני ((FJR.f) עם פנצ'ר. זה היה נראה אבוד, אבל הוא החל להאיץ בסיוע חבריו לקבוצה וחזר למיקום קדמי בדבוקה.

שלושה קילומטרים לפני קו הסיום חזר הגשם.

בערך אז החלו רוכבי קאנונדייל להחליק אחד אחרי השני: ראשון המתרסקים היה אלאן מאראגוני, אחריו אוסקר גאטו, דניאלה ראטו ואליה ויויאני. רוכבי ג'יאנט-שימאנו, נטולי מרסל קיטל שפרש בתחילת היום עקב מחלה, ניצלו את המצב ולקחו את ההובלה. ויויאני התעשת והאץ על מנת לחזור למקומו בראש הדבוקה. ואז, בפניה האחרונה, האט לוקה מזגק הסלובני (ג'יאנט-שימאנו) משום שהרגיש שהוא מחליק.

זה הרגע לו חכה נאסר בוהאני (FJR.fr), שהאיץ עד לקו הסיום וניצח. בוהאני ניצל היטב את ההזדמנות לתהילה לאחר פרישתו של קיטל.

על קו הסיום. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
על קו הסיום. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
שמחת המנצח - נאסר בוהאני (FJR.fr). מימין: ג'אוקומו ניזולו (Trek) - שהגיע שני, שמח אף הוא לסיים את המסלול. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
שמחת המנצח - נאסר בוהאני (FJR.fr). מימין: ג'אוקומו ניזולו (Trek) - שהגיע שני, שמח אף הוא לסיים את המסלול. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

תוצאות מקטע 4:
1. נאסר בוהאני (FDJ.fr) (צרפת) – 2:22:06
2. ג'אוקומו ניזולו (Trek) (איטליה) – זמן זהה
3. טום וילרס (ג'יאנט-שימאנו) (הולנד) – זמן זהה
4. רוברטו פרארי (למפרה-מרידה) (איטליה) – זמן זהה
5. אליה ויויאני (קאנונדייל) (איטליה) – זמן זהה

מה צפוי במקטע החמישי מאוחר יותר היום? 203 קילומטר מטראנטו לויג'אנו, עם טיפוס ראשון בשיפוע 5%, קטגוריה 3. מעניין איך יסתדרו כאן אנשי הספרינט והאם מייקל מאתיוס ישמור על החולצה הורודה.

מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') ממשיך להשפריץ שמפניה ולהחזיק בחולצה הורודה. למעשה, זהו המקטע הרביעי בו הקבוצה האוסטרלית מחזיקה בורוד ולא נראה שהם ממהרים להיפרד ממנה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') ממשיך להשפריץ שמפניה ולהחזיק בחולצה הורודה. למעשה, זהו המקטע הרביעי בו הקבוצה האוסטרלית מחזיקה בורוד ולא נראה שהם ממהרים להיפרד ממנה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

[הקליקו על הבאנר לכל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014] 

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן