Skip to content

'הַצָּעָה לְסֵפֶר' / 16.5.2014

מסע מופלא בתוך ארון, מלחמת העולם השניה מזווית אחרת, פסטיבל הסופרים הבינלאומי ועוד. שבת שלום!
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

חמישה ימים שזעזעו את העולם / ניקולס בסט  נדמה שלפחות עד שתבוא על העולם מלחמה גדולה נוספת תמשיך מלחמת העולם השנייה לתפוס מקום משמעותי כל כך הן אצל היסטוריונים והן אצל כותבי סיפורת. ובאמת, מה יכול להשתוות לדרמה העצומה הזאת?

ניקולס בסט, עיתונאי וסופר בריטי מתאר בספרו מ-2011 את חמשת הימים האחרונים ואולי הדרמטיים מכולם של מלחמת העולם השנייה, בהם נורה למוות מוסוליני והתאבד היטלר. העובדה שהספר נכתב על ידי סופר ולא על ידי היסטוריון ניכרת ובסט הופך את העובדות והמאורעות לסיפור מתח של ממש, גם בזכות העדויות החדשות והמפתיעות המובאות בספר.

אירועי חמשת הימים מדווחים על ידי דמויות המעניקות זווית חדשה ומסקרנת, בין יתר הדמויות ניתן למצוא את גינתר גראס, ג'וזף הלר, מרליך דיטריך, רומן פולנסקי וכן אלמונית בשם גברת וולף, הלא היא אחותו של היטלר בכבודה ובעצמה.

חמישה ימים שזעזעו את העולם מאת ניקולס בסט, הוצאת כתר, תרגמה מאנגלית: רוני אמיר, 364 עמ'

הצורף / משה סקאל  ספרו החמישי של סקאל שבוודאי ישמח אם יצליח כמו זה האחרון שלו – יולנדה, ואף זכה להיכלל ברשימה הסופית של המועמדים לפרס ספיר בשנת 2011.

גיבור "הצורף" הוא יהלום כחול המכונה "סבאח" ואשר במרוצת השנים עבר גלגולים על גלגולים שונים. ממשפחת מלוכה אירופית הוא עשה את דרכו לסולטאן הטורקי אשר העניק אותו מאוחר יותר במתנה לזמרת יהודייה שהרשימה אותו במיוחד. מאוחר יותר, התגלגל היהלום לישראל לאחר ששיחק תפקיד מרכזי במשולש אוהבים בין זוג יהודים מסוריה וצעירה מוסלמית יפואית, נשדד מחנות של צורף תל אביבי ומגיע עד לכיסו של צעיר מדמשק החוצה בחשאי את הגבול מסוריה לישראל ומסתובב ברחובות תל אביב על מנת להשיב את האבדה לבעליה. חתיכת מסע.

דרך גלגוליו של היהלום משרטט סקאל תמונה מקורית של המקום הזה ושל סביבתו, של תרבויות נפגשות ושל זמנים בהם דיבור בין אנשים ממדינות האזור היה אפשרי.

הצורף מאת משה סקאל, הוצאת כתר, 269 עמ'

המסע המופלא של הפקיר שנתקע בארון של איקאה / רומן פוארטולס  אחד מספרי הבכורה המצליחים בשנים האחרונות עשה עליה במהירות יוצאת דופן לאחר שזכויות התרגום שלו נמכרו ל-37 מדינות נוספות וגם הסרט כבר בדרך.

פוארטולס מספר על עצמו שבעצם כתב כבר שבעה ספרים קודם לכן אך כולם נדחו בזה אחר זה על ידי כל הוצאה לאור אליה נשלחו. בזמן הזה, שבו נדחה שוב ושוב הוא הספיק להיות דייל, שוטר במשטרת הגבולות, די ג'יי, מורה ללשון ועוד כמה עיסוקים מגוונים עד שהגיעה ההוכחה שהנחישות, לפעמים משתלמת..

אזאטשו לוב פאטל הוא פקיר הודי שרלטן אשר עוזב את הכפר בו הוא מתגורר ומגיע לפריז. ללא אגורה בכיסו אך בעזרת שטר מזויף וכמה טריקים הוא מקווה לרכוש מיטה חדשנית מאיקאה אך העניינים מסתבכים ומשם מתחיל מסע יוצא דופן ברחבי אירופה.

המסע המופלא של הפקיר שנתקע בארון של איקאה מאת רומן פוארטולס, הוצאת כינרת, זמורה ביתן ומודן, תרגמה מצרפתית: דורית שילה, 206 עמ'

 

פסטיבל הסופרים הבינלאומי משכנות שאננים ירושלים  הארוע המרכזי של עולם הספרות הישראלי (טוב, לדאבוננו אין לו באמת מתחרים..) יפתח בעוד יומיים בפעם הרביעית בירושלים. גם השנה יכלול הפסטיבל מפגשים בימתיים במגוון נושאים בהם יטלו חלק גם סופרים אורחים מהעולם. בין הארועים המסקרנים ניתן לציין את מופע המחווה לציון יום הולדתו ה-90 של יהודה עמיחי, מפגשים בין א.ב. יהושע ודוד גרוסמן לבין הסופרת האמריקנית ניקול קראוס (שגם משמשת השנה כמנהל אמנותית שותפה של הפסטיבל יחד עם צילה חיון) ומופע הנעילה בהשתתפות שלומי שבן ואתגר קרת.

באירועים נוספים ישתתפו: מאיר שלו,  עמוס עוז, רונית מטלון, יוסי סוכרי, לאה איני, ניר ברעם, גיל הראבן, דורית רביניאן, סייד קשוע, יהודית קציר, חיים באר ועוד רבים. בנוסף יערכו במסגרת הפסטיבל הקרנות סרטים, סיורים ספרותיים ברחבי ירושלים, סדנאות כתיבה ואירועים שונים לילדים.

הפסטיבל יערך ב 18-23/5.2014, כל הפרטים וכן רכישת כרטיסים, באתר הפסטיבל:

http://writersfestival.co.il/

[related-posts title="'הצעה לספר'"]

1 Comment

  1. לבנה
    30 במאי 2014 @ 21:48

    מציעה לבחון את הספר "שתיקת הצמחים", הוצאת עם עובד,

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן