Skip to content

רופאי הדסה הגיעו להסכם את נציגי האוצר וההנהלה

היום צפויים הצדדים לחתום על ההסכם. הוחלט כי הקיצוץ בשכר הרופאים ייחשב הלוואה לבית החולים, והיא תוחזר להם בעוד עשר שנים. בוטלו צעדי המחאה שתוכננו להיום של האחים, האחיות ועובדי המנהל והמשק
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

רופאי המרכז הרפואי הדסה בירושלים הודיעו הבוקר (חמישי) כי הגיעו להסכם עם ההנהלה ועם הנציגים של משרדי האוצר והבריאות, לאחר משא ומתן שנערך הלילה. היום צפויים הצדדים לחתום על ההסכם. הוחלט כי הקיצוץ בשכר הרופאים בסך 120 מיליון שקלים, 4.5 אחוזים משכרם, ייחשב הלוואה לבית החולים, והיא תוחזר להם בעוד עשר שנים – אם מצבו של בית החולים יאפשר זאת. עוד הוסכם כי שלושים רופאים יעזבו את הדסה, חלקם הגדול יפרוש מרצון וחלק אחר על פי החלטה של ועדה של ההסתדרות הרפואית (הר"י) וההנהלה ולאחר שימוע. עוד הוסכם כי מחלקות שהוצע לסגור אותן יישארו פתוחות.

עובדי המנהל והמשק, האחים והאחיות בהדסה החליטו להשעות את צעדי המחאה שתוכננו להיום בשעה 11:00 ולהיפגש עם נציגי הנהלת בית החולים והאוצר בניסיון להגיע להסכמות בנוגע להסכם ההבראה עמם. מההסתדרות נמסר: "מתוך אחריות להצלת בית החולים הדסה, הצעדים הארגוניים שנקבעו לשעה 11:00 מושהים בשלב הזה. בית החולים יעבוד במתכונת מלאה".

בתיווכו של אבי ניסנקורן הושגו הבנות בין עובדי המנהל והמשק ואחיות בתי החולים הדסה לבין ההנהלה והמדינה בסוגיות שהיו במחלוקת בימים האחרונים.

אבי ניסנקורן אמר בתום הדיון: ״ אל נגד עיני הייתה משימה אחת והיא להציל את הדסה ולמנוע את פירוק בית החולים. אני רוצה לציין את הבגרות והאחריות שהעובדים גילו לאורך כל המו״מ תוך ויתורים כואבים. לאחר שההסכמים יאושרו ע״י בית המשפט כולם ביחד ישלבו ידיים למען הצלחת הדסה וחיזוקה כאחד המוסדות הרפואיים המובילים בעולם.״

בתיווכו של אבי ניסנקורן הושגו הבנות בין עובדי המנהל והמשק ואחיות הדסה לבין ההנהלה והמדינה בסוגיות שהיו במחלוקת בימים האחרונים. ניסנקורן אמר בתום הדיון: "אל נגד עיני הייתה משימה אחת והיא להציל את הדסה ולמנוע את פירוק בית החולים. אני רוצה לציין את הבגרות והאחריות שהעובדים גילו לאורך כל המו"מ תוך ויתורים כואבים. לאחר שההסכמים יאושרו ע"י בית המשפט כולם ביחד ישלבו ידיים למען הצלחת הדסה וחיזוקה כאחד המוסדות הרפואיים המובילים בעולם".

נאמני המרכז הרפואי הדסה ביקשו מבית המשפט המחוזי בירושלים לדחות ליום ראשון את מועד הגשת תכנית ההבראה ולדחות את אסיפות הנושים בעניינה מהיום (חמישי) ליום שלישי הבא. בית המשפט קיבל את הבקשה והתבקש בנוסף להאריך את צו הקפאת ההליכים עד לדיון בתכנית בסוף השבוע הבא.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן