Skip to content

הייגל: "לא מכיר עובדות התומכות בריגול ישראלי בארה"ב"

שר ההגנה האמריקני אמר זאת במסיבת עיתונאים שקיים ביחד עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון במשרד הביטחון. הייגל ייפגש מחר גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא, שמעון פרס. בין נושאי הדיון שלו עם בכירי הממשל בישראל: שיחות הגרעין עם האיראנים והמשך שיתוף הפעולה המודיעיני והצבאי עם ישראל
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר ההגנה של ארה"ב, צ'אק הייגל, מכחיש היום את הפרסומים בניוזוויק, על ריגול ישראלי בארה"ב. "שמעתי על הדיווח הזה אבל אני לא מכיר שום עובדה התומכת בכך", אמר במסיבת עיתונאים שקיים ביחד עם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון במשרד הביטחון.

גם שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התייחס לנושא ואמר: "כראש אמ"ן בעבר לא הורשיתי להורות על ריגול בארה"ב, כלשהו, וכשר הביטחון אני לא מרשה שום ריגול שהוא בארה"ב".

הייגל ויעלון במסיבת העיתונאים (צילום: אריאל חרמוני ואלון בסון/ משרד הביטחון)
הייגל ויעלון במסיבת העיתונאים (צילום: אריאל חרמוני ואלון בסון/ משרד הביטחון)

הייגל שהגיע היום לביקור בישראל, ייפגש מחר גם עם ראש הממשלה בנימין נתניהו ועם הנשיא, שמעון פרס. בין נושאי הדיון שלו עם בכירי הממשל בישראל: שיחות הגרעין עם האיראנים והמשך שיתוף הפעולה המודיעיני והצבאי עם ישראל. הייגל דן עם מארחיו בישראל גם על פרויקט ההגנה הרב שכבתית מפני טילים וגם יבקר בתרגיל משותף של חילות האוויר הישראלי והאמריקני, המתקיים בימים אלה בישראל.

מזכיר ההגנה הייגל ירד לשטח' לבסיס חיל האויר בחצור' לפגוש חיילים ישראלים ואמריקאים המשתפים פעולה בתרגיל הגנת טילים גדול ׁ(צילום: עמוד הפייסבוק של שגרירות ארה"ב)
מזכיר ההגנה הייגל ירד לשטח' לבסיס חיל האויר בחצור' לפגוש חיילים ישראלים ואמריקאים המשתפים פעולה בתרגיל הגנת טילים גדול ׁ(צילום: עמוד הפייסבוק של שגרירות ארה"ב)

הבהרתו של הייגל, בנושא "הריגול הישראלי" בארה"ב, באה לאחר שהשבועון ניוזוויק דיווח כי בכירים בקהילת המודיעין האמריקנית אמרו בדיונים סגורים בקונגרס, ש"ישראל עוברת את הגבול בכל הקשור לריגול בארצות-הברית". על פי אותו דיווח הדברים הללו נאמרו לחברי קונגרס על רקע האפשרות הנידונה בימים אלו, להקל במתן אשרות הכניסה לישראלים לארצות-הברית.

לפי הפרסומים ב"ניוזוויק" – שהוכחשו נמרצות ע"י ישראל – בכירים במשרד להגנת המולדת, מחלקת המדינה וסוכנות ה-FBI, הם שתדרכו את חברי הקונגרס כי פעילות הריגול של ישראל באמריקה עולה על זו של כל בעלת ברית אחרת כמו גרמניה, צרפת, בריטניה ויפן. עוד נאמר בדיווח: "אין אף מדינה אחרת שמנצלת את מערכת היחסים הביטחונית כפי שעושים הישראלים למטרות ריגול". בכתבה צוטט "גורם בקונגרס הבקיא בפרטים", צוטט בניוזוויק כאומר כי העדות שהובאה בתדרוך "מפכחת מאוד, מדאיגה ואפילו מבעיתה". בכתבה אחרת אף דיווח הניוזוויק כי בביקור שערך בשעתו סגן נשיא ארה"ב, אל גור, בישראל – גילו מאבטחיו של סגן הנשיא, סוכן ישראלי שהסתתר בתעלת האוורור הסמוכה לחדרו של גור.

שי לשר ההגנה הייגל: תצלום מטוסי חיל האוויר מעל אושוויץ (צילום: אילן בסון/משרד הביטחון)
שי לשר ההגנה הייגל: תצלום מטוסי חיל האוויר מעל אושוויץ (צילום: אילן בסון/משרד הביטחון)

בארוחת ערב משותפת שנערכה אמש עבור שר ההגנה הייגל העניק שר הביטחון יעלון מתנה לעמיתו – תמונת מטוסי חיל האוויר בטיסתם מעל אושוויץ. שר הביטחון יעלון אמר: ״היום לפני 66 שנים, לפי התאריך הלועזי, הוכרז כאן בתל אביב על הקמתה של מדינת ישראל בידי דוד בן גוריון. זה היה שלוש שנים לאחר התקופה החשוכה ביותר בתולדותינו, השואה. אמי היא ניצולת שואה, ואני מניח שהוריה לא היו מאמינים שכמה שנים לאחר השואה תקום מדינת ישראל. אני גם מניח שבזמן שאמי ברחה מציפורני הנאצים, היא לא תיארה לעצמה שכעבור שנים היא תקים בית במדינת ישראל, ושבנה יהיה קצין בצבא ההגנה לישראל. היה לי חשוב להעניק לך את התמונה הזו, שמסמלת למעשה את העובדה שלישראל יש כוח מגן. ארצות הברית היא ידידינו הגדולה ביותר והקשרים שלה איתנו הם אסטרטגיים, והתרומה שלה לביטחונה של מדינת ישראל היא בלתי ניתנת לתיאור. גם כאן בתמונה הזו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן