Skip to content

ג'ירו דאיטליה: יום 6: שמחה מהולה בעצב

שמחה: מייקל מאתיוס, לובש החולצה הורודה, זכה (סוף סוף) במקטע בג'ירו. עצב: מזג האוויר הגשום גבה היום מחיר כבד מרוכבי הג'ירו
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שלושה רוכבים מקבוצת קאטושה – ג'יאמפאולו קארוזו, אנג'ל ויקוזו וחואקים רודריגז (מוביל הקבוצה ואחד מהרוכבים שהיו עשויים לנצח במירוץ) פונו לבית חולים ובשל מצבם הרפואי לא יוכלו להמשיך במירוץ. גם שניים מרוכבי בלקין עדיין מאושפזים בבי החולים. ברט לנקאסטר (אורקה גרינאדג'; הרוכב, לא השחקן ההוליוודי שכבר זמן six feet under. רק בישראל מתים עדיין מצביעים) פרש אף הוא מהמירוץ עקב פציעה וינותח בימים הקרובים. חברו לקבוצה סווין טאפט סובל משריטות ושפשופים חמורים בצדו השמאלי ובמהלך הלילה תתקבל ההחלטה הרפואית האם יוכל להמשיך במירוץ.

"כמעט כולם התרסקו – סקארפוני, גאזפארוטו, אני – בראיקוביץ פרש מהמירוץ והובהל לבית חולים, כנראה שבר את המרפק", מספר פאולו טיראלונגו על מה שקרה לחברי קבוצתו – אסטנה, "זה לא היה רק אסטנה – רבים מהקבוצות האחרות היו שם. כשאתה רואה קולגה שוכב על הכביש ולא מסוגל לקום זה לא מבשר טובות."

"זו היתה תאונה נוראית," תיאר פרנץ מאסן, מנהל הספורט של קבוצת בלקין, "היה בלגן אדיר. נראה שלכל קבוצה היו רוכבים שהיו מעורבים בהתרסקות."

סאלרנו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
סאלרנו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
סאלרנו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
סאלרנו. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

בניגוד לדרמה של הסיום, רוב המקטע התנהל כצפוי. אורכו של מסלול המקטע הששי בג'ירו היה הארוך ביותר במירוץ השנה: 257 קילומטר. הוא החל בזאסאנו והסתיים במונטה קאסינו, בה התקיים אחד מהקרבות המפורסמים של מלחמת העולם השנייה בין בנות הברית לגרמניה הנאצית.

קבוצת הבריחה של היום, שכללה ארבעה רוכבים – שלושה איטלקים וקולמיבאני, החלה בהאצה מיד בתחילת המסלול בזאסאנו, הם הצליחו ליצור פער של 14 דקות מהדבוקה.

רוכבי אוריקה גרינאדג' היו דומיננטיים גם היום בהכתבת קצב הרכיבה של הדבוקה. 26 קילומטרים לפני הסיום, כשמובילי הדבוקה עברו לצדה של העיירה מיניאנו מונטה לונגו, החל "דיבור" בין המובילים, טרק פאקטורי, קאטושה ואוריקה גרינאדג', במטרה להתחיל להאיץ ולהדביק את הבורחים.

הערה קטנה על הדרך: העיירה הקטנה מיניאנו מונטה לונגו (זה לא שם של קפסולה של נספרסו?) התפרסמה בשנת 2009, כשעשרות שוטרים תפסו את ג'וזפה סטולה, צלף ומנהיג קרטל הפשע קאמורה בדרום איטליה, לאחר ניסיון בריחה נועז הוליווד-סטייל. סטולה ברח ממעצר בית דרך דלת סודית ברצפת חדר השינה שלו. הוא הצליח לעבור קילומטר וחצי במערכת הביוב, אבל נלכד לאחר שנפל מגג של בית. ביש מזל: סטולה הוחזר לבית הכלא לרצות את עונשו.

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

11 קילומטר לפני קו הסיום, התקרבו רוכבי הדבוקה במהירות של 65 קמ"ש לעלייה האחרונה במסלול. כשהיה ברור שהדבוקה עומדת להדביק אותם, לחצו ארבעת הרוכבים ידיים, מעין אות הערכה הדדי על המאמץ המשותף, וקצת לאחר מכן בלעה אותם הדבוקה לתוכה כאילו לא היו מעולם.

ראשוני הרוכבים עברו את סימון הקילומטר השמיני לסיום ואז אירעה אירעה התנגשות מסיבית של עשרות רוכבים. אם לדייק, הרי שחמישה מטרים לפני כן היתה החלקה והתרסקות קטנה יותר. כך או כך, הגשם השוטף, הכבישים החלקים וקצב רכיבה מהיר לקראת הטיפוס האחרון לגבעת מונטה קאסינו הפכו לסיוט עבור רוכבים רבים. 

שמונה רוכבים, בהובלתו של קאדל אוואנס (BMC) הצליחו לצאת ראשונים וללא פגע מאזור ההתרסקות והחליטו להמשיך במירוץ כרגיל. בשני הקילומטרים האחרונים נותרו ארבעה רוכבים וכבר היה ברור שהיריבות האמיתית תהיה בין שני האוסטרלים – בין אוואנס (BMC), אחד המועמדים לניצחון במירוץ כולו לבין מאתיוס (אוריקה גרינאדג') הלובש הסדרתי של החולצה הוורודה.

כמה מטרים לפני הסיום חלף מאתיוס (אוריקה גרינאדג') על פני אופניו של בן ארצו וחצה ראשון את קו הסיום. זהו ניצחון מקטע ראשון של מאתיוס בג'ירו ד'איטליה. שני הגיע טים וולנס (לוטו-בליסול). אוואנס (BMC) חצה את קו הסיום שלישי.

מונטה קאסינו. משמאל: קאדל אוואנס (BMC), מימין, ראשון: מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג'). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
מונטה קאסינו. משמאל: קאדל אוואנס (BMC), מימין, ראשון: מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג'). צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
שמחת הניצחון. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
שמחת הניצחון. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

מאתיוס ממשיך להוביל בדירוג הכללי (GC) גם היום, כשהפער בינו לבין אוואנס (BMC) עומד על 21 שניות. בינו לבין ריגוברטו אוראן (אומגה-פארמה – קוויק-סטפ) מפרידות דקה ושמונה עשרה שניות.

התאונה המחרידה ותוצאות היום שינו את מפת הדירוג הכללי, ואוואנס הוא עכשיו מועמד רציני לזכייה במירוץ. לאחר סיום מקטע זה מקדים אוואנס (BMC) בדירוג הכללי את ריגוברטו אוראן (אומגה-פארמה – קוויק-סטפ) ב- 57 שניות, את איוואן באסו (קאנונדייל) בדקה וארבעים וחמש שניות ואת נאירו קינטנה (מוביסטאר) בדקה וארבעים ושמונה שניות. כאמור, מתחרה רציני של אוואנס, חואקים רודריגז (קאטושה), פרש מהמירוץ בעקבות הפציעה היום. נזכיר שגם דן מרטין (גארמין-שארפ) שהיה מועמד למקום בפודיום, פרש עקב פציעה עוד ביום הראשון למירוץ.

צילום: Marco Alpozzi / LaPresse
צילום: Marco Alpozzi / LaPresse

אירועי היום במירוץ מעוררים תהיות: האם אוואנס היה צריך להוביל את קבוצת השבעה שהמשיכו במירוץ כאילו לא קרה כלום? או אולי היה עליו להפסיק את הרכיבה במקטע זה מכוח סולידריות או הגינות (fair play) לפצועים הרבים? אין ספק שאפשר לתמוך באוואנס ואפשר גם לגנות אותו. אין פה תשובה חד משמעית. ומה לגבי מאתיוס? מה שבטוח זה שעבור שניהם זהו ניצחון עם טעם מר. אלו היו מבחינתי דקות אחרונות עצובות מאוד בדרך לסיום במונטה קאסינו, בהן קיבלנו עדכונים על הפצועים שמאחור, אלה שפונו לבית החולים ובהמשך – הפורשים.

ומה צפוי לנו במקטע ה-7? המסלול בן 211 קילומטר יתחיל בפרוזינונה ויסתיים בפולינו. במהלכו יעברו הרוכבים טיפוס בעליה מקטגוריה 3 ומקטגוריה 4.

 [related-posts title="עוד בספורט:"]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן