חבולים, חבושים, כואבים ופצועים, התייצבו 188 מתוך 198 רוכבים לתחילת המקטע השביעי של הג'ירו ד'איטליה שהחל בפרוסינונה. סקירת הפציעות של הפורשים מהמירוץ בעקבות ההתרסקות ההמונית של אתמול נשמעה כמו חלוקת מטלות בתורנות חדר מיון של "האנטומיה של גריי", אבל להבדיל – בג'ירו אלו פציעות אמיתיות וכשייגמר הפרק לא יורידו את האיפור מהשחקנים וישחררו אותם הביתה.
אתם בטח מהרהרים כרגע איך קשורה, לעזאזל, הכותרת לפיסקה הראשונה ובכלל. הקשר כנראה די רופף ומצוי בעיקרו בנפתולי המוח שלי. "הפצוע האנגלי", הרומן של מייקל אונדאטיה (והסרט שנעשה על פיו) מתאר את סיפורם של כמה דמויות ממדינות שונות שחייהם מצטלבים במנזר נטוש באזור טוסקנה לקראת סיומה של מלחמת העולם השנייה. את מנזר סנטה אנה הנטוש, בו צילמו את הסרט, חיפשתי במשך חצי יום ו…מצאתי. הוא מצוי לא רחוק, יחסית, מהמסלול שרכבו היום בג'ירו. בג'ירו השנה, הפצוע המשמעותי ביותר הוא חואקים רודריגז (קאטושה) הספרדי, ששבר כמה מצלעותיו בהתרסקות אתמול. עד התאונה, היה רודריגז מועמד למקום על הפודיום ואולי אף לזכייה במירוץ השנה. שולחת לו ולפצועים הנוספים, שחלקם עדיין מאושפזים, איחולי החלמה מהירה.
בפעם הראשונה במירוץ השנה רכבו המשתתפים על דרכים יבשות כמעט לחלוטין. זה היה יום שטוח למדי (עם שתי עליות קלות יחסית), שהסתיים בספרינט.
קבוצת הבריחה של היום מנתה חמישה רוכבים – רובינסון צ'אלאפוד (קולומביה), חוזה הראדה (מוביסטאר), ביורן טוראו (יורופקאר), ניקולה בום (בארדיאני- CSF), ו-ווינר אנאקונה (לאמפרה-מרידה; יכול להיות שההורים של ווינר התכוונו לטוב – wishfull thinking וזה. אבל אני בטוחה שהוא ספג הרבה הצקות כילד והריצו עליו עוד יותר הרבה דאחקות בגיל ההתבגרות).
הרוכבים נפרדו מהדבוקה זמן קצר לאחר תחילת המקטע והגדילו בהדרגה את הפער ביניהם לבין הדבוקה לכדי 8 דקות. בהיעדר אירועים מסעירים אחרים בג'ירו (וטוב שכך), היה מעניין לצפות בשיתוף הפעולה בין רוכבי קבוצת הבריחה מהקבוצות השונות שהתחלפו בהובלה מול הרוח כל כמה דקות על מנת לשמר כוחות ואת היתרון על פני הדבוקה.
היום גם החלו נופים מרהיבים של חבל אומבריה.
אומבריה זה הרבה ירוק, גבעות, עמקים, נהרות ועיירות ציוריות. גולת הכותרת היתה ספולטו (Spoleto) היפהפיה. סיום המסלול היום היה בעיר פוליניו שבעמק אומברה – העיר השלישית בגודלה במחוז אומבריה, שמצויה בערך במחצית הדרך בין פירנצה לבין רומא.
נחזור לענייננו: 20 קילומטרים לפני הסיום החלו רוכבי הדבוקה להאיץ על מנת לסגור את הפער הגדול שנוצר. רוכבי קבוצות ג'יאנט-שימאנו, קאנונדייל, סקיי ו- FDJ שיתפו פעולה ביניהם במאמץ להגברת קצב הרדיפה. זה לא היה קל ורק שני קילומטרים לפני קו הסיום הושלמה המשימה. שלושת הקילומטרים האחרונים של הספרינט היו מאוד טכניים, משום שהיו פניות רבות וגם הרוכבים המנוסים ביותר התקשו לשמור מהירות ומיקום.
המנצח הגדול של הספרינט במקטע 7 הוא הצרפתי נאסר בוהאני (FDJ.fr), שזה לו הניצחון השני במקטע ג'ירו השנה (ובכלל). אין ספק שבוהאני הוא המרוויח העיקרי מפרישתו מהמירוץ של הספרינטר מרסל קיטל (ג'יאנט-שימאנו). בוהאני הקדים את ג'יאקומו ניזולו (Trek Factory Racing) ואת לוקה מזגק (ג'יאנט-שימאנו), שנלחמו על המקום הראשון כמעט עד קו הסיום.
מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג'), מנצח המקטע הקודם, סיים רק רביעי במקטע זה, אולם גם תוצאה זו הספיקה לו כדי לשמור על מקומו בראש הדירוג הכללי, להשפריץ עוד שמפניה על כולם וכמובן – להמשיך ללבוש את החולצה הוורודה.
הדירוג הכללי נותר כמעט ללא שינוי. מייקל מאתיוס (אוריקה גרינאדג') עדיין מוביל, עם יתרון של 21 שניות על קאדל אוואנס (BMC) ובמקום השלישי, בפער של דקה ושמונה עשרה שניות, נמצא ריגוברטו אוראן (אומגה-פארמה – קוויק-סטפ).
מה צפוי לנו מאוחר יותר היום, במקטע ה-8? אחרי שבוע של רכיבה, ייתקלו הרוכבים במקטע ראשון עם סיום על פסגת הר "אמיתית". מה שאומר שהם יידרשו להפעיל את שרירי הרגליים בצורה משמעותית. היא לא ה-פסגה במסלול הג'ירו הנוכחי, אבל הטיפוס עליה כבר ידרוש הפעלת שרירי רגליים משמעותית ויאפשר לראות התקפות, טקטיקות ושיתופי פעולה.
זמן "אנשי ההרים" יחל לתקתק.
מאז תחילת הג'ירו השנה מחזיקה קבוצת אוריקה גרינאדג' בחולצה הוורודה. ביום הראשון היה זה birthday boy סווין טאטפ ובימים שמאז ועד היום – מייקל מאתיוס. מעבר לכל ה"חשודים העיקריים" שנראה בפעולה, מעניין יהיה גם לראות איך יתמודד חברו לקבוצה, המקומי איבאן סנטרומיטה, אלוף איטליה ברכיבת כביש במקטע זה.
מי שמחפש (או מחפשת) איך להעביר את הזמן עד המונדיאל, או רק עד המשחק המסקרן הערב בין ברסה לבין אתלטיקו מדריד, שיקבע מי תיקח את האליפות בספרד (לה ליגה), מוזמן (או מוזמנת) להתרווח על הספה וליהנות.