Skip to content

"מי שרואה את הקמת ישראל ואת קיומה כאסון, לא רוצה בשלום"

ראש הממשלה, בנימין נתניהו, שב ותוקף את הרשות הפלסטינית ומאשיo אותה בהסתה ובאנטישמיות. ובינתיים ממשיכה שרת המשפטים, ציפי לבני, לספוג התקפות מהאגף הימני בממשלה, על פגישתה עם אבו מאזן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
ראש הממשלה בנימין נתניהו שב ותוקף את הרשות הפלסטינית ומאשים אותה בהסתה אנטישמית ואנטי ישראלית.

"בשבוע שעבר פרסמה הליגה נגד ההשמצה דו"ח עולמי בו נעשתה השוואה של רמות האנטישמיות בקרב בוגרים במקומות שונים בעולם. התברר שהמקום עם רמת האנטישמיות הגבוהה ביותר הוא ברשות הפלסטינית – 93% מהבוגרים שם מחזיקים בדעות אנטישמיות", אמר ראש הממשלה הבוקר, בפתח ישיבת הממשלה.

שב ותוקף את הרשות הפלסטינית. נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)
שב ותוקף את הרשות הפלסטינית. נתניהו (צילום ארכיון: ציפי מנשה)

"זאת התוצאה של פעולת הסתה בלתי פוסקת של הרשות הפלסטינית, שמעוותת את דמותה של מדינת ישראל ואת דמותו של העם היהודי, כפי שאנחנו הכרנו במקומות אחרים בעברנו", אמר נתניהו. "הדבר הזה בא לידי ביטוי בעובדה שהם מקיימים תהלוכות אבל במה שהם קוראים – הנכבה. הם מגדירים את קיומה והקמתה של מדינת ישראל כאסון שיש לתקנו, וזה גם בא לידי ביטוי בפעילות המוגברת שהפלסטינים מאפשרים היום ביהודה ושומרון לכוחות החמאס, שקוראים באופן ישיר וגלוי להשמדתנו. מי שרואה את הקמתה של מדינת ישראל ובהמשך קיומה כאסון, לא רוצה בשלום".

ובינתיים נמשכות ההתקפות, מהאגף הימני של הקואליציה, על שרת המשפטים ציפי לבני שנפגשה ביום חמישי האחרון עם אבו מאזן. "ציפי לבני איבדה כבר מזמן את הקשר עם הבוחר הישראלי, ובפגישותיה האחרונות היא הפכה סופית ללוויין שאיבד כל קשר עם כדור הארץ", אמרו במפלגת הבית היהודי על שרת המשפטים. "ציפי לבני הצביעה בממשלה בעד הפסקת המגעים עם ברית חמאס-פתח, ואז טסה ללונדון על מנת להפר את אותה ההחלטה עצמה. אם קשה לא לקבל על עצמה את החלטות הממשלה, הדלת החוצה פתוחה".

השר לענייני מודיעין יובל שטייניץ: "אני לא מכיר מדינה שבה שר נפגש על דעתו בתקופה של מתיחות ומשבר, זה לא נכון מבחינת מדינת ישראל. החלטות ונורמות מחייבות את כולנו – מדובר בפגישה עם ראש רשות בתקופת עימות עם מדינת ישראל, ופגישה של שר בכיר על דעתו בתקופה של משבר הוא לא תקין מבחינת משילות".

בתגובה לדברים, אמר חבר מפלגתה של לבני: "הבית היהודי לא מפספס אפילו רגע אחד כדי לטרפד את האינטרסים החיוניים של ישראל". לדבריו, התנהלות חברי הכנסת מהבית היהודי נועדה לפגוע בקשר האסטרטגי של ישראל עם ארה"ב. מצנע טען כי הפגישה עם אבו מאזן הייתה על דעת ראש הממשלה, למרות שנתניהו הבהיר ללבני שהיא אינה מייצגת את הממשלה. "הוא יכול היה לטרפד את השיחה הזאת", הסביר מצנע.

גם יושב ראש האופוזיציה יצחק (בוז'י) הרצוג קרא ללבני שלא להישאר בממשלה ואמר כי עליה לעזוב ולהקים מחנה יחד עם מפלגת העבודה. "אני מתקשה להבין מה יש לאנשים כמו ציפי לבני, עפר שלח או עמרם מצנע לחפש בממשלה בה על פי שר החוץ תפקידם המרכזי הוא לשחק דמקה", אמר הרצוג.

יושב ראש מפלגת העבודה אמר כי העובדה שראש הממשלה נתניהו ושר החוץ ליברמן מצהירים שלבני אינה מייצגת את ישראל מעידה כי אין להם עוד כל צורך בה. "מבחינתם ערוותה של הממשלה יכולה להיחשף בפני העולם כולו", אמר הרצוג.

[related-posts]

1 Comment

  1. חיים
    19 במאי 2014 @ 6:04

    "מי שמוצא פעמים בשבוע תירוץ למה הם לא רוצים שלום – לא רוצה בשלום"

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן