Skip to content

"כמעט קיבלתי התקף לב", סיפר הנשיא פרס למאמן מכבי

"רצינו להביא לך את הגביע באופן אישי, מתנה על כל מה שעשית", ענה מאמן מכבי, דייוויד בלאט, לנשיא. "זוהי מתנת הפרידה שלך ממכבי תל אביב. אני מרגיש שמחה גדולה. אני מרגיש את הכבוד שהבאנו למדינה בכלל ולאוהדי מכבי בפרט על ההצגה שהם עשו פה"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

נשיא המדינה שמעון פרס וראש הממשלה, בנימין נתניהו, מיהרו לברך את מאמן מכבי ת"א מיד בתום משחק הניצחון על ריאל מדריד.

קיבלת מתנת פרידה ממכבי. נשיא המדינה, שמעון פרס, צופה במשחק (צילום: דוברות בית הנשיא)
קיבלת מתנת פרידה ממכבי. נשיא המדינה, שמעון פרס, צופה במשחק (צילום: דוברות בית הנשיא)
החגיגה בככר רבין (צילום: נירה ידין)
החגיגה בככר רבין (צילום: נירה ידין)

מיד בסיום משחק גמר היורוליג בין קבוצת מכבי תל אביב לקבוצת ריאל מדריד, עם ניצחונה האדיר של קבוצת מכבי תל אביב, שוחח נשיא המדינה שמעון פרס עם מאמן מכבי דיוויד בלאט ואמר לו : "דיוויד כל הארץ צהובה – אין כמוך! אתה הוכחת מהי נחישות. כל הקבוצה לחמה כמו נמרים וניצחו כמו אריות. צפיתי לכל אורך המשחק וכמעט קיבלתי התקף לב – אבל אתם הגיבורים שהבאתם לניצחון כזה. אתה לא יודע מה שעשית למדינת ישראל – הבאת לישראל את המתנה גדולה ביותר, והמרגשת ביותר! אין כמוך ואין כמוכם וטוב שעמדת כל העונה נחוש ולא נבהלת מהצעקות והפקפוקים".

"קשה באימונים - קל בקרב". ראש הממשלה נתניהו צופה במשחק (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)
"קשה באימונים - קל בקרב". ראש הממשלה נתניהו צופה במשחק (צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ)

המאמן דיויד בלאט ענה לנשיא פרס: " כבוד הנשיא, רצינו להביא לך את הגביע באופן אישי מתנה על כל מה שעשית. זוהי מתנת הפרידה שלך ממכבי תל אביב. אני מרגיש שמחה גדולה. אני מרגיש את הכבוד שהבאנו למדינה בכלל ולאוהדי מכבי בפרט על ההצגה שהם עשו פה.  אני מרגיש סיפוק בדרך שבה הובלנו. בדרך נחושה ונכונה".

הנשיא פרס אשר צפה לכל אורך המשחק, ועקב באדיקות ובמתח, ביקש למסור את מרב הברכות לשחקני מכבי, לאוהדים ולצוות המסור ואמר: "תביאו אתכם את הגביע לבית הנשיא שכל העם יראה אתכם– היה משחק יוצא מן הכלל ואתה היית אדיר- אני גאה בכם"

גם ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך את דיוויד בלאט וקרא לו להישאר כמאמן הקבוצה: "כססתי ציפורניים ובסוף נשמתי לרווחה", אמר לו. "חיוך גדול מאוד התפשט על פניי ופניהם של כל אזרחי ישראל. הבאתם הרבה גאווה. אומרים בצבא: 'קשה באימונים – קל בקרב'. לא יודע אם היה לכם קל אבל זה היה משחק מופלא. אנחנו גאים בכם".

4 Comments

  1. ניר
    19 במאי 2014 @ 18:15

    כל הכבוד למכבי הביאו כבוד לישראל שמעתי גם ביקורת על שרוב השחקנים אינם ישראלים מפי פרופ' צימרמן קרא להם שכירי חרב אבל דעותיו ידעות כל מה שיהודי ישראלי אצלו זה לאומני שיבושם לו אלפי הישראלי שהיו במשחק ואלה שמילאו את כיכר רבין אתמול והערב הם התשובה לפרופסור ולשאר צערי העין

  2. חנה חורש
    19 במאי 2014 @ 17:08

    שימון" ירד אל העם במובן הנמוך ביותר
    שמענו הבוקר , אצל אריה גולן, נשיא המדינה, זוכה פרס נובל לשלום, יורד אל העם במובן הנמוך ביותר. ירד אל העם שטוף המוח על ידי הימין ההזוי הישראלי שהולך נגד פליטים אפריקנים בבוטות שהיתה כמותה רק בשנות השלושים הראשונות בגרמניה. "שימון" ממש השתולל משמחה כאילו הצליח להביא שלום על עם ישראל. הוא לא ידע את נפשו ממש לנוכח הזכייה של קבוצת מהגרי העבודה השחורים, ה ע ש י ר י ם, אותם מחבק עם ישראל כאילו היו ישראלים טהורים, או, קי הם טהורי גזע כי הם מייצגים את קבוצתו של מזרחי שעל פי רבים בצמרת הכדורסל הישראלי תולים בו את האשם שאין לנו ממש נבחרת ישראלית ראויה.

    עם חזרתם של השחקנים החל מסע של "לחם ושעשועים" נוסח רומא. מדינה הזויה מטורפת חוגגת כאילו זו הכרזת המדינה או משהו בסדר גודל כזה. ושמעון פרס, זוכה פרס נובל לשלום, שבזבז מספר שנים בתפקיד "כבאי השריפות " של ביבי יורד אל העם ההזוי הזה למקום כל כך נמוך, חבל וכואב

    • ניר
      20 במאי 2014 @ 18:23

      גברת חנה
      לנוכח הזכייה של קבוצת מהגרי העבודה השחורים, ה ע ש י ר י ם, אותם מחבק עם ישראל כאילו היו ישראלים טהורים
      זו לא גזענות נקיה? אם היה אומר את זה אדם מהימין היו מיד צועקים גזען הנשיא פרס הוא לא בובה וכן הוא חייב גם לשמוח בנצחון מכבי קבוצה ישראלית כמו שהוא הולך למימונות או פותח את בית הנשיא בסוכות לעם ישראל זה חלק מתפקידו רק בדבר אחד אני מסכים איתך פרס נובל לשלום היה מוקדם מדי אני לא מבין מה כל כך מכעיס אותך נצחון מכבי תל אביב ואם הפועל תל אביב היתה זוכה התגובה שלך הית אותה תגובה?

      • עמית מנדלזון
        20 במאי 2014 @ 18:26

        ניר לך למילון וחפש את המילה "גזענות" מה שכתבת כאן הוא בדיחה גזענית עצובה מאוד

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן