Skip to content

שטייניץ: "לוחמת סייבר היא הזירה החדשה מול איראן"

השר יובל שטייניץ אמר הבוקר בכנס הסייבר השנתי בבאר שבע: אנו עדים בפעם ראשונה למשבר בשיחות הגרעין בין חמש המעצמות לבין איראן. השיחות שהסתיימו בסוף שבוע שעבר אמנם לא הסתיימו בפיצוץ רשמי, אך להערכתי מדובר במשבר קשה וזאת רק כאשר החלו לעסוק בסוגיה המרכזית – העשרת הצנטריפוגות באיראן
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לוחמת סייבר היא הזירה החדשה בה נדרשת ישראל להיערך מול האיום האיראני", אמר הבוקר שר המודיעין, ד"ר יובל שטייניץ, בכנס הסייבר השנתי CYBER NIGHT- Body of knowledge של SCE, המכללה האקדמית להנדסה ע"ש סמי שמעון בבאר שבע.

השר שטייניץ התייחס לחשיבות של לוחמת הסייבר בניהול המשבר הנוכחי עם איראן: "השבוע אנו עדים בפעם ראשונה למשבר בשיחות הגרעין בין חמש המעצמות לבין איראן. השיחות שהסתיימו בסוף שבוע שעבר אמנם לא הסתיימו בפיצוץ רשמי, אך להערכתי מדובר במשבר קשה בשיחות וזאת רק כאשר החלו לעסוק בסוגיה המרכזית – העשרת הצנטריפוגות באיראן. אני מקווה שהמשבר מעיד כי חמש המעצמות אכן מתעקשות על דרישותיהן. אנו נדרשים להתכונן גם בתחום הסייבר".

שר המודיעין יובל שטייניץ. סוגיית הסייבר הופכת להיות סוגיה מרכזית במלחמות המודיעין
שר המודיעין יובל שטייניץ. סוגיית הסייבר הופכת להיות סוגיה מרכזית במלחמות המודיעין (צילום: נמרוד סונדרס)

סוגיה אמיתית במלחמות המודיעין

לדברי שטייניץ, לסייבר לא רק תפקיד חשוב בניהול המשבר האיראני אלא בזירה הביטחונית בכלל, כשסוגיית הסייבר הופכת להיות סוגיה מרכזית במלחמות המודיעין. "היום אנו עדים לממד מלחמה שהופך רלוונטי לסוגיות ביטחון וליכולות של העולם החופשי להגן על עצמו מפני מתקפות והוא – הסייבר. אנו עדים ליצירתו של ממד חדש לא פחות חשוב שבו מתבצעת הלחימה. לא פעם ולא פעמיים קיימתי דיונים ארוכים עם גורמים רלוונטיים בשב"כ ובסקטור הפרטי, ונוכחתי לגלות שלא מדובר רק בסיסמה, אלא בצורך אמיתי הדורש זיהוי רגישויות, שאני כשר נדרשתי לתת להן מענה כדי להגן על מדינת ישראל – המערך הכלכלי ואזרחיה".

אתגרים לא פשוטים

לדבריו, בבניית מערך הסייבר בישראל ניצבים אתגרים לא פשוטים. צריכים לשלב באופן מיידי מערך שיוכל לתת הגנה טובה למערכת הביטחון, למערכת החשמל ולמערכת הפיננסית. לטענתו, "התחום עדיין בחיתוליו ואף אחד לא יודע איך תראה מלחמת הסייבר בעתיד, לכן צריך לשלב זאת עם השוק הפרטי. אם לא נשכיל לשדרג בהתאם אנו נישאר מאחור. כדי להצליח בתחום הסייבר ישראל חייבת למצוא שילוב מתאים בין מערך הגנה לבין היכולת שלנו לנוע קדימה, לפתח מערכות מתאימות לשינויים המתרחשים בענף שלא ידוע כיצד הוא יתפתח".

גיבוי מראש הממשלה

בהקשר זה מן הראוי להזכיר, כי פעילותו של השר שטייניץ בתחום הסייבר מגובה על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו, שקרא בעת ביקורו לפני כשבוע וחצי לחברת פנסוניק להשקיע בתעשיות סייבר בישראל. בביקור נפגש נתניהו עם יו"ר הנהלת החברה Shusaku Nagae, מנהל המרכז בטוקיו Yoshiko Hamazaki, מנהל השיווק והמכירות Hiroki Miyaji ומנכ"ל חטיבת היחסים הבינלאומיים של החברה Genichiro Shimada .

אל"מ חנן איסרוביץ, מפקד ממרם, בכנס
אל"מ חנן איסרוביץ, מפקד ממרם, בכנס (צילום: נמרוד סונדרס)

בינואר השנה נפגש נתניהו בכינוס העולמי בדאבוס עם מנכ"לית יאהו, מאריסה מאייר, ועם מנהל העסקים הראשי של גוגל, ניקאש ארורה. בשתי הפגישות שם ראש הממשלה דגש על החדשנות הישראלית ועל המובילות הטכנולוגית של תעשיית ההיי-טק הישראלית, במטרה להרחיב את שיתופי הפעולה הכלכליים עם שתי חברות הענק האלה. בדברים שנשא בפני המליאה הכלכלית של הכנס, התמקד ראש הממשלה במובילות הטכנולוגית בישראל בדגש על תעשיית הסייבר.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן