Skip to content

ארה"ב דורשת "לחקור ביסודיות את נסיבות מותם של הפלסטינים"

תקרית דיפלומטית קשה עם ארה"ב בעקבות הריגתם של שני נערים פלסטינים ליד רמאללה בשבוע שעבר. דוברת משרד החוץ בוושינגטון קראה לישראל לקיים חקירה מהירה בעניין והוסיפה כי יש לבחון גם את השאלה אם נעשָה שימוש סביר בכוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הריגתם של שני הנערים הפלסטיניים ביום חמישי האחרון, ליד רמאללה, מתפתחת לתקרית דיפלומטית קשה עם ארה"ב. אמש קראה ארצות הברית לישראל לחקור את נסיבות הריגתם של שני הנערים בשבוע שעבר.

דוברת משרד החוץ בוושינגטון, גֵ'ן סאקי, קראה לישראל לקיים חקירה מהירה בעניין והוסיפה כי יש לבחון גם את השאלה אם נעשָה שימוש סביר בכוח. "ארצות הברית מצפה מישראל לחקור ביסודיות את נסיבות מותם של הפלסטינים", אמרה סאקי. "לממשל האמריקני אין כלים לקבוע אם הסרטון שפורסם עבר עריכה, ולכן פתיחה בחקירה היא הצעד המתבקש".

רגע הנפילה של אחד מהנפגעים הפלסטיניים (צילום מסך)
רגע הנפילה של אחד מהנפגעים הפלסטיניים (צילום מסך)

עוד אמרה הדוברת כי הממשל מבקש מישראל עוד פרטים על התקרית וכי לפי-שעה אין בידיו מידע המאשר את נסיבות הירי כפי שתועדו בסרטון הווידאו. סאקי גם שלחה תנחומים למשפחות הנערים שנהרגו וקראה לכל הצדדים לנהוג באיפוק.

גם האו"ם קרא אמש לישראל לקיים חקירה "עצמאית ושקופה" של נסיבות התקרית. סגן מזכיר האו"ם לעניינים מדיניים, אוסקר פֶרננדֶס-טַרַנקוֹ, הביע דאגה עמוקה מן המידע הראשוני המצביע על כך ששני הנערים הפלסטינים היו לא חמושים וכי לא נשקפה מהם סכנה ישירה. בתדרוך במועצת הביטחון קרא סגן מזכיר האו"ם לישראל להקפיד על הכללים הבסיסיים של שימוש בכוח ובנשק חם.

שר הביטחון, משה (בוגי) יעלון התייחס לכך אתמול באמרו: "אני לא מכיר את הסרטון, אני מכיר את התקרית. תקרית אלימה של מפגינים פלסטינים שזורקים אבנים ובקבוקי תבערה לעבר שוטרים של משמר הגבול. מאחר וזה היה מצב של סכנת חיים אז השוטרים פעלו בהתאם. כבר ראיתי הרבה סרטונים ערוכים, את הסרטון הזה עדיין לא ראיתי אבל את השיטה אני מכיר".

3 Comments

  1. אודי חמודי
    21 במאי 2014 @ 18:38

    נראה כמו סרט קלאסי של pallywood , מפוברק עד העצם.

  2. ניר
    21 במאי 2014 @ 18:28

    ארה"ב דורשת "לחקור ביסודיות את נסיבות מותם של הפלסטינים אני צוחק כשאני קורא את הכותרת ארצות הברית שתבדוק עצמה קודם על ירי מתוך מזלטים באפגניסטן וחיסול משפחות שלמות שלא היה להם קשר לטרור או אולי האום יבדוק איך אחרי כמעט שנתיים נרצחו בסוריה למעלה מ 180 אלף איש ואישה או שתבדוק מדוע מבוצע ירי רקטות על אזרחי ישראל מעזה ושתתעמק בטרור האיסלמי באפריקה אסיה צצניה פתאום כולם צדקים רק היהודים "רעים"אני בטוח שצה"ל יבדוק מה קרה שם האם מדובר בירי מכוון של צה"ל או שמא הסרטונים שמתעדים לכאורה את האירוע פוברקו? לטענת הפלסטינים וארגון "בצלם" הירי נעשה מתוך ג'יפ צה"ל, כאשר שניים עמדו סמוך לזירת הירי – האחד במרחק של כמאה מטרים, והשני במרחק 230 מטרים. מנגד, בצה"ל טוענים כי אין ודאות בכך שהצעירים בתמונות הם אכן ההרוגים, וגורמים בצבא הוסיפו כי הירי נעשה מעמדה נייחת במרחק של כ-60 מטרים מהמקום ובה נכחו שני קצינים צה"ל ומפקד כיתה שהתעקשו כי לא נעשה ירי. מומחה לבליסטיקה חיצונית ולשעבר איש המעבדה לזיהוי פלילי במשטרה, טוען כי ניתוח ראשוני של הסרטונים מעלה תהיות באשר לטענה שהחיילים הם אלה שירו בהרוגים. לדבריו, אם החיילים עמדו באופן שבו נטען על ידי הפלסטינים, משמע שהאדם נורה בחזהו, הרי שהירוי היה אמור ליפול על גבו או לקרוס על רגלים, ולכן נראה שההרוג נורה בגבו

  3. sofar
    21 במאי 2014 @ 17:59

    ע"פ עיון בסרט, נוצר אצלי הרושם שזה סרט מבויים. אנשים שנורים , לא נופלים בצורה כזו…מכירים את התרגילים האלה!
    שוב – קל להאשים את שר הבטחון, אבל דבריו אמינים בעיני, מה לעשות…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן