Skip to content

אושר בטרומית: בנקים יחויבו לשלם ריבית זכות בחשבונות עו"ש

ח"כ מירי רגב: "הגיע הזמן שהכנסת תאשר חוק שמעביר מסר, שהחזירות של הבנקים צריכה להיפסק. זה חוק ראשון בסדרת הצעות חוק שתעמיד את הבנקים במקומם". ח"כ ניצן הורוביץ: "לבנקים אין שום בעיה לקחת ריביות קורעות, ולעומת זאת כסף ששלנו ששוכב בבנקים, הם לא נותנים לנו עליו גרוש, ומזה הם עושים את הרווחים שלהם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מליאת הכנסת אישרה בקריאה טרומית הצעת חוק המחייבת את הבנקים לשלם ללקוח ריבית על יתרת זכות בחשבון עובר ושב. לפי החוק המוצע, נגידת בנק ישראל היא שתקבע, לאחר התייעצות עם הוועדה המייעצת ובאישור שר האוצר, את שיעור הריבית המינימלית שתשולם ללקוח על יתרת זכות בחשבון עובר ושב.

צילום: ויקיפדיה
צילום: ויקיפדיה

את הצעת החוק יזמה ח"כ מירי רגב (הליכוד ביתנו). להצעה זו הוצמדו הצעות דומות של ח"כ ניצן הורוביץ (מרצ) וחברי הכנסת אברהם מיכאלי ויקב מרגי (ש"ס).

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "הואיל וכיום הבנקים גובים עמלה מהלקוחות על כל פעולה ומחייבים את חשבונם בריבית על יתרות חוב, יש לקבוע הסדר מקביל אשר יחייבם לשלם ללקוחותיהם ריבית על יתרות זכות. בשנים עברו חלק מהבנקים שילמו ריבית זו, ונראה שיש לחדש נוהג זה כיום. תיקון זה עשוי לעודד את לקוחות הבנקים למחוק את יתרת החוב כדי לזכות בריבית יתרת זכות."

ח"כ מירי רגב: "הרעיון שעומד בבסיס ההצעה היא שהבנקים לא יכולים לקחת ריבית רק על מינוס של האזרחים. הגיע הזמן שהכנסת תאשר חוק שמעביר מסר, שהחזירות של הבנקים צריכה להיפסק. הגיע הזמן לטפל בחוסר התחרות ובעשיית ההון הפרטי מהכסף של הציבור. זה חוק ראשון בסדרת הצעות חוק שתעמיד את הבנקים במקומם".

ח"כ ניצן הורביץ: "לבנקים אין שום בעיה לקחת ריביות קורעות, ולעומת זאת כסף ששלנו ששוכב בבנקים, הם לא נותנים לנו עליו גרוש, ומזה הם עושים את הרווחים שלהם".

39 ח"כים תמכו בהצעה ללא מתנגדים. ההצעה תועבר לוועדת הכלכלה להכנתה לקריאה ראשונה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן