Skip to content

"הבאתם גאווה גדולה לישראל" אמר נשיא המדינה לקבוצת מכבי

נשיא המדינה, שאירח את אלופת אירופה בבית הנשיא, פנה לדיוויד בלאט ולדיוויד: "אני מבקש באופן אישי משני הדייווידים - אל תעזבו אותנו, הישארו בישראל. דייויד בלאט ודייויד בלו, יש לנו שני דווידים. ממלכת דוד- מכבי תל אביב זקוקה לכם. זו בקשה אישית ממני"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"הבאתם גאווה גדולה למדינת ישראל". כך אמר נשיא המדינה, שמעון פרס, למאמן אלופת אירופה, קבוצת מכבי תל אביב ולחברי הקבוצה, שאותם אירח בבית הנשיא.

הקבוצה הגיעה למשכן הנשיא בירושלים עם גביע היורוליג אותו הביאה הישר ממילאנו. דייויד בלאט, שמעון מזרחי ועימם גם כל השחקנים והנהלת הקבוצה העניקו לנשיא פרס גביע אישי ולאחר מכן הניפו את גביע אירופה בפעם השנייה. הנשיא פנה לדיוויד בלאט ודיוויד בלו וביקש מהם באופן אישי להישאר בישראל: " אני מבקש באופן אישי משני הדייוידים, אל תעזבו אותנו, הישארו בישראל. דייויד בלאט ודייויד בלו, יש לנו שני דוידים, ממלכת דוד- מכבי תל אביב זקוקה לכם. זו בקשה אישית ממני".

ממלכת דוד - מכבי ת"א. שמעון פרס ואלופי אירופה בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)
ממלכת דוד - מכבי ת"א. שמעון פרס ואלופי אירופה בבית הנשיא (צילום: מארק ניימן/לע"מ)

הנשיא המשיך וברך את השחקנים והודה להם בשם אזרחי ישראל על ההישג המרשים: "הוזמנתם לכאן בכדי שנוכל להביע את תודות המדינה לכם. מדינת ישראל הייתה זקוקה לשמחה כזו אמיתית, ספונטנית וכוללת. ניצחון כזה אי אפשר לארגן מראש. אתם גאווה גדולה למדינת ישראל.

"השמחה בעם הייתה בלתי רגילה", אמר פרס. "ישבתי כל הערב, במשך שעתיים וצפיתי בכם. כשמישהו מכם נפל – מיד קם. לא חיכיתם לרגע. הייתם מרוממי רוח ונפלאים. ישראל הוכיחה שהיא טובה בדברים הבלתי אפשריים.

"אני יודע שלא כולכם ישראלים אבל לחמתם עבור ישראל – ניצחון של מעטים מול רבים", אמר הנשיא. "אתם גם הדוגמא לנוער ולדור העתיד, לא חשוב מהיכן אתה בא יש לך הזדמנות שווה להגיע לשיא. שיחקתם ברוח קרב מרשימה, ניצחתם לא רק בסוף המשחק אלא לכל אורכו. לא נתתם ליריב להוביל. המשחק שלכם נשען על שני עקרונות בולטים- שיחקתם כקבוצה מגובשת, אך גם כל אחד לעצמו נלחם כמו אריה".

הנשיא המשיך וסיפר לשחקנים בהלצה כי: "המשחק היה כל כך מותח כמעט שחטפתי התקף לב". הנשיא פנה באופן אישי ליו"ר הקבוצה שמעון מזרחי: "אני רוצה להביע את הערכתי לשמעון מזרחי שהקדיש את חייו לקבוצה, למרות דברי הביקורת שמעון, עמדת במשימה כראוי", וכן גם למאמן הקבוצה דייויד בלאט: "כבשת את אירופה ואת נפשינו, באיפוק ובצניעות הייחודיים רק לך".

שמעון מזרחי יו"ר הקבוצה נשא דברים ואמר :"המעמד הזה זו הוקרת התודה הכי גדולה שיכולנו לדמיין. אנו משתדלים להיות השגרירים הכי טובים של מדינת ישראל. היה לנו מרתון של 24 קבוצות ורק 4 הגיעו לפיינל פור. ניצחנו קבוצות פאר באירופה. תודה לך כבוד הנשיא שקיבלת אותנו כאן".

דיוויד בלאט מאמן קבוצת מכבי תל אביב הודה לנשיא על האירוח ואמר :"כיף לנו להגיע למשכן הנשיא – זה אחד מרגעי השיא שלנו פה. אנחנו בספורט תמיד מחפשים דוגמאות, המסירות והמחויבות שלך לדברים מהווים דוגמא אישית לכולנו. הדמות שלך דרך עבודה קשה, רצון ומוטיבציה היא ההשראה לכולנו ואנחנו מודים לך ונמשיך להוות דוגמא בצורה הכי טובה שאפשר, לכל הילדים במדינה היקרה שלנו".

קפטן הקבוצה נשא גם הוא דברים ואמר: "זה כבוד גדול בשבילנו, יצאנו למשימה חשובה זו – לייצג את המדינה. עשינו זאת בצורה הטובה ביותר לפי הערכים וערך ההישגיות עליהם חונכנו. מחזה רבבות הישראלים במילאנו הרוקדים ושמחים בניצחוננו היה מחזה מדהים והכי מרגש היה להבין עם הנחיתה כמה טוב עשינו לעם ישראל".

נשיא המדינה הזמין לאירוע גם את ילדי תנועת 'קו-לחיים' אשר זכו להרים את הגביע, ולהיפגש עם גיבורי ילדותם- שחקני מכבי תל-אביב. הילדים התרגשו מאוד ואמרו כי עבורם זו הגשמת חלום.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן