Skip to content

למרות צווי מניעה – ועד עובדי הרכבת פתח בהשבתה פרועה, ללא הגבלת זמן

מאות נוסעים ממורמרים שהגיעו הבוקר לתחנות הרכבת ברחבי הארץ, נשבעו שלא יחזרו להשתמש בה, בעקבות ההשבתה הפראית. סמנכ"ל הרכבת אמר שהמאבק הוא על שליטה בחברה, לא רק על מיקור חוץ לאחזקת קטרים. הוועד, כהרגלו, אינו מכבד הוראת בית הדין. הפעם, ייתבעו על ביזיון בית המשפט
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מאות נוסעים ממורמרים שהגיעו הבוקר לתחנות הרכבת ברחבי הארץ, נשבעו שלא יחזרו להשתמש בה, בעקבות ההשבתה הפראית. סמנכ"ל הרכבת אמר שהמאבק הוא על שליטה בחברה, לא רק על מיקור חוץ לאחזקת קטרים. הוועד, כהרגלו, אינו מכבד הוראת בית הדין. הפעם, ייתבעו על ביזיון בית המשפט

מאת אליק מאור

ועד עובדי רכבת ישראל משבית את תנועת הרכבות מהלילה, ללא מועד סיום. שוב הוכיחו שאין להם דין ואין דיין. הנהלת הרכבת ביקשה צווי מניעה מבית הדין האזורי לעבודה. אתמול (יום ב') הורה בית הדין לוועד לא להשבית והבוקר הורה להחזיר את הרכבות לתנועה עד השעה תשע הבוקר. למרות הוראת בית הדין הושבתו הרכבות ומאות נוסעים כועסים, שנמאס להם, החליטו לא לצרוך יותר את שירותי הרכבת. הנהלת הרכבת תובעת את הוועד על זילות בית המשפט.

המשנה למנכ"ל הרכבת, ירון רביד, אמר הבוקר כי מאבק העובדים, והוועד בראשם, הוא בעיקר מאבק על השליטה בחברה יותר מאשר על מיקור חוץ ומינוי כזה או אחר. רביד הבהיר, שאין ביכולתה של הנהלת הרכבת לפטר עובדים בשל הסכמי העבודה. בשעה 11 יתכנס שוב בית הדין כדי לדון בתביעת הנהלת הרכבת בביזיון בית המשפט ובסכסוכי עבודה פתוחים. במקביל, אמורה הנהלת הרכבת לקיים שימוע לעובדים בגין אי קיום צווי בית משפט.

מניסיון עבר, צווי בית משפט אינם משהו שעובדי הרכבת תמיד מקיימים. מי שלמעשה מנהל את הרכבת בפועל, כפי שנראה יותר ויותר לאחרונה, הם חברי הוועד. יו"ר ועד רכבת ישראל, גילה אדרעי, הורתה ביום ראשון על השבתתם של ארבעה קטרים חדשים, שנמצאים בשימוש, ועל השבתה מוחלטת של קו ראשון לציון – הוד השרון. בהודעה שהוציאה הנהלת הרכבת נאמר, כי "עצירת הקטרים צפויה ליצור שיבושים ברשת הרכבות בכל הארץ ולהביא לפגיעה ישירה בשירות לנוסעי הרכבת".

(צילום: ציפי מנשה)
ענייני קטרים או ענייני מינויים (צילום: ציפי מנשה)

למגפון נודע, כי יו"ר הוועד הודיעה בראשון בבוקר למנכ"ל הרכבת, כי בתוך 48 שעות בדעתה לפתוח בעיצומים קשים, בגלל כוונת הממשלה והנהלת הרכבת להוציא את אחזקת הקרונות החדשים למיקור חוץ. הנהלת הרכבת מציינת כי "הקטרים החדשים שקלטה הרכבת נמצאים בשימוש זה חודש ומחצה וכי מדובר בקטר הנוח והמשוכלל ביותר לנהיגה שקיים ברכבת ישראל מאז ומתמיד, דבר המשפר את תנאי העבודה של הנהגים ובטיחות הנוסעים".

מקורות ברכבת טוענים, כי הסיבות שונות וקשורות להחלטת ההנהלה למנות לתחנת יבנה-מערב מנהל שאיננו מקובל על אדרעי. היא העדיפה מועמד אחר. לכן, אומרים, הגיעה האיום בהשבתה ובסנקציות.

"מהלכים אלו," מציינת ההנהלה בפנייה לתקשורת, "של יו"ר הוועד, מצעידים את רכבת ישראל לאחור ומסכלים את מימוש השקעות העתק של המדינה בתוכנית הפיתוח ברכבת לרווחת הציבור".

3 Comments

  1. tuco
    14 בפברואר 2012 @ 15:38

    אישית נראה לי עדיף לשלוח שניים שלושה חברה לגולאג.
    שיט, שכחתי, אין לנו גולאג!

  2. עמי שחר
    14 בפברואר 2012 @ 10:29

    הכתובת היתה על הקיר כבר מזמן
    יש לסגור את הרכבת לאלתר, לפטר את כל עובדיה – כולם עד אחד
    ולאחר זמן, להתחיל מההתחלה.

    למי שרעיון זה נשמע רדיקאלי מדי, מוזמן "להנות מרעיונות מתונים יותר"
    יש בארצנו מקומות מוכי רקבון חסרי יכולת שיקום. רק גישה רדיקאלית, בכוחה לאפשר הקמתם מחדש על רגלים בריאות יותר.

    בידקו זאת

  3. דותן
    14 בפברואר 2012 @ 5:52

    כשהייתי רוכב על אופנוע, כל יום בבוקר הייתי נכנס לאינטרנט כדי לבדוק את מזג האוויר.

    עכשיו, כשאישתי נוסעת ברכבת, כל יום בבוקר אני נכנס לאינטרנט כדי לבדוק אם אין שביתה ברכבת.

    האם ועד העובדים שלהם כה עיוור, והוא אינו מבין שהוא לא יקבל שום סימפטיה עם שביתות שכאלו? מדוע הם לא משביתים את משרדי החברה? את שירותי הניקיון של ההנהלה? את שטיפת הרכבים של המנהלים או כל דבר אחר אשר יפריע להנהלה, אבל לא לנוסעים?

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן