Skip to content

ברקת בוועדת הכלכלה: לשנות את סימול נתב"ג מ-TLV ל-JLM

"יש לשנות את סימול שדה התעופה בן גוריון מ-TLV ל- JLM הדבר יאיץ את התיירות לירושלים", כך קרא היום ראש העיר ירושליים, ניר ברקת, לוועדת הכלכלה של הכנסת. גיורא רום: "לירושלים ניתן הקוד JRS שעד היום לא נעשה בו שימוש"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
נמל התעופה בן גוריון. שינוי הקוד יאיץ התיירות לבירה? (צילום: עירית רוזנבלום)
נמל התעופה בן גוריון. שינוי הקוד יאיץ התיירות לבירה? (צילום: עירית רוזנבלום)

ראש העיר ירושלים ניר ברקת קרא היום (ג') בוועדת הכלכלה של הכנסת לשנות את אותיות שמו של שדה התעופה בן גוריון מ- TLV ל- JEM. לדברי ברקת, "מיתוג שדה התעופה באותיות המסמלות את בירת ישראל, ישים את ירושלים במרכז ויאיץ את התיירות לבירה". TLV הוא קוד מסחרי שאותו מדביקים באמצעות סרטים על המזוודות שנשלחות מחו"ל לארץ.

גיורא רום, מנהל רשות שדות התעופה, אומר בתגובה כי לירושלים ניתן הקוד JRS שעד היום לא נעשה בו שימוש. "כל מה שצריך לעשות הוא שגורם רשמי יפנה לרשות שדות התעופה ויבקש מהם להתשמש בשם הזה ואז אין צורך בחילופים". אולם אם בכל זאת ירצו בחילופים, הוא מוכן לטפל בשינוי הקוד של נתב"ג. "עם זאת יש  לזכור, ששילובי שלושת האותיות לפעמים תפוסים על ידי אחרים. בזמנו ניסה שר התחבורה ישראל כץ לשנות את קוד נתב"ג ל-JER, אבל התברר כי הקוד תפוס על ידי האי ג'רזי".

ראש העיר ירושלים ניר ברקת. תנופת פיתוח (צילום: עיריית ירושלים)
ראש העיר ירושלים ניר ברקת. תנופת פיתוח (צילום: עיריית ירושלים)

הוועדה עסקה בנושא ההתחדשות העירונית והפיתוח ירושלים, לרגל יום ירושלים.

בתוך כך, הציג ברקת בוועדה את תכניות הפיתוח העתידיות המקודמות כיום בירושלים בהשקעה של מיליארדי שקלים. ברקת אמר בוועדה כי "ירושלים חזרה להיות בשנים האחרונות הלב הפועם של מדינת ישראל, המשנה את פניה במהירות. לצד שימור ההיסטוריה המפוארת, אנחנו מפתחים אותה ובונים את עתידה יום יום. תנופת הפיתוח נראית בכל פינה בעיר וכולם מבקשים להיות חלק מתנופת הפיתוח חסרת התקדים בירושלים. תושבי ירושלים הם המרוצים ביותר בארץ ויש להם היום הרבה במה להתגאות והרבה למה לצפות".

ברקת הציג בפני הוועדה את הפרויקטים המוקמים היום בעיר ובהם רובע העסקים החדש – ה"סיטי" של ירושלים, שיוסיף עוד עשרות אלפי מקומות עבודה חדשים בכל התחומים – מפעלי ההייטק חדשים בעיר המאיצים את כלכלתה, קריית הספורט הבינלאומית עם היכל הפיס-ארנה הגדול בארץ, אצטדיון טדי משודרג ובריכה אולימפית, שיחד יביאו לירושלים מפעלים בינלאומיים, כנסים גדולים ואירועי תרבות מהעולם כולו.

רשת רכבות קלות המתוכננת בשיתוף משרד התחבורה אמור להפוך את ירושלים לעיר הנגישה ביותר בארץ, זאת לצד הרכבת הכבדה ממרכז הארץ.

הדמיית רובע העסקים החדש של ירושלים - ה"סיטי" העתידי של הבירה. (הדמיה: פרחי-צפריר אדריכלים)
הדמיית רובע העסקים החדש של ירושלים - ה"סיטי" העתידי של הבירה. (הדמיה: פרחי-צפריר אדריכלים)

ברקת איזכר גם את מתחם הסינמה סיטי החדש שאליו יתווסף בקיץ הקרוב מתחם יס פלאנט חדיש, גן החיות – בו בונים את האקווריום הענק הראשון בארץ – ומסביב לעיר שרשרת פארקים ירוקה, שהופכת את ירושלים, לדבריו, לעיר הירוקה בארץ, מתחם תחנת הרכבת הישנה ובית החולים למצורעים שהפכו שניהם מנטושים למתחמים תוססים ומלאי חיים, מתחם מנורה הנמצא בהקמה ויהיה בית לכל בתי הספר לאמנות בעיר ומרכז העיר המחודש שחזר להיות הלב הפועם של ירושלים ומושך אליו המוני מבקרים, תושבים ותיירים, סיכם ראש העיר ירושלים.

יוני שפירא, נציג אגודת מורי הדרך, הנציגים היחידים של תעשיית התיירות בוועדה, העלה את נושאי החסמים בתחבורה והאכיפה ופנה למנכ"ל העיריה לקיים פגישה ברמת מנכ"לים של משרד התיירות, העיריה ומשרד התשתיות כדי לטפל בנושא חשוב זה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן