Skip to content

פרקליטו של אלון חסן: מדובר ברדיפה של גורמי ממשלה

השופט האריך את מעצרם של אלון חסן, שוקי סגיס, מנכ"ל הנמל לשעבר ובעל חברה פרטית, ושלושה חשודים נוספים. הבורסה הפסיקה את המסחר בחברת שמן בבעלות איש העסקים ג'קי בן זקן, לאחר שזה נחקר ארוכות בהקשר לפרשת השחיתות ונשלח למעצר בית בן חמישה ימים. גבי אשכנזי נחקר גם הוא, אך הוא לא בגדר חשוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר ועד עובדי נמל אשדוד, אלון חסן, נמנה עם העצורים בפרשת השחיתות הגדולה שנחשפה עם מעצרם של 16 עובדי נמל ובעלי חברה פרטית שממוקמת בתוככי הנמל. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך היום את מעצרו של חסן בשבעה ימים. הוא חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים, איסור הלבנת הון, קבלת דבר במרמה, סחיטה באיומים, איסור עשיית פעולה ברכוש אסור ובקבלת שוחד.

פרקליטו של חסן, עורך הדין בני כץ, זעם בבית המשפט וטען כי מדובר בחקירה פוליטית המכוונת על ידי גורמים בממשלה (השר ישראל כץ, שר התחבורה – א.מ). השופט מיכאל קרשן הגיב כי איננו מתעלם מטענות הסנגור, אך איננו רואה ראיות הקושרות את הטענות למעצר והחשדות החמורים. הסתדרות העובדים הכללית הודיעה כי סמכויות יו"ר הוועד הועברו לידי מזכיר הוועד, אבינועם שושן, עד לבירור העניין.

החרימו רכבים וציוד - חוקרי המשטרה בפתח משרדי הנמל (צילום דוברות המשטרה)
החרימו רכבים וציוד - חוקרי המשטרה בפתח משרדי הנמל (צילום: דוברות המשטרה)
בלשי המשטרה בפתח משרדי החברה הפרטית לשירותי נמל ולוגיסטיקה (צילום: דוברות המשטרה)
בלשי המשטרה בפתח משרדי החברה הפרטית לשירותי נמל ולוגיסטיקה (צילום: דוברות המשטרה)
רכבים וציוד בשינוע
רכבים וציוד בשינוע

בתוך כך, הוארך בשבעה ימים מעצרו של בעל חברה שנותנת שירותי נמל, הממוקמת בנמל אשדוד, המשמש כמנכ"לה. לבקשת פרקליטו, עורך הדין ירום הלוי, נאסרו פרסום שמו ותמונתו עד למחר, אז ידון בית המשפט המחוזי בערעור על ההיתר לפרסם את פרטיו  ותמונתו. הוא חשוד בעבירות של מתן שוחד לאלון חסן ולאחרים בתמורה לקבלת עבודות בנמל. עו"ד הלוי טען היום כי זהו מצב בלתי נסבל שבעוד שאחרים החשודים בשוחד שוחררו, מרשו נעצר.

כמו כן נעצרו מנכ"ל נמל אשדוד לשעבר, שוקי סגיס, ועובד בכיר נוסף בנמל. בתום חקירותיהם ישוחררו השניים למעצר בית של חמישה ימים. סגיס חשוד כי קידם פעילויות שונות בתוך הנמל בתמורה לשוחד ובנוסף חשוד בעבירות מרמה והפרת אמונים. צו איסור פרסום שמו ופרטיו של חשוד נוסף, המשמש בתפקיד ניהולי בכיר בנמל, ניתן היום בבית המשפט כשהשופט קרשן ציין כי אחרי 2 ביוני תוכל המשטרה או כל גורם אחר לבקש את ביטול הצו. הרמטכ"ל לשעבר גבי אשכנזי נחקר היום מכורח היותו מנכ"ל שמן לשעבר, אך הוא איננו בגדר חשוד.

על החקירה סיפר היום ראש אגף החקירות במשטרה, ניצב מני יצחק: "זיהינו במהלך השנה פעילות של הלבנת הון והעברות כספיות חריגות, גם למדינות אחרות שקשורות לנמל. להערכתנו, יש גם מקרי שוחד בנמל ואנחנו על קרקע די מוצקה". לדבריו, יש בידי המשטרה די ראיות לביצוע המעצרים.

ממצאי החקירה העלו כי גורמים בכירים בנמל יצרו מנגנון לקידום עניינים של חברות פרטיות המצויות בשליטת גורמים מקורבים, אשר מספקות לפי החשד, לחלקם לפחות, רווחים במישרין או בעקיפין בתמורה למתן שוחד או טובות הנאה מאותן חברות. החשודים, כך לפי החשד, הפעילו לחצים גלויים וסמויים על חברות אחרות שביקשו לפעול בנמל אשדוד או לספק שירותים בנמל, זאת על מנת להבטיח שאותן חברות ישתמשו בשירותי החברות הפרטיות שאת עניינן ביקשו החשודים לקדם.

החשודים פעלו לכאורה באופן זה, גם כאשר היה בדבר משום פגיעה בהכנסות נמל אשדוד. עורך דין בני כץ, שהתרעם על שיטות העבודה והחקירה בעת הדיון, אמר כי אולי הוא צריך לבוא וללמד את החוקרים כיצד לחקור. לדבריו, חסן מכחיש את כל החשדות המיוחסים לו וכי "הדברים האלו נבדקו לפני שנים וגם מדי יום והראיות נגד מרשו יוכחו כלא כלום וימים יגידו שלא עשה דבר. השחרור יהיה מיידי ולדעתי כבר בימים הקרובים". במהלך המעצרים החרימה המשטרה כלי רכב שונים, ביניהם רכבים השייכים לחשודים.

לאחר פרסום העובדה שאיש העסקים ג'קי בן זקן נחקר ארוכות בהקשר לפרשת השחיתות בנמל, הוציאה הבורסה בשעה 11:24 הודעה על הפסקת המסחר במניות חברת שמן. זקן משמש גם בעלי קבוצת הכדורגל מ.ס אשדוד ובעלים של חברת שמן משאבי נפט וגז בע"מ במשותף עם המיליארדר אברהם נניקשווילי,

מחברת שמן נמסר כי "בכוונתה לפרסם דיווח בתגובה לפרסומים בקשר עם החברה". בעקבות זאת הופסק המסחר במניות החברה. כשלוש שעות לאחר מכן פרסמה החברה הודעה וחשפה את הקשר בין הפסקת המסחר לפרשת השחיתות בנמל אשדוד: "למיטב ידיעתה של החברה, חלק מבעלי השליטה בחברה עוכבו לחקירה על ידי המשטרה במסגרת חקירה שהיא מנהלת לגבי התקשרויות בנמל אשדוד", נאמר בהודעת הבורסה. בן זקן עצמו הושם במעצר בית למשך חמישה ימים.

 

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן