Skip to content

לבני: לא יהיה סיפוח כל עוד אני בממשלה ואם כן, לא תהיה ממשלה

כך אומרת שרת המשפטים, בתגובה לקריאות לספח יישובים ושטחים בצעד חד צדדי. "מדברים על מדינה דמוקרטית שיש בה ערכים, אך יש קבוצה שהחזון שלה הוא אחר, של ארץ ישראל השלמה גם במחיר של היותה ישראל לא יהודית ודמוקרטית, מחיר של בידוד מהעולם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

"לא יהיה סיפוח כל עוד אני בממשלה – ואם כן, לא תהיה ממשלה". כך אומרת שרת המשפטים, ציפי לבני, בוועידת "מפת השקעות מפת הדרכים" של ביזפורטל.

"לא תמיד נעים לי לבוא ולהיות הורסת מסיבות, זו שאומרת שצריך לקבל החלטות ושאי אפשר להשאר בסוג של בועה – אבל הבועה הזאת תתפוצץ לנו בפנים", אמרה לבני. "מדברים על מדינה דמוקרטית שיש בה ערכים, אך יש קבוצה שהחזון שלה הוא אחר, של ארץ ישראל השלמה גם במחיר של היותה ישראל לא יהודית ודמוקרטית, מחיר של בידוד מהעולם.

. "כל יום שעובר הוא עוד יום שבו יש בנייה בעוד התנחלות מבודדת" (צילום: ביזפורטל)
. "כל יום שעובר הוא עוד יום שבו יש בנייה בעוד התנחלות מבודדת". לבני (צילום: ביזפורטל)

"אנחנו צריכים למהר כי יש מיעוט שקובע עבורנו", אמרה לבני. "כל יום שעובר הוא עוד יום שבו יש בנייה בעוד התנחלות מבודדת, עוד העברת כספים במקומות שאסור להפעיל עליהם שקיפות. זה מוביל למציאות שלא תאפשר לנו להכריע בכיוון של מדינת ישראל יהודית ודמוקרטית. יהיה שם מספר כה גדול של תושבים שלא נוכל לעשות שום דבר. נהיה כל כך מבודדים בעולם כך שלא נוכל לפעול לטובת האינטרסים של ישראל.

"נכון שעדיף בוודאי להגיע להסדר, אבל כרגע אנחנו נמצאים בנקודת המתנה והיא תנוצל לרעה על ידי גורמים שרוצים לנצל אותה למקומות אחרים לגמרי", המשיכה ואמרה שרת המשפטים. "אחרי שתוקם ממשלה פלסטינית זה יוביל לתוצאות בעייתיות – הפסקת העברת כספים לרשות, שתוביל לקריסתה".

ההתייחסה לקריאות לספח יישובים אמרה לבני: "אלה שאומרים שהגושים במילא שלנו וניתן לספחם מרמים את כולנו. הדרך לשמור על הגושים זה או דרך הסדר או רתימת העולם לאינטרסים שלנו". לבני הסבירה כי סיפוח ללא מתן זכויות אזרחיות לכל התושבים, אינו בא בחשבון. "אין מצב כזה בעולם", אמרה. "אין בני אדם שאינם אזרחים של איזושהי מדינה. אני לא רוצה לקלוט 2.5 מיליון אזרחים נוספים שיבואו להצביע בכנסת שיובילו את המדינה לדו לאומית מלאה בשפיכות דמים או למדינה ערבית. לא רוצה לדאוג לחינוך שלהם, לביטוח לאומי שלהם. ההכרעה צריכה להתקבל עכשיו. הרעיון הזה של הסיפוח לא יקום ולא יהיה כל עוד אני בממשלת ישראל ואם הוא יהיה –  לא תהיה ממשלה".

4 Comments

  1. ניר
    29 במאי 2014 @ 18:45

    כשביבי לא יצטרך את ציפי ליבני היא תלך הביתה כרגע הןא צריך אותה וכנראה גם היא צריכה אותו אחרת מי יזכור מחר את התנועה וששת חבריה שאין דבר משותף בינהם עמרם מצנע ועמיר פרץ מחכים להזדמנות לחזור למפלגת העבודה אלעזר שטרן, מאיר שטרית, דוד צור.מי יזכור אותם בבחירות הבאות אלה אם שוב יעלו טרמפ למפלגה אחרת אולי ליש עתיד בקיצור ציפי מדברת לדבר לא עולה כסף האם היא לא רואה ששיחות " השלום" הם כמו מסטיק טעם וריח נעמים ואחר כך ….

  2. שרה
    29 במאי 2014 @ 9:48

    ישנה אמרה: "בין אמר לעשה – מרחק ת״ק פרסה״ והמבין יבין.

  3. דנה
    28 במאי 2014 @ 21:42

    סיפחנו את הגולן בעבר ולא קרה כלום

  4. מנצל
    28 במאי 2014 @ 21:14

    אולי שתפרק את הקואוליציה כבר עכשיו לפני שיהיה מאוחר במקום שוב לדבר??
    מו"מ כבר אין אם שכחה השרה…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן