Skip to content

גרמן בכינוס שדולת הבריאות: עשו דמוניזציה לשר"פ, הכול פתוח

ח"כ אילן גילאון לשרה יעל גרמן: כפי שמסתמן מההדלפות מהוועדה הציבורית לחיזוק הבריאות הציבורית, מתפספסת המטרה שלשמה הוקמה הוועדה. נציג הכללית: ההצעה כפי שהיא מוצגת בעיתונות היא גרועה מאוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בכינוס מיוחד של השדולה לשוויון בבריאות בראשות חברי הכנסת אילן גילאון (מרצ) ושולי מועלם (הבית היהודי) היום (ד'), אמרה שרת הבריאות כי נבדקות הדרכים להכנסת תקציבים נוספים למערכת דרך תיירות מרפא ומיסוי שירותי בריאות נוספים ואמצעים אחרים. בכינוס דנו במתווה הרצוי מול המצוי לביטוחים המשלימים, לאור המלצות ועדת גרמן. 

את הדיון פתח ח"כ גילאון בפנייה לשרת הבריאות: "כפי שמסתמן מההדלפות, מתפספסת המטרה שלשמה הוקמה הוועדה הציבורית בראשותך, קרי חיזוק מערכת הבריאות הציבורית. זו שעת כושר חד-פעמית להעמיד את מערכת הבריאות במקום שמגיע לה, ולהפריד אחת ולתמיד בין הפרטי לציבורי. כל מפגש ביניהם ייגמר בשחיתות וראי מה קרה להדסה.

"הפתרון הצודק וההוגן ביותר הוא אימוץ אחת ולתמיד של חוק בריאות ממלכתי, שנחשב עד היום לבן ממזר על-ידי האוצר. זאת באמצעות העלאה פרוגרסיבית של מס הבריאות והרחבת סל התרופות. רק כך נוכל להנגיש את שירותי הבריאות לכלל הציבור".

שדולת הבריאות (צילום: יח"צ)
תמימות דעים בין כל היושבים בחדר? שדולת הבריאות (צילום: יח"צ)

שרת הבריאות, ח"כ יעל גרמן: "כל מה שהתפרסם בעיתון, אכן מונח בפנינו וגם נדון, אך לא הוחלט. המטרה משותפת לכולם, לחזק את מערכת הבריאות הציבורית ולשים במרכזה את האזרח ולהכיר בכך שבריאות היא זכות. יש תמימות דעים בין כל היושבים בחדר, אך כמו לכל מטרה יש מספר דרכים. כולנו חושבים שהממשלה צריכה להגדיל את התקציב לתחום הבריאות, וחשוב להגיד שההשקעה בבריאות אף יותר חשובה מההשקעה בביטחון". 

עוד אמרה השרה גרמן: "לקחת את המילה שר"פ ולעשות ממנה דמוניזציה ולהלביש עליה דברים שלא קשורים למה שקורה בעולם, זו טעות. אין לפרש זאת כמגמה של החלטה, אבל בוועדה הכול פתוח. אם במצב הנתון לא נוכל לקבל את כל מאוויינו מהקופה הציבורית, אנו בודקים איך נכניס כספים נוספים כדי לקבל את אותו שירות. זו הסיבה שאנו דנים גם בתיירות מרפא וגם במיסוי על שב"ן שצריך לחזור לקופה הציבורית, ולא מוכנים להתעלם מאף אחד מהפתרונות שישנם". 

ח"כ גילאון התייחס לדבריה של גרמן ואמר: "יותר אנשים מתים מלחץ דם ומסוכרת מאשר מגרעין איראני, הבור לא יכול להתמלא מחולייתו ונדרשת תוספת תקציבית אקוטית למערכת הבריאות". 

ח"כ מועלם-רפאלי התייחסה להמלצות הוועדה: "ועדת גרמן עושה את עבודתה כבר חודשים רבים והציגה פתרון חלקי לבעיות של הביטוחים המשלימים. על השרה לזרז את עבודת הוועדה ולאמץ פתרון הולם יותר לביטוחים המשלימים כדוגמת הכללת תרופות מאריכות ומצילות חיים בביטוחים המשלימים. הצעת החוק לביטוח איסור הכללת תרופות מצילות חיים בביטוחים המשלימים, שהגעתי אליה ביחד עם אנשי המקצוע במשרד הבריאות, ארגוני חולים וקופות החולים, צפוי לתת מענה גם לחולים וגם לסייע בצמצום גרעון הקופות ובכך, בהכרח, מתן שירות טוב יותר ומענה הולם לחולים עצמם". 

מנכ"ל משרד הבריאות היוצא, פרופ' רוני גמזו, התייחס לעבודת ועדת גרמן: "התהליך שקרה בשנים האחרונות מחייב אותנו למחשבה. אין פתרונות קסם ובפני הוועדה עומדות הרבה אפשרויות ולבטים. לדבר אחד לכולנו יש קונצנזוס, צריך עוד כסף". 

ד"ר דני פילק, מרופאים למען זכויות אדם והאגודה לזכויות האזרח, ציין כי הערבוב בין הפרטי לציבורי הוא האיום המרכזי על המערכת הציבורית והוסיף כי הפתרון נעוץ בהעלאת מס הבריאות, הכנסת תרופות שאינן בסל וניהול התורים בשקיפות. 

"לא צריך לבלבל את כל העם עם רבדים", אמר פרץ גוזה, מנהל השב"ן בכללית, "הרי לא ראיתי אקטואר אחד שאומר כמה הביטוחים יעלו. הפרמיות יוכפלו ואני שואל למה צריך את השינוי הזה? יש לפתור את בעיית השיבוב. ההצעה כפי שהיא מוצגת בעיתונות היא גרועה מאוד".  

השתתפו בכנס חברי-הכנסת רובי ריבלין (ליכוד), זהבה גלאון (מרצ), שלי יחימוביץ, מיקי רוזנטל, עומר בר-לב ומירב מיכאלי (העבודה), דב חנין (חד"ש), אלי ישי ויצחק כהן (ש"ס), אורי מקלב (יהדות התורה) ואורית סטרוק (הבית היהודי). 

עוד נכחו נציגי קופות החולים כללית ומכבי, חברות הביטוח, האגודה לזכויות החולה, האגודה לזכויות האזרח והארגונים השונים וכן הציבור הרחב.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן