Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 17: פיראצי פורץ קדימה

סטפנו פיראצי (בארדיאני-CSF) חצה ראשון את קו הסיום במקטע ה-17 של הג'ירו, שעבר היום בנופיו הירוקים של חבל הפרוסקו - ונטו. נאירו קינטנה (מוביסטאר) ממשיך להוביל בדירוג הכללי וילבש גם מחר את החולצה הוורודה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
פיראצי על קו הסיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
פיראצי על קו הסיום. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

זה היה ניצחונו הראשון של הרוכב האיטלקי בן ה-27, סטפנו פיראצי (בארדיאני-CSF). רגע של אי-נחת ותדהמה עבר על כולנו כשעל קו הסיום, אחרי השמחה, שחרר את הלחץ בתנועה מגונה.

פיראצי? צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
פיראצי? צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

בהמשך, כשדמעות שמחה בעיניו, הסביר פיראצי שזו היתה תגובה ספונטנית לכל הביקורת שספג בשנים האחרונות: "זו לא היתה תנועה יפה, אני מתנצל, סלחו לי", אמר פיראצי, "אבל אלו היו חמש שנים של כעס, חמש שנים של ביקורת. ככל שהימים חלפו, המוראל שלי הלך וירד. אני פה בג'ירו בדיוק כדי להשיג את הניצחון הזה סוף סוף, זו היתה המטרה. שחררתי את הכל בקו הסיום. חמש שנים של ביקורת הם המון עבור בחור צעיר. הייתי צריך להתמודד עם הרבה דברים. היום הגעתי למטרה שרציתי מאז שהייתי ילד קטן שצפה בג'ירו. אני שמח מאוד. אני נהנה מזה ולא אשכח את הרגע הזה."

פיראצי, שברח מקבוצת הבריחה, תקף פחות מקילומטר לפני קו הסיום ועקף בספרינט את טים וולנס (לוטו-בליסול) וג'יי מקארתי (טינקוף-סקסו), בסיום 204 הקילומטרים של המקטע ה-17 מסארוניקו לויטוריו ונטו. זהו ניצחון שלישי לרוכבי הקבוצה האיטלקית בארדיאני-CSF, אחת מ-4 הקבוצות שהגיעו לג'ירו במסגרת הגרלת "הקלף המשוגע".

הדבוקה, ואיתה שלושת המובילים בדירוג הכללי חצו את קו הסיום 15:36 דקות לאחר פיראצי, אולם הדירוג לא השתנה. נאירו קינטנה (מוביסטאר) ימשיך ללבוש את החולצה הוורודה גם מחר.

לא קל לתפוס את קינטנה מרוצה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
לא קל לתפוס את קינטנה מרוצה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

לא היה קל לברוח היום מהדבוקה. רק אחרי כ- 80 קילומטרים מהזינוק ובמהירות גבוהה של למעלה מ- 50 קמ"ש הצליחה קבוצה של 26 רוכבים להתנתק מהדבוקה ולדהור קדימה.

אבל מרגע שנוצרה קבוצת הבריחה, היה נדמה שהדבוקה אדישה.  אחרי המקטע התובעני של אתמול, רוכבי הדבוקה שמחו מאוד להמשיך בקצב קבוע ואולי אפילו איטי משהו לאחר שהחל לרדת גשם והכביש הפך רטוב וחלק. בעיקר, משום שהפער בין הבורח הטוב ביותר בקבוצה לבין המוביל בדירוג הכללי, קינטנה, היה 48 דקות. כך קרה שהדבוקה איפשרה לבורחים לפתוח פער של כ- 12 דקות ממנה, וכך גם קרה שמנצח המקטע יצא מקרב אותם בורחים.

מטפסים בדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
מטפסים בדרך. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

גם היום היה "קיר טיפוס": ה- Muro di ca’del Poggio הוא טיפוס אכזרי של 1.5 קילומטרים, בשיפוע ממוצע של 12.2%, כשהשיפוע המקסימלי הוא 18%.

לקראת העליה אל פסגת ה- Muro di ca’del Poggio יצא הרוכב הבלגי תומאס דה גנט (OPQS) קדימה מתוך קבוצת הבריחה והוביל את המירוץ. פיראצי (בארדיאני-CSF) יצא אחריו והשיג אותו קרוב לפסגה, שם הצטרפו אליהם האוסטרלי ג'יי מקארת'י (טינקוף-סקסו), בלגי נוסף, טים וולנס (לוטו-בליסול) ואיטלקי נוסף, מתאו מונטאגוטי (Ag2r).

הנוף בחבל ונטו היה מדהים. מזג האוויר היה יפה בחלק הראשון של המירוץ. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
הנוף בחבל ונטו היה מדהים. מזג האוויר היה יפה בחלק הראשון של המירוץ. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

לאחר הפסגה נותרו 19 קילומטרים לסיום המקטע. במהלכם היו התקפות והתקפות-נגד מקבוצת הבריחה, אחת מהן היתה של האיטלקי ניקולא בואם, חברו לקבוצה של פיראצי, שנולד וגדל באזור ונטו והרגיש היום ממש בבית. בואם רצה לנצח את המקטע ולהביא כבוד וגאווה למשפחה ולחברים. רצון לחוד ו"כוח רגליים" לחוד. הוא לא הצליח לגשר ולהגיע מקבוצת הבריחה אל החמישייה שהובילה את המירוץ. אפרופו בית, רוכב איטלקי נוסף, דייגו אוליסי (למפרה-מרידה), זכה לאהבה ולחיזוקים מהצופים הרבים שבאו לעודד את הרוכבים.

חמשת הרוכבים המובילים הגדילו לאט לאט את הפער ביניהם לבין קבוצת הבריחה ובנקודה מסוימת כבר היה ברור שהמנצח ייצא מקרבם.

סטפנו פיראצי משפריץ פרוסקו. מתבקש בחבל ונטו, מקום הגידול של ענבי הפרוסקו. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
סטפנו פיראצי משפריץ פרוסקו. מתבקש בחבל ונטו, מקום הגידול של ענבי הפרוסקו. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
פיראצי עונה לשאלות העיתונאים. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
פיראצי עונה לשאלות העיתונאים. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

תוצאות מקטע 17:
(1) סטפנו פיראצי (בארדיאני-CSF) בזמן של 4:38:11 שעות
(2) טים וולנס (לוטו-בליסול)  – זמן זהה
(3) ג'יי מקארת'י (טינקוף-סקסו) – זמן זהה
(4) תומאס דה גנט (OPQS) – זמן זהה
(5) מתאו מונטאגוטי (Ag2r) – זמן זהה

מקטע ה-17 היה יותר מחוץ למסלול מאשר על הכביש. רוכבים רבים ומנהלים ספורטיביים רבים לא היו מרוצים (בלשון המעטה) מאירועי המקטע אתמול. כבר בבוקר התקיימו פגישות בין הרוכבים, המנהלים הספורטיביים, המארגנים ונציגי האיגוד הבינלאומי לאופניים בניסיון לפתור את שאלת הירידה מפסגת הסטלביו אתמול. היו טענות שניתנה הודעה ברדיו שבשל מזג האוויר הרוכבים מתבקשים להימנע מהתקפות ולרכב באיטיות ובזהירות; היו טענות שלא ניתנה הודעה כזו; היו טענות בדבר בריחתו של נאירו קינטנה בניגוד להנחיה וכנגד זכייתו בחולצה הוורודה. למעשה, קינטנה היה הנהנה הגדול ביותר מאי הבהירות ואי ההבנה ששררו בקרב הרוכבים במהלך הרכיבה אתמול. הקולגות של קינטנה לא סלחו לו, ובראשם מתחרי הדירוג הכללי, ריגוברטו אוראן (OPQS), ראפאל מייקה (טינקו-סקסו), פאביו ארו (אסטנה) ורוברט קיסרלובסקי (Trek), שהרגישו שרומו על-ידי הרוכב הקולומביאני.

המארגנים אמורים להוציא הודעה רשמית על החלטתם בנוגע למקטע 16.

רוכבים בין הגפנים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
רוכבים בין הגפנים. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

יין: הרוכבים רכבו היום בתוך אזור גידול ענבי הפרוסקו (גלרה) שבמחוז ונטו. לחיים!

היסטוריה: בחודש אוקטובר 1918 היתה ויטוריו זירת הקרב האחרון במלחמת העולם הראשונה בין איטליה לבין האימפריה האוסטרו-הונגריה. לאחר ניצחונה החשוב של איטליה באותו קרב, הוסיפו בשנת 1923 לשמה של העיר את השם "ונטו" והיא נקראת מאז ויטוריו ונטו. רחובות רבים בערים אחרות ברחבי איטליה נקראים "ויה ויטוריו ונטו" לזכר הניצחון.

צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

דירוג כללי (אין שינוי מאתמול):
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר) – זמן כולל: 73:05:31 שעות
(2) ריגוברטו אוראן (OPQS) -פער של 1:41+ דקות מקינטנה
(3) קאדל אוואנס (BMC) – פער של 3:21+ דקות מקינטנה
(4) פייר רולאן (יורופקאר) – 3:26+ דקות מקינטנה
(5) ראפאל מייקה (טינקוף-סקסו) – פער של 3:28+ דקות מקינטנה

 מחר חוזרים הרוכבים אל ההרים במקטע בן 171 קילומטרים מבלונו לסיום על פסגת הריפוג'ן פאנארוטה.

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן