Skip to content

הנוער הצרפתי יוצא נגד הימין הקיצוני

זה הדור הצעיר הצרפתי, הדור שגדל על ריבוי תרבויות דור שגזענות ממנו והלאה, דור שמסרב לקבל את רוע הגזירה הפוליטית, ואלו שיובילו, אם יתמידו, את השינוי. אף אחד בצרפת לא מקל ראש בצעירים. הם לא רק דור העתיד הם יכולים להיות הפתיל של חבית חומר הנפץ
פחות מדקהזמן קריאה: דקות
סטודנטים זועמים: צילום: עמית מנדלזון

המשטרה לוקחת אותם ברצינות המדיה מתייחסת אליהם בכבוד, כי כשיש מהפיכה אמיתית הם הם המובילים. הנוער הצרפתי סטודנטים ותלמידי תיכון כאחד יצאו לרחובות ערי צרפת במחאה קולנית כנגד האפטיה של המצביעים, ובעיקר נגד הימין הקיצוני.

דגל תנועת הצעירים האנטי פשיסטית: צילום: עמית מנדלזון

המחאה מקורה בסרטון יוטיוב שהופץ במהירות לפני שלושה ימים על ידי תלמיד תיכון וגרר אחריו הפגנות בכל ערי צרפת. במארסיי התייצבו לקריאה כ- 700 תלמידי תיכון וסטודנטים וצעדו בקולי קולות לאורך רחובותיה הראשיים של העיר. בפריז בה נערכה הפגנה כנגד גירוש סטודנטים זרים נגררה ההפגנה לעימות עם המשטרה ונעשה אפילו שימוש בגז מדמיע.

צעירים כנגד הימין הקיצוני: צילום: עמית מנדלזון

לא לחינם מתייחסים אליהם ברצינות, המחאה האמיתית תמיד התחילה בתיכוניים ובאוניברסיטאות גם אם הייתה די נאיבית. הצרפתים לא שוכחים את הבלאגן של 62' והם יודעים שרק הצעירים יכולים לגרור את המחאה לכיוון כלשהו.

צעירים אומרים לא - צילום: עמית מנדלזון
מפגינה צעירה - צילום: עמית מנדלזון

תושבי העיר לא נשארו שאננים והביעו סימפטיה לחבורת הצעירים הנלהבת והקולנית. השלטים אמרו הכול: "חופש שוויון ואחווה" (סיסמת הרפובליקה הצרפתית), "אל תגעו בכור ההיתוך שלנו", "לה פן, רוויר (ראש העיריה של הסקטור השביעי מטעם מפלגת החזית הלאומית) הצעירים אומרים: לא!". והיו גם כאלו שהתנצלו בפני אירופה ואפילו באנגלית.

המסר של הצעירים היה ברור: החידלון של המבוגרים, אחוז ההצבעה הנמוך, מתן האפשרות לימין הקיצוני ההומופובי, הגזען, להרים ראש ולהיבחר דמוקרטית. אחד השלטים שנישא בהפגנה אמר את השם המפורש: "מלאומנות יוצא פיהרר". ואחר חבט במשתמטי ההצבעה: "למחות זה יופי, אבל להצביע יותר טוב".

זה הדור הצעיר הצרפתי, הדור שגדל על ריבוי תרבויות, דור שגזענות ממנו והלאה, דור שמסרב לקבל את רוע הגזירה הפוליטית, ואלו שיובילו, אם יתמידו, את השינוי. אף אחד בצרפת לא מקל ראש בצעירים. הם לא רק דור העתיד, הם יכולים להיות הפתיל של חבית חומר הנפץ.

 

1 Comment

  1. ניר
    4 ביוני 2014 @ 17:12

    חבל שאותו נוער לא יוצא גם נגד הטרור

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן