Skip to content

מועצת הביטחון גינתה בצעד נדיר את אירוע הטרור בבריסל

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור: "ההודעה של מועצת הביטחון היא צעד הכרחי בהכרה של מדינות העולם באנטישמיות ההולכת וגוברת. עלינו לדאוג שהנושא לא ירד מסדר היום של האו"ם ולהבטיח שמדינות העולם לא יזניחו את הטיפול בתופעה, שלצערי מסרבת לגווע"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מועצת הביטחון של האו"ם יצאה בהודעת גינוי נדירה של מתקפת הטרור במוזיאון היהודי בבריסל. ההודעה התקבלה פה אחד, על ידי כלל חברי המועצה, ביניהם: נציגי ירדן, צ'ילה, ניגריה, לוקסמבורג, רואנדה ודרום קוריאה.

"צעד הכרחי". רון פרושאור (צילום: ויקיפדיה)
"צעד הכרחי". רון פרושאור (צילום: ויקיפדיה)

"חברי מועצת הבטחון, משתתפים בצער משפחות הקורבנות של מתקפת הטרור בבריסל, שכפי הנראה, נגרמה על רקע אנטישמי".

חברי המועצה הוסיפו כי הם מביעים הזדהות עם ממשלת ישראל ועם הציבור הישראלי: "אנו מגנים בתוקף כל ביטוי של גזענות ומדגישים כי הטרור, על כל צורותיו, אינו מוצדק בשום נסיבות וכי יש להעמיד לדין את הגורמים העומדים מאחוריו. על מדינות העולם לנקוט בכל האמצעים כדי להלחם בתופעה, בהתאם למחויבויותיהן לחוק הבינלאומי ולשמירה על זכויות אדם".

הודעת הגינוי של מועצת הבטחון מצטרפת להודעה שפרסם מזכ"ל האו"ם, באן קי מון, ביום ראשון, שבה נאמר: "מזכ"ל האו"ם נדהם לשמוע על הירי במוזיאון היהודי, שהביא למותם של שני ישראלים ואזרח צרפתי. המזכ"ל מגנה תופעות של גזענות ושנאת זרים ומשוכנע ששלטונות בלגיה יעשו כל שביכולתם כדי להעמיד את האחראים לדין".

שגריר ישראל באו"ם, רון פרושאור: "ההודעה של מועצת הבטחון היא צעד הכרחי בהכרה של מדינות העולם באנטישמיות ההולכת וגוברת. אך מתבקש לטפל בנושא על במת ארגון האומות המאוחדות, שהוקם מיד לאחר האירוע האנטישמי הגדול בהיסטוריה האנושית. עלינו לדאוג שהנושא לא ירד מסדר היום של האו"ם, ולהבטיח שמדינות העולם לא יזניחו את הטיפול בתופעה, שלצערי, מסרבת לגווע".

בתוך כך, נשיא המדינה שמעון פרס קיבל היום איגרת תנחומים מיוחדת ממלך בלגיה, המלך פיליפ, באיגרת ביקש המלך להביע השתתפות ממלכת בלגיה באבלה של מדינת ישראל כולה ובצער משפחות הקורבנות ואמר : "המלכה  מתילדה ואני מוסרים את תנחומינו העמוקים לך ולמשפחות הקרבנות של המתקפה הנוראית במוזיאון היהודי בבריסל. לכל אלו אשר נפגעו מהטרגדיה באירוע הטרגי אנו מאחלים אומץ וכוח ברגעים הקשים של האבל והאובדן".

יו"ר הסוכנות' b,i arbxeh' בפתח המוזיאון היהודי בבריסל מדליק נר לזכר הנרצחים. (צילום באדיבות קרן היסוד)
יו"ר הסוכנות' b,i arbxeh' בפתח המוזיאון היהודי בבריסל מדליק נר לזכר הנרצחים. (צילום באדיבות קרן היסוד)

יו"ר הסוכנות היהודית נתן שרנסקי ביקר היום בבריסל על מנת להביע הזדהות עם חברי הקהילה היהודית בבלגיה בעקבות הירי הרצחני במוזיאון היהודי. שרנסקי נפגש עם אנשי הקהילה ועם בני נוער יהודים ושמע על תחושותיהם בעקבות הפיגוע הנורא.

במהלך הביקור הגיע שרנסקי עם נציגי הקהילה היהודית למוזיאון היהודי בבריסל, שם הדליק נר לזכר הנרצחים בפיגוע.

"היה לי חשוב להיות עם הקהילה היהודית בבלגיה ברגעים האלה כדי לחזק אותם ולהתחזק מהחוסן שלהם. בימים הראשונים של המאבק שלנו בברה"מ, הייתה זאת הקהילה בבלגיה שאירחה את אחד ממפגני התמיכה הגדולים ביותר בחופש שלנו. היום ניתנה לי ההזדמנות להביע את  הסולידריות של יהודי כל העולם עם הקהילה היהודית בבלגיה. הסוכנות היהודית עומדת לצדם של יהודי בלגיה ותסייע להבטיח שהחיים היהודיים בבלגיה ימשיכו להתקיים כסדרם, תסייע לביטחונם של מוסדות יהודיים בקהילה ותסייע לחבר צעירים יהודים למורשת היהודית שלהם ולמדינת ישראל", אמר יו"ר הסוכנות היהודית.

המוזיאון היהודי בבריסל (צילום מסך)
גינוי פה אחד. המוזיאון היהודי בבריסל (צילום מסך)
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן