Skip to content

בנט: "הגיע הזמן להחיל את החוק הישראלי על גוש עציון"

"נגמר עידן הנסיגות החד צדדיות שבורחים משטח ומתפללים שיהיה טוב ויורים עלינו 10,000 טילים מאותו שטח", אמר בנט בכנס באוניברסיטת בר אילן. "לשמאל נגמרו האופציות, הוא כבר לא מציע תכנית אופרטיבית, רק ממשיך ומדבר על שתי מדינות"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

יו"ר הבית היהודי", שר הכלכלה נפתלי בנט, שב וקורא להחיל את החוק הישראלי על גוש עציון, כצעד ראשון להחלת החוק הישראלי על כל ההתנחלויות ביהודה ושומרון. בנט, השתתף בהשקת תא הסטודנטים של הבית היהודי, "ישראלים", באוניברסיטת בר אילן ודיבר באירוע, שנערך בשיתוף אגודת הסטודנטים בבר-אילן, בהשתתפות כ- 300 סטודנטים.

בנט: גוש עציןן תחילה - ואחר כך שאר היישובים. (צילום: ענבל כהן חמו)
בנט: גוש עציןן תחילה - ואחר כך שאר היישובים. (צילום: ענבל כהן חמו)

"כיוון שהפלסטינים הלכו למהלך חד צדדי, אני סבור ,והעליתי זאת גם בשתי פגישות עם רה"מ, שהתכנית תקודם בשלבים: גוש עציון תחילה", אמר בנט. "הגיע הזמן. צריכים להחיל את החוק הישראלי על גוש עציון ואז על אריאל ומעלה אדומים ובבקעת הירדן, ולאחר מכן על כל ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון".

בנט הוסיף: "לרעיונות יש טבע: הם מתחילים בהתעלמות והרעיון במקור זכה להתעלמות, אח"כ אומרים שזה הזוי ושאתה הזוי. עברתי את השלב של 'הוא הזוי'. אח"כ יש התנגדות – מתחילים להוציא סרטונים נגד, וזה בסדר. ואני שומע שמחלקת המדינה תקפה את התכנית ואז מתחילים להקשיב, ואז תמיכה. אנחנו בשלב התמיכה. אני דוחף כדבר מעשי, החלת החוק קודם כל בגוש עציון, שהיה בידינו לפני קום המדינה. היתה התיישבות יהודית. הגוש נפל ערב הכרזת העצמאות. מעבר לזה, כל קצות הקשת הפוליטית עד ג'ימי קרטר שעמד בגוש עציון ואמר: אין ספק שפה תהיה ריבונות ישראלית. אז אני בוחר ללכת על משהו שהוא באמת קונצנזואלי. אנחנו נדחוף ובעזרת השם נהיה בגוש עציון ובבקעת הירדן ובעופרה ובבית אל, ונגיד: כאן מדינת ישראל הריבונית".

בנוגע לטענה שהעולם יסרב לתכנית, אמר בנט: "כרגע בעצם אנחנו נקלענו לעידן חדש, שזה פוסט אוסלו. נגמר העניין ועידן הנסיגות החד צדדיות שבורחים משטח ומתפללים שיהיה טוב ויורים עלינו 10,000 טילים מאותו שטח זה גם קרס. לשמאל נגמרו האופציות, הוא  כבר לא מציע תכנית אופרטיבית, רק ממשיך ומדבר על שתי מדינות. אז שמנו דברים על השולחן ולאט לאט יש מגמה מאוד חיובית:  יו"ר הכנסת התבטא בעד המהלך וגם שר התחבורה ישראל כץ, שר התקשורת גלעד ארדן, יו"ר ועדת חו"ב זאב אלקין ויו"ר הקואליציה יריב לוין. יש סחף לכיוון הזה.

"התכנית לא מקובלת על הפלסטינים, אבל הם גם לא מקבלים את ישראל כמדינה", אמר בנט. "הטיעון השני שהעולם לא יקבל נכון, אני מסכים: העולם לא ימחא לנו כף. עד עכשיו הם לא מקבלים את הכותל והגולן כמדינת ישראל. אבל אנחנו כן מקבלים את ירושלים ואת הגולן כמדינת ישראל, ולכן זה מדינת ישראל. אני לא מבטל את הקשר עם העולם. אני כל הזמן מתעסק עם העולם אבל לא תאמינו: שרי חוץ ושגרירים כל מה שמעניין אותם זה הצרות שלהם והצרה הגדולה ביותר בעולם כרגע זה המיתון ומחסור בחדשנות אז עולים אלינו לרגל מסין ומהודו וממערב אירופה ורק רוצים לחבור אלינו".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן