Skip to content

המחבל שנלכד בצומת תפוח: יש עוד שלושה מחבלים עם חגורות

"התכוונתי לנגוע בצינורות ולפוצץ אותם" אמר המחבל שנלכד בשומרון שהגיע לצומת עם חגורת נפץ. הוא נעצר ונלקח לחקירה. "מדובר בעליית מדרגה חמורה בניסיון של הפלסטינים לפגוע באזרחים תמימים", הגיב ראש מועצה אזורית שומרון. בחקירתו סיפר הצעיר על שלושה מחבלים נוספים שמסתובבים עם חגורות נפץ בכוונה לבצע פיגוע. כוחות הביטחון פתחו במצוד
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כוחות צבא ומשטרה הוקפצו הבוקר (שישי) לצומת תפוח ליד שכם לאחר שפלסטיני נחשד בנשיאת חגורת נפץ על גופו. הפלסטיני בודד וכוחות ביטחון ומשטרה הרחיקו קהל וכלי רכב וסגרו את האזור לתנועה. חבלני משטרה שהגיעו לשטח הצליחו לנטרל מעל גופו מטען נפץ שכלל 12 מטעני צינור וזיקוקים שהורכבו באורח מאולתר, שהוצמד לגופו באמצעות חגורה. כל האירוע התרחש בכמה דקות ספורות.

הבוקר סמוך לשעה 10:45 הגיע צעיר בשנות העשרים לחייו, תושב אזור שכם, לצומת. לוחמי מג"ב המוצבים במחסום הצומת זיהו צעיר המתקרב אליהם רגלית כשלגופו מעיל. חשדם התעורר והם פעלו בנוהל עצירת חשוד ממלוכד. הם קראו לו לעצור, לפשוט את המעיל ומכנסיו ולשכב על הקרקע. בעודו מבצע את הוראותיהם זוהה מטען הנפץ.

המחבל (צילום מסך)
המחבל (צילום מסך)
כוחות משטרה וצה"ל סגרו את צומת תפוח (צילום: מיכל אדר)
כוחות משטרה וצה"ל סגרו את צומת תפוח (צילום: מיכל אדר)

השוטרים הזעיקו חבלן וכוחות חבלה ונוספים של מג"ב ושל צה"ל שהגיעו למקום. המטען נוטרל והצעיר נעצר ונלקח לחקירת שב"כ. חבלני המשטרה מצאו 12 צינורות ברזל המחוברים ביניהם על ידי חוט חשמל. הם נטרלו את המטען ותוך שעה קצרה נפתחה הצומת לתנועה והחיים שבו לשגרה.

נפתח מצוד אחר שלושה מחבלים נוספים

הצעיר מסר בגרסתו הראשונית כי התכוון לגעת בצינורות ולגרום לפיצוצם. הוא הגיע לצומת לבד מכיוון שכם, וצורת הליכתו והלבוש החם שלבש עוררו את חשדם של לוחמי מג"ב. הצעיר לא משויך לארגון טרור ואין לו עבר לאומני. ככל הנראה הוא פעל במתווה של מפגע בודד. לא הייתה התראה ממוקדת לאירוע הזה.

בחקירתו הראשונית סיפר כי התכוון לנגוע בצינורות ולפוצצם. עוד סיפר כי עוד שלושה מחבלים מסתובבים באזור עם חגורות נפץ וכי בכוונתם לייצר פיגועי התאבדות. הוא מסר את שמותיהם: אחמד אברהים מוחמד אבו חאמדה בן 22, אברהים סאדר חוסאן בן 24 מחברון ואחמד מחסין חמאד מברוק תושב שכם. כוחות הביטחון הגבירו ערנות ופתחו במצוד אחר השלושה.

חגורת הנפץ כפי שנצפתה במסך מפעיל הרובוט לסילוק פצצות (צילום: משטרת ישראל)
חגורת הנפץ כפי שנצפתה במסך מפעיל הרובוט לסילוק פצצות (צילום: משטרת ישראל)

מפקד גדוד אלון במג"ב, סנ״צ שלומי יוסף, מסר זמן קצר לאחר כי "ערנות הלוחמים ומקצועיותם הובילה למעצר החשוד, תפיסת חגורת הנפץ, מה שככל הנראה מנע אסון כבד". גורם נוסף מסר, כי בהמשך לאירוע, צה"ל סגר את הכביש מחווארה לכיוון צומת תפוח לכל כלי הרכב הפלסטיניים והישראליים בשל ניסיון הפיגוע ומתוך כונה לסכל צירי גישה של מחבלים נוספים שתמכו במתאבד, אם אכן הם קיימים.

ראש מועצת שומרון, גרשון מסיקה, הגיב לתקרית ואמר כי "מדובר בעליית מדרגה חמורה בניסיון של הפלסטינים לפגוע באזרחים תמימים. ברור שפניהם אינם לשלום. הגיע הזמן שממשלת ישראל תכיר בכך".

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' שוחח עם מפקד הכוח שעצר את המחבל ושיבח: "ערונתכם ועבודתכם המקצועית הביאו ללכידת המחבל", אמר השר, "מנעתם פיגוע והצלתם חיים. אני גאה בכם".

לפני יומיים הסירו בני משפחת בורובסקי את הלוט מעל  גל עד שהקימו לזכר בנם אביתר (31), תושב  יצהר, שנרצח בצומת תפוח ב-30 באפריל 2013 על ידי מחבל חבר הפת"ח. המפגע, סלאם זרל, הגיע בבוקר לצומת חמוש בסכין, זיהה את בורובסקי שעמד בתחנת האוטובוס במקום, דקר אותו שלוש פעמים בחזהו, חטף ממנו את האקדח שנשא וירה בו כדור.  הוא נעצר, נשפט ונשלח למאסר עולם. אביתר השאיר אחריו אלמנה וחמישה ילדים.

גל עד לזכרו של בורובסקי (צילום: דוברות יצהר)
גל עד לזכרו של בורובסקי (צילום: דוברות יצהר)

לפני כשלושה שבועות עצרה המשטרה בצומת תפוח שלושה פלסטינים תושבי כפר א-רם לאחר שברכבם נמצא אקדח מאולתר. בחודש שעבר תכנן מחבל לבצע פיגוע דקירה בצומת תפוח אך נעצר לאחר שעורר את חשדם של שוטרי סיור. מחקירה ראשונית שערכו השוטרים במקום עלה כי הוא תכנן לדקור חייל צה"ל בצומת, סמוך לאריאל. הפלסטיני, תושב הכפר ביתא אל-פוקא, הועבר לחקירה במרחב שומרון.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן