Skip to content

אוהבות את חיות המחמד יותר מאשר את בני הזוג

כשנשאלו נשים בריטיות בעלות חיות מחמד על מה הן בעיקר משוחחות עם הקולגות בעבודה, כמעט 60 אחוז הודו שהן מדברות בעיקר על הכלב
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כשנשאלו נשים בריטיות בעלות חיות מחמד על מה הן בעיקר משוחחות עם הקולגות בעבודה, כמעט 60 אחוז הודו שהן מדברות בעיקר על הכלב. ובפייסבוק, הן משוויצות בתמונות של הכלבים

מאת שרית פרקול

חשבתם שנשים מדברות בפינת הקפה בעבודה בעיקר על אהוביהן ועל הילדים שלהן? זהו, שלא. סקר שנערך באתר petnet360.co.uk מגלה שנשים המגדלות חיות מחמד מדברות על הכלבים שלהן יותר מאשר על הגברים או על הילדים. כשנשאלו על מה הן בעיקר משוחחות עם הקולגות בעבודה, כמעט 60 אחוז הודו שהן מדברות בעיקר על הכלב שלהן.

כלבים
מוניקה עם טומי ופלורה (צילום אילוסטרציה: שרית פרקול)

למעשה, 70 אחוז מהנשים שבבעלותן חיות מחמד, בהשוואה ל-51 אחוז מהגברים המגדלים מחמדים, מחשיבות את חיית המחמד לחלק מהמשפחה. יותר ממחציתן (52 אחוז) מרגישות בטוחות יותר להיפגש עם אנשים כשהן יוצאות עם הכלב שלהן. רק 23 אחוז אמרו שהן מרגישות ביטחון רב יותר במחיצת חברים ההולכים על שתיים.

"כלבים מציעים לאשה אהבה חסרת תנאים, שאינה מסובכת כמו היחסים האחרים"

אתר חיות מחמד
ספסל בפארק ועמוד הגירוד. אתר Petnet360

הפסיכולוגית ד"ר קרי פרסונס אומרת: "הממצאים האלה מדגישים את התפקיד החשוב שממלאים הכלבים בחייהן של הנשים. כלבים מציעים לאשה אהבה חסרת תנאים, שאינה מסובכת כמו היחסים האחרים שלה. לכלבים יש יכולת לגרום לאנשים להרגיש אהובים בלי תנאי, והם גומלים לנו בהתנהגות שלהם – כגון קידום פנינו בדלת לאחר יום ארוך בעבודה – כך שאנחנו חווים אהבה שלמה ונאמנות. בנוסף, שיתוף בסיפורים על חיות המחמד שלנו מאפשר לנו לתת תוקף לרגשות של אהבה בלתי מסוייגת ומבטיח שהכלב יישאר ידידה הטוב ביותר של האשה".

נשים בעלות כלבים נוטות גם לעסוק בחיות המחמד שלהם באינטרנט. ל-47 אחוז יש פרופיל אונליין, ו-20 אחוז רוצות לצ'וטט עם בעלי כלבים אחרים. 13 אחוז פתחו פרופיל עבוד חיית המחמד, ו-36 אחוז מחפשות ברשת עצות בנושאי בריאות בעלי החיים.

סטיב סודן, מנהל אתר Petnet360, אומר שיש לאתר שני דפי אוהדים בפייסבוק, "ספסל בגן" ו"עמוד הגירוד", שצברו יותר מ-50,000 אוהדים בחודשים המעטים שחלפו מאז השקתו. חברות וחברי הקהילה חולקים זה עם זה עצות לגבי גידול כלבים, מתייעצים עם וטרינרים ועם מאלפי כלבים – ומשוויצים בתמונות הכלבים.

וחגי קמרט אומר:

על כלב אומרים שכשמו כן הוא כלב = כולו לב. וברגע שאנו מבינים זאת ניתן להבין את לב הכתבה שלך, ולאו דווקא לנשים בריטיות, שלא הייתי רואה זאת או לא רוצה לראות זאת כפסיכוזה חברתית של הרובד השני.
הרובד הראשון הוא כפשוטו ,כמובן, ומתברר מעצם המהות והמשמעות של הייצור הנקרא בפינו "כלב"
כלב יודע לתת יותר מאשר לקחת. נותן הרבה ולוקח מעט שבמעט. מבחינה זו משמש גם דוגמה טובה לנוסחת הדיאטה הסטנדרטית הנכונה תמיד. קרי – להוציא יותר מאשר להכניס). כלב יודע לאהוב יודע להקשיב ומדבר את דבר אדונו. רוצה לומר את הדברים היפים והטובים שאתה אדונו היית מאוד רוצה לשמוע , אתה בהחלט תשמע אותם מתוך שתיקתו היפה של כלבך ומתוך עיניו הנוגות האוהבות.
האם מבחינה זו הכלב הוא בבחינת כותל? כותל להוצאת גלי אושר, השתתפות בשמחה או לחילופין שיתוף בעצב ודווי?
לא ולא!
ההבדל הוא שהוא באמת לא כותל. הוא יצור חי עם אוזניים עיניים ולב. הוא מקשיב ואתה היית רוצה להאמין גם שהוא קולט ומבין ומביע את דעתו שהיא דעתך בשתיקת פיו בעיניו החכמות הנוגות ובהבל פיו הנושם את החיים.
זה כפשוטו.
הרובד השני של ההכללה , של המקרו באשר לנשים הבריטיות, מנחית , לדעתי, את כל מסכת היחסים האינטימית והמיוחדת בין האדם לחיה. האדם לכלב. אין מקום להעלאת הרף מן הפרט אל הכלל עד כדי הכללות ביחסים שכאלו לסקטור זה או אחר של הציבור. האם מישהו ערך מחקר על יחסי נשות סיאם או נשות פריס מול חיות המחמד שלהן?
והרי הדברים כרוכים בגורמי מסורת, מנהגים, מנטליות, תרבות , וכדומה.
אישה שמדברת עם כלב אינה עדות לכך שהכלב משמש תחליף לבעל. אם אישה מואסת בבעלה או הזוגיות נפגמת, אין לתלות סיבה זו בדיבור או ליטוף לכלב, אלא לבחון את הדברים בין בני הזוג. הכלב, או הבריחה לקריאת ספרים, או הבריחה אל החברות, הם תוצאה משבר, ולא המשבר עצמו! לכן את השורשים למשבר על בני הזוג לברר ולמצוא בינם לבין עצמם.

6 Comments

  1. חגי קמרט
    15 בפברואר 2012 @ 14:16

    ודאי ודאי אך אין צורך בקרדיט שלי זה יכול להיות שלך.

    • שרית פרקול
      15 בפברואר 2012 @ 14:20

      המביא דברים בשם אומרם וגו' 🙂
      זה כבר מעודכן עם דבריך. תודה!

  2. חגי קמרט
    14 בפברואר 2012 @ 22:39

    על כלב אומרים שכשמו כן הוא כלב = כולו לב. וברגע שאנו מבינים זאת ניתן להבין את לב הכתבה שלך ולאו דווקא לנשים בריטיות שלא הייתי רואה זאת או לא רוצה לראות זאת כפסיכוזה חברתית של הרובד השני.
    הרובד הראשון הוא כפשוטו ,כמובן, ומתברר מעצם המהות והמשמעות של הייצור הנקרא בפינו "כלב"
    כלב יודע לתת יותר מאשר לקחת. נותן הרבה ולוקח מעט שבמעט. מבחינה זו משמש גם דוגמא טובה לנוסחת הדיאטה הסטנדרטית הנכונה תמיד קרי להוציא יותר מאשר להכניס)
    כלב יודע לאהוב יודע להקשיב ומדבר את דבר אדונו. רוצה לומר את הדברים היפים והטובים שאתה אדונו היית מאוד רוצה לשמוע , אתה בהחלט תשמע אותם מתוך שתיקתו היפה של כלבך ומתוך עיניו הנוגות האוהבות.
    האם מבחינה זו הכלב הוא בבחינת כותל? כותל להוצאת גלי אושר, השתתפות בשמחה או לחילופין שיתוף בעצב ודווי?
    לא ולא!
    ההבדל הוא שהוא באמת לא כותל. הוא יצור חי עם אוזניים עיניים ולב. הוא מקשיב ואתה היית רוצה להאמין גם שהוא קולט ומבין ומביע את דעתו שהיא דעתך בשתיקת פיו בעיניו החכמות הנוגות ובהבל פיו הנושם את החיים.
    זה כפשוטו.
    הרובד השני של ההכללה , של המקרו באשר לנשים הבריטיות מנחית , לדעתי, את כל מסכת היחסיים האינטימית והמיוחדת בין האדם לחיה. האדם לכלב. אין מקום להעלאת הרף מן הפרט אל הכלל עד כדי הכללות ביחסים שכאלו לסקטור זה או אחר של הציבור. האם מישהו ערך מחקר על יחסי נשות סיאם או נשות פריס מול חיות המחמד שלהן?
    והרי הדברים כרוכים בגורמי מסורת, מנהגים, מנטליות, תרבות , וכדומה.

    נ.ב
    אישה שמדברת עם כלב אינה עדות לכך שהכלב משמש תחליף לבעל. אם אישה מואסת בבעלה או הזוגיות נפגמת, אין לתלות סיבה זו בדיבור או ליטוף לכלב, אלא לבחון את הדברים בין בני הזוג,
    שהרי צריך להבין ,ירון, שהכלב, או הבריחה לקריאת ספרים, או הבריחה אל החברות הם תוצאה משבר ולא המשבר עצמו! לכן את השורשים למשבר על בני הזוג לברר ולמצוא בינם לבין עצמם.

    מכל מקום תודה על המאמר.

    • שרית פרקול
      14 בפברואר 2012 @ 22:56

      חגי, איזה יופי של תגובה. אתה מרשה לי להכניס אותה בהמשך לכתבה עצמה, עם הקרדיט שלך?

  3. ירון הרפז
    13 בפברואר 2012 @ 11:02

    ואחר כך מתפלאים שגברים מעדיפים לקנות שירותי מין? אם האישה שלה נישאו מעדיפה לדבר עם הכלב, זה לא משאיר להם יותר מדי ברירות.

    מונוגמיה היא דבר נחשק מאוד על ידי נשים, אבל רק כבסיס ליציבות כלכלית ולבניית משפחה. כששני האלמנטים האלה מושגים, הגבר הופך מיותר למדי. היחס אליו כבר לא מצריך השקעה מיוחדת של זמן ותשומת לב, ואפשר לדבר עם החתול, הכלב או הדגים באקווריום.

    • שרית פרקול
      13 בפברואר 2012 @ 11:07

      ירון – ואולי זה אומר שהזוגיות נחלשת וצריך לעשות משהו דחוף כדי לשפר את המצב, כדי שהאשה או האיש לא ירגישו שרק הכלב מבין אותם?

      שירותי מין בתשלום ממש לא מתאימים לגברים נשואים. זה בזוי ומבזה. עדיף כבר להתגרש.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן