Skip to content

ג'ירו ד'איטליה: יום 19: שני חתנים לשתי כלות

אפשר כבר לתפור חליפות: קינטנה (מוביסטאר), הרוכב המהיר ביותר היום, ממשיך להוביל גם בדירוג הכללי. אם לא יחול שינוי במקטע הקשה מחר, הוא יזכה בכלה – החולצה הוורודה הכללית. יוס ון אמדן (בלקין) הגיע לכותרות כשהציע נישואים לחברתו במהלך המירוץ

ג'ירו ד'איטליה: יום 19: שני חתנים לשתי כלות

אפשר כבר לתפור חליפות: קינטנה (מוביסטאר), הרוכב המהיר ביותר היום, ממשיך להוביל גם בדירוג הכללי. אם לא יחול שינוי במקטע הקשה מחר, הוא יזכה בכלה – החולצה הוורודה הכללית. יוס ון אמדן (בלקין) הגיע לכותרות כשהציע נישואים לחברתו במהלך המירוץ

יומיים לפני המקטע האחרון בג'ירו ד'איטליה 2014, התקיים היום מירוץ הררי נגד השעון (נג"ש) בן 26 קילומטרים. המסלול הסתיים בפסגת מונטה גראפה, בגובה 1,712 מטר מעל פני הים. הטיפוס במעלה מונטה גראפה (שיפוע ממוצע של 8%; שיפוע מקסימלי של 14%) היה מבחן סיבולת לא קל, מירוץ נג"ש לא שגרתי. 

לפאביו ארו (אסטנה) מסרדיניה, אוהדים רבים שבאו במיוחד לצפות בו לאורך המסלול. והוא מביא להם גאווה: הרוכב השני המהיר אתמול, רוכב בימים האחרונים נהדר ונכנס לשלישיית הפודיום. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
לפאביו ארו (אסטנה) מסרדיניה יש אוהדים רבים, שבאו במיוחד לצפות בו לאורך המסלול. פאביו מביא להם גאווה: הרוכב השני המהיר אתמול, רוכב בימים האחרונים נהדר וגם נכנס לשלישיית הפודיום. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
טים וולנס מבלגיה (לוטו-בליסול), אף הוא רוכב מטפס נהדר, הגיע במקום ה-9. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
טים וולנס מבלגיה (לוטו-בליסול), אף הוא רוכב מטפס נהדר, הגיע במקום ה-9. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

המנצח הגדול של המקטע: נאירו קינטנה (מוביסטאר) הראה לכולם שהוא קורץ מחומר של מנצחים וסיים את המקטע בזמן המהיר ביותר, 17 שניות בלבד לפני פאביו ארו (אסטנה). ריגוברטו אוראן הגיע שלישי, דקה ו-26 שניות אחרי קינטנה. בתום היום הזה, הגדיל קינטנה את הפער בינו לבין אוראן והוא עוד על 3 דקות ו-7 שניות. בעקבות ביצועיו הנהדרים היום, טיפס ארו למקום השלישי בדירוג הכללי והפער בינו לבין קינטנה הצטמצם ל- 3 דקות -48 שניות.

כמה דקות לפני העליה על האופניים. נאירו קינטנה (מוביסטאר) מדגמן חייזר ורוד. בהמשך החליף את הקסדה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
כמה דקות לפני העליה על האופניים. נאירו קינטנה (מוביסטאר) מדגמן חייזר ורוד. בהמשך החליף את הקסדה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

תוצאות מקטע 19:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר): 1:05:37 שעות
(2)  פאביו ארו (אסטנה):17+ שניות מקינטנה
(3) ריגוברטו אוראן (OPQS): בזמן של 1:26+ דקות מקינטנה
(4) פייר רולאן (יורופקאר): 1:57+ דקות מקינטנה
(5) פוצו-ויוו (Ag2r): זמן של 2:24+ דקות

צילום: Belkin
צילום: Belkin

המנצח הגדול של המקטע 2, או: גם זו דרך להתבלט במהלך הג'ירו: יוס ון אמדן (בלקין) בן ה-29 לקח פסק זמן במהלך מירוץ הנג"ש על מנת להציע נישואים לחברתו קימברלי הרפלינק, שעמדה בין המעודדים לצד המסלול. אחרי שהרפלינק אמרה 'כן!' עלה ואן אמדן בשמחה על אופניו ורכב אל קו הסיום.

דרך אגב, ון אמדן הוא לא הרוכב המקצועי הראשון שמציע נישואים לחברתו במירוץ. עם זאת, הוא כן הראשון שעשה את המחווה הרומנטית הזאת תוך כדי המירוץ. הרוכב יוהאן ונסומרן, כרע על הברך אחרי שזכה במירוץ פריז-רובה בשנת 2011. ההצעה עלתה היום לון אמדן ביוקר: הוא סיים היום את המירוץ נגד השעון במקום ה- 120. הבנת את זה ון אמדן? קודם רוכבים, אחר כך מציעים. מצד שני, להבדיל מ-ונסומרן, ון אמדן לא מתחרה למקום על הפודיום. אפילו לא קרוב. מיקומו בדירוג הכללי הדרדר בשניים בעקבות הסיום היום. עכשיו ון אמדן ממוקם 108, כמעט שלוש וחצי שעות אחרי המוביל, קינטנה. אז לא נעים, אבל גם לא נורא.

הערה אחרונה: להבדיל מאלירן ואילנה אלגוזי, ון אמדן והרפלינק לא התחתנו לפני הצעת הנישואים המתוקשרת ולא ביקשו מג'סטין טימברלייק סלפי.

אתמול (יום עבודה) הגיעו אוהדים ומעודדים רבים למסלול הנג"ש המרוחק. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
אתמול (יום עבודה) הגיעו אוהדים ומעודדים רבים למסלול הנג"ש המרוחק. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מזון ואלכוהול: קו הזינוק היום היה בעיר באסאנו דל גראפה. עיר ימי-ביניים ששוכנת על נהר הברנטה בחבל ונטו. בעיר זו החל זיקוק וייצור הגראפה, משקה אלכוהולי שמופק מגפת ענבים, במאה ה-14. בתחילה היה זה משקה איכרים פשוט וגס שעשה שימוש בשאריות של הענבים לאחר סחיטתם לצורך הכנת יין. באמצע המאה העשרים החלו יקבים לייצר גראפה משובחת יותר על-ידי שימוש בענבים איכותיים ובשיטות זיקוק מתקדמות. אזור ידוע גם בגבינת הבאסטרדו דל גראפה. גבינה קרמית שמיוצרת מחלב בקר, בסגנון של גבינת הברי הצרפתית.

היסטוריה: במהלך מלחמת העולם הראשונה ניהלו צבאות האימפריה האוסטרו-הונגרית וממלכת איטליה מערכה בת שלושה קרבות גדולים על השליטה ברכס מונטה גראפה (נקודת הסיום של המקטע היום), נקודה גבוהה ששלטה על עמק נהר פיאבה – בחזית ממלכת איטליה. קרב קפורטו היה הראשון בקרבות, והאחרון הוביל לסיום המלחמה – קרב ויטוריו ונטו. אחרי המלחמה, בנו האיטלקים על פסגת ההר אנדרטה לנופלים ובית קברות צבאי. במקום קבורות עצמותיהם של 12,615 חללים איטלקים ושל 10,295 חללים של האימפריה האוסטרו-הונגרית, כולם נהרגו בקרבות על ההר. האנדרטה, בסגנון ארט דקו, נחנכה בשנת 1935.

צד אחד של האנדרטה על פסגת הר גראפה. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
צד אחד של האנדרטה על פסגת הר גראפה. צילום: Marco Alpozzi / lapresse

בשנת 1920 הוסיפו את הסיומת "דל גראפה" לשמן של מספר ערים באזור, לזכר הקרבות האכזריים והנוראיים שאירעו במהלך מלחמת העולם הראשונה על המונטה גראפה. אחת מהן היא העיר בה החל היום המקטע, באסאנו דל גראפה.

באסאנו דל גראפה מפורסמת ב"גשר אלפיני" שלה, שנקרא על-שם חיילי הדיוויזיות האלפיניות של צבא איטליה שבנו אותו מחדש אחרי שנהרס במהלך מלחמת העולם הראשונה. צילום: ויקימדיה
באסאנו דל גראפה מפורסמת ב"גשר אלפיני" שלה, שנקרא על-שם חיילי הדיוויזיות האלפיניות של צבא איטליה שבנו אותו מחדש אחרי שנהרס במהלך מלחמת העולם הראשונה. צילום: ויקימדיה
ככר מרכזית, באסאנו דל גראפה. צילום: ויקימדיה
ככר מרכזית, באסאנו דל גראפה. צילום: ויקימדיה

דירוג כללי­:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר): זמן כולל: 79:03:45 שעות
(2)  ריגוברטו אוראן (OPQS): בזמן של 3:07 + דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול במיקום; הפער בזמנים גדל]
(3)  פאביו ארו (אסטנה): 3:48+ דקות מקינטנה [כניסה חדשה לשלישיית הפודיום בעקבות ההישג היום. על חשבון רולאן (יורופקאר)]
(4) פייר רולאן (יורופקאר): 5:26+ דקות מקינטנה [ירידה מהמקום השלישי והגדלה משמעותית של הפער מקינטנה]
(5)  פוצו-ויוו (Ag2r): בזמן של 6:16 דקות מקינטנה [עליה בדירוג בעקבות ההישג היום; על חשבון מייקה (טינקוף-סקסו)]

האוהדים היו קצת צמודים מדי לפעמים. קינטנה (מוביסטאר) שואט קדימה אחרי שהחליף קסדה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
האוהדים היו קצת צמודים מדי לפעמים. קינטנה (מוביסטאר) שואט קדימה אחרי שהחליף קסדה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מחר: ברוכים הבאים לגיהנום. מקטע 20 כולל שלושה טיפוסים קשים לפסגות, כשהאחרון, 9 קילומטרים מהמשופעים והתלולים שב"פסגות הג'ירו" השנה, כולל שיפועים שנעים בין 12% ל-22%, עד לפסגת הר הזונקולאן.

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

יומיים לפני המקטע האחרון בג'ירו ד'איטליה 2014, התקיים היום מירוץ הררי נגד השעון (נג"ש) בן 26 קילומטרים. המסלול הסתיים בפסגת מונטה גראפה, בגובה 1,712 מטר מעל פני הים. הטיפוס במעלה מונטה גראפה (שיפוע ממוצע של 8%; שיפוע מקסימלי של 14%) היה מבחן סיבולת לא קל, מירוץ נג"ש לא שגרתי. 

לפאביו ארו (אסטנה) מסרדיניה, אוהדים רבים שבאו במיוחד לצפות בו לאורך המסלול. והוא מביא להם גאווה: הרוכב השני המהיר אתמול, רוכב בימים האחרונים נהדר ונכנס לשלישיית הפודיום. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
לפאביו ארו (אסטנה) מסרדיניה יש אוהדים רבים, שבאו במיוחד לצפות בו לאורך המסלול. פאביו מביא להם גאווה: הרוכב השני המהיר אתמול, רוכב בימים האחרונים נהדר וגם נכנס לשלישיית הפודיום. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
טים וולנס מבלגיה (לוטו-בליסול), אף הוא רוכב מטפס נהדר, הגיע במקום ה-9. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
טים וולנס מבלגיה (לוטו-בליסול), אף הוא רוכב מטפס נהדר, הגיע במקום ה-9. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

המנצח הגדול של המקטע: נאירו קינטנה (מוביסטאר) הראה לכולם שהוא קורץ מחומר של מנצחים וסיים את המקטע בזמן המהיר ביותר, 17 שניות בלבד לפני פאביו ארו (אסטנה). ריגוברטו אוראן הגיע שלישי, דקה ו-26 שניות אחרי קינטנה. בתום היום הזה, הגדיל קינטנה את הפער בינו לבין אוראן והוא עוד על 3 דקות ו-7 שניות. בעקבות ביצועיו הנהדרים היום, טיפס ארו למקום השלישי בדירוג הכללי והפער בינו לבין קינטנה הצטמצם ל- 3 דקות -48 שניות.

כמה דקות לפני העליה על האופניים. נאירו קינטנה (מוביסטאר) מדגמן חייזר ורוד. בהמשך החליף את הקסדה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse
כמה דקות לפני העליה על האופניים. נאירו קינטנה (מוביסטאר) מדגמן חייזר ורוד. בהמשך החליף את הקסדה. צילום: Gian Mattia D'Alberto / lapresse

תוצאות מקטע 19:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר): 1:05:37 שעות
(2)  פאביו ארו (אסטנה):17+ שניות מקינטנה
(3) ריגוברטו אוראן (OPQS): בזמן של 1:26+ דקות מקינטנה
(4) פייר רולאן (יורופקאר): 1:57+ דקות מקינטנה
(5) פוצו-ויוו (Ag2r): זמן של 2:24+ דקות

צילום: Belkin
צילום: Belkin

המנצח הגדול של המקטע 2, או: גם זו דרך להתבלט במהלך הג'ירו: יוס ון אמדן (בלקין) בן ה-29 לקח פסק זמן במהלך מירוץ הנג"ש על מנת להציע נישואים לחברתו קימברלי הרפלינק, שעמדה בין המעודדים לצד המסלול. אחרי שהרפלינק אמרה 'כן!' עלה ואן אמדן בשמחה על אופניו ורכב אל קו הסיום.

דרך אגב, ון אמדן הוא לא הרוכב המקצועי הראשון שמציע נישואים לחברתו במירוץ. עם זאת, הוא כן הראשון שעשה את המחווה הרומנטית הזאת תוך כדי המירוץ. הרוכב יוהאן ונסומרן, כרע על הברך אחרי שזכה במירוץ פריז-רובה בשנת 2011. ההצעה עלתה היום לון אמדן ביוקר: הוא סיים היום את המירוץ נגד השעון במקום ה- 120. הבנת את זה ון אמדן? קודם רוכבים, אחר כך מציעים. מצד שני, להבדיל מ-ונסומרן, ון אמדן לא מתחרה למקום על הפודיום. אפילו לא קרוב. מיקומו בדירוג הכללי הדרדר בשניים בעקבות הסיום היום. עכשיו ון אמדן ממוקם 108, כמעט שלוש וחצי שעות אחרי המוביל, קינטנה. אז לא נעים, אבל גם לא נורא.

הערה אחרונה: להבדיל מאלירן ואילנה אלגוזי, ון אמדן והרפלינק לא התחתנו לפני הצעת הנישואים המתוקשרת ולא ביקשו מג'סטין טימברלייק סלפי.

אתמול (יום עבודה) הגיעו אוהדים ומעודדים רבים למסלול הנג"ש המרוחק. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
אתמול (יום עבודה) הגיעו אוהדים ומעודדים רבים למסלול הנג"ש המרוחק. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מזון ואלכוהול: קו הזינוק היום היה בעיר באסאנו דל גראפה. עיר ימי-ביניים ששוכנת על נהר הברנטה בחבל ונטו. בעיר זו החל זיקוק וייצור הגראפה, משקה אלכוהולי שמופק מגפת ענבים, במאה ה-14. בתחילה היה זה משקה איכרים פשוט וגס שעשה שימוש בשאריות של הענבים לאחר סחיטתם לצורך הכנת יין. באמצע המאה העשרים החלו יקבים לייצר גראפה משובחת יותר על-ידי שימוש בענבים איכותיים ובשיטות זיקוק מתקדמות. אזור ידוע גם בגבינת הבאסטרדו דל גראפה. גבינה קרמית שמיוצרת מחלב בקר, בסגנון של גבינת הברי הצרפתית.

היסטוריה: במהלך מלחמת העולם הראשונה ניהלו צבאות האימפריה האוסטרו-הונגרית וממלכת איטליה מערכה בת שלושה קרבות גדולים על השליטה ברכס מונטה גראפה (נקודת הסיום של המקטע היום), נקודה גבוהה ששלטה על עמק נהר פיאבה – בחזית ממלכת איטליה. קרב קפורטו היה הראשון בקרבות, והאחרון הוביל לסיום המלחמה – קרב ויטוריו ונטו. אחרי המלחמה, בנו האיטלקים על פסגת ההר אנדרטה לנופלים ובית קברות צבאי. במקום קבורות עצמותיהם של 12,615 חללים איטלקים ושל 10,295 חללים של האימפריה האוסטרו-הונגרית, כולם נהרגו בקרבות על ההר. האנדרטה, בסגנון ארט דקו, נחנכה בשנת 1935.

צד אחד של האנדרטה על פסגת הר גראפה. צילום: Marco Alpozzi / lapresse
צד אחד של האנדרטה על פסגת הר גראפה. צילום: Marco Alpozzi / lapresse

בשנת 1920 הוסיפו את הסיומת "דל גראפה" לשמן של מספר ערים באזור, לזכר הקרבות האכזריים והנוראיים שאירעו במהלך מלחמת העולם הראשונה על המונטה גראפה. אחת מהן היא העיר בה החל היום המקטע, באסאנו דל גראפה.

באסאנו דל גראפה מפורסמת ב"גשר אלפיני" שלה, שנקרא על-שם חיילי הדיוויזיות האלפיניות של צבא איטליה שבנו אותו מחדש אחרי שנהרס במהלך מלחמת העולם הראשונה. צילום: ויקימדיה
באסאנו דל גראפה מפורסמת ב"גשר אלפיני" שלה, שנקרא על-שם חיילי הדיוויזיות האלפיניות של צבא איטליה שבנו אותו מחדש אחרי שנהרס במהלך מלחמת העולם הראשונה. צילום: ויקימדיה
ככר מרכזית, באסאנו דל גראפה. צילום: ויקימדיה
ככר מרכזית, באסאנו דל גראפה. צילום: ויקימדיה

דירוג כללי­:
(1)  נאירו קינטנה (מוביסטאר): זמן כולל: 79:03:45 שעות
(2)  ריגוברטו אוראן (OPQS): בזמן של 3:07 + דקות מקינטנה [אין שינוי מאתמול במיקום; הפער בזמנים גדל]
(3)  פאביו ארו (אסטנה): 3:48+ דקות מקינטנה [כניסה חדשה לשלישיית הפודיום בעקבות ההישג היום. על חשבון רולאן (יורופקאר)]
(4) פייר רולאן (יורופקאר): 5:26+ דקות מקינטנה [ירידה מהמקום השלישי והגדלה משמעותית של הפער מקינטנה]
(5)  פוצו-ויוו (Ag2r): בזמן של 6:16 דקות מקינטנה [עליה בדירוג בעקבות ההישג היום; על חשבון מייקה (טינקוף-סקסו)]

האוהדים היו קצת צמודים מדי לפעמים. קינטנה (מוביסטאר) שואט קדימה אחרי שהחליף קסדה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse
האוהדים היו קצת צמודים מדי לפעמים. קינטנה (מוביסטאר) שואט קדימה אחרי שהחליף קסדה. צילום: Fabio Ferrari - LaPresse

מחר: ברוכים הבאים לגיהנום. מקטע 20 כולל שלושה טיפוסים קשים לפסגות, כשהאחרון, 9 קילומטרים מהמשופעים והתלולים שב"פסגות הג'ירו" השנה, כולל שיפועים שנעים בין 12% ל-22%, עד לפסגת הר הזונקולאן.

[לחצו על הבאנר לקריאת כל כתבות הג'ירו ד'איטליה 2014]

כתבות אחרונות באתר

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן