Skip to content

המרוץ לנשיאות: המלכה דליה איציק והכישלון הגדול בקדימה

הרווחנו ביושר את המצב שנבחרינו שכשלו ממשיכים לטפס כלפי מעלה בסולם התפקידים ולייצר לנו מציאות הזויה. האחריות מוטלת על כולנו, ונבחרינו הם רק תמונת מראה לדמותנו. הם יצירי כפינו ואנו מקבלים חזרה את מה שמגיע לנו, ובגדול
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בין ששת המועמדים במרוץ לנשיאות המדינה, המתקיים בימים אלה, נמצאים גם דליה איציק ומאיר שטרית. יתכן שמרבית הציבור שכח ואיננו זוכר כי רק לפני הבחירות האחרונות שניהם היו בכירים במפלגת קדימה, ושהמפלגה הזו קרסה והתנפצה לכל עבר. מסך 28 מנדטים שקיבלה מן הציבור בבחירות שלפני כן ירדה המפלגה בבום אחד גדול לשני מנדטים בלבד. זה סיפור אדיר שמן הראוי שהחברה הישראלית כולה תיתן את הדעת אליו. לא קדימה עומדת כאן על הפרק, אלא המערכת הפוליטית כולה.

כשמפלגה גדולה נעלמת באחת מחיינו כנראה שמשהו רקוב בממלכת דנמרק. זה בהחלט מצביע על כך שהפוליטיקה שלנו חולה במחלה אנושה. סתם כך אי אפשר לעבור לסדר היום על הדבר. בעיקר עלינו לדרוש דין וחשבון מנושאי המשרה הבכירה שהובילו את קדימה, ובראשם ציפי לבני ודליה איציק, כמו גם כל חברי הכנסת שלה ושריה בממשלה. מה קרה שם, היכן הם כשלו, ומדוע הם בורחים מאחריותם לכך?

דליה איציק מגישה מועמדות ליו"ר הכנסת (צילום: הכנסת)
דליה איציק מגישה מועמדות ליו"ר הכנסת (צילום: הכנסת)

חבר הכנסת לשעבר, הצעיר והמבטיח(?) של קדימה, יוחנן פלסנר, שהיה גם מנכ"לה של המפלגה במשך תקופה, וככזה הוא שותף מלא באחריות לכישלונה, קיבל לאחרונה פרס ומונה לנשיא המכון הישראלי לדמוקרטיה – לא פחות ולא יותר. את האיש שכשל בגדול במרכיב הכי בסיסי של הדמוקרטיה שלנו והן המפלגות מינו "מכובדינו" לעמוד בראש מוסד שתפקידו לחזק את הדמוקרטיה בישראל. נו, מה תגידו?

כיו"ר המפלגה, ציפי לבני נושאת באחריות העליונה לכישלונה. אותה "תקווה לבנה" עומדת כיום בראש מפלגת התנועה בלי שנתנה דין וחשבון לציבור על מעלליה. לכך הקדשתי בעבר מספר מאמרים יסודיים יותר.

דליה איציק הייתה מספר 2 בקדימה והתנהלותה בה התאפיינה בהתנשאות רבה ובפוזה גדולה וריקה של חשיבות עצמית ותו לא. המלכה דליה – אפשר לכנותה. אי אפשר היה אפילו להתקרב אליה. היא לא ספרה איש. היא והיא והיא. שום תרומה קונסטרוקטיבית להצלחתה של קדימה לא הייתה לה וכך גם לחיים הדמוקרטיים בישראל.

אז, כשהמשחק כולו נתון בידי כת המחוברים למיניהם אפשר להלבין חטאים ולהעלים כישלונות, ואת אלו שגרמו לנו הפסדים עצומים להעלות למדרגה גבוהה יותר, ומכישלון פוליטי צורב להעניק להם פרסים וקידום, כמו להעלות את דליה איציק למעמד של האזרח מספר 1 של המדינה: נשיא המדינה.

וכבר נשים מצליחות מקרב הכת השלטת במדינה מתפללים אותנו במלל פמיניסטי ש"גם אישה יכולה להיות נשיאה בישראל", כאילו זה מה שעומד על הפרק ולא איכותו של המועמד. נדמה כי  חוץ מטייטלים למיניהם המצורפים למועמדים השונים לנשיאות, כולנו יודעים ומכירים אך מעט מיכולותיהם האמתיות. זה משחק מכור שמהלכיו נקבעים על ידי כת המחוברים בישראל ואנחנו כולנו מחוץ למגרש. זו מציאות שרוב הסיכוי שתמשיך לייצר לנו תוצאות רעות.

לא איש כמותי להסית ולהדיח את הציבור, ולא איש כמותי להלבין את פניהם של נבחרינו ברבים. הדמויות שהוזכרו כאן הן רק משל וסמל ודוגמה אחת מני רבות לדברים הלא טובים שפוקדים אותנו בדורנו, בכל האמור להתנהלותן הבלתי ראויה של המערכות הציבוריות. הרווחנו ביושר את המצב שנבחרינו אשר כשלו ממשיכים לטפס כלפי מעלה בסולם התפקידים ולייצר לנו מציאות הזויה. האחריות מוטלת על כולנו ונבחרינו הם רק תמונת מראה לדמותנו. הם יצירי כפינו. ואנו מקבלים חזרה את מה שמגיע לנו, ובגדול.

[related-posts title="מאמרים קודמים של נמרוד נוי"]

2 Comments

  1. גידי
    2 ביוני 2014 @ 21:45

    כל הבעיטות הן כלפי מעלה,כמו האמרה הישנה שהילד עולה כיתה אבל לא בבית ספרנו…גם כאן יש בעיה של מנהיגות.הם כולם כולל הלשעברים נמצאים בלופ שדואגים להם .תמיד תשאל מה המניע למינוי ותראה שהם תופסים משהוא בביצים או מישהו חייב להם.
    ראה את נתניהו ןמנהיגים אחרים(בעיקר ימין) בראיון אצל יונית לוי ואחרים ,עיתונאים צעירים שיורים שאלות כולל מחוצפות בצורה מתלהמת ובזלזול,ראש ממשלה מפחד, לא מעמידם במקום או עוזב את האולפן .
    אנו ראויים להם…כנראה שכן.

  2. רפי אשכנזי
    2 ביוני 2014 @ 9:10

    המועמדות של דליה איציק לנשיאות היא שיא נוסף בציניות של המערכת הפוליטית.
    דליה איציק מעולם לא כתבה או אמרה משהו חשוב. כל עלייתה במעלה הסולם הפוליטי הוא בגין עסקנות נטו ללא שום ערך מוסף. דליה איציק מייצגת את הניוון אליה הגיעה המערכת הפוליטית. לא במקרה הערך היחיד בו היא מוכרת עצמה הוא "היותה אישה". אם צריך לבחור נשיא\ה על בסיס ערך זה, ישנן מועמדות הרבה יותר טובות…

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן