Skip to content

שר האוצר הודיע על שנת בצורת

הפיצויים ניתנים לחקלאים באזורים שבהם הוכז בצורה: בכל הנגב, בחלק מן הצפון ובאזורים בודדים בדרום הארץ. הפיצוי משולם לחקלאים על ההפסד בייצור, ולא על הפסד ההכנסות הפוטנציאליות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

שר האוצר חתם על המלצות ועדת הבצורת המשותפת למשרד האוצר, רשות המסים ומשרד החקלאות ואישר את ההכרזה על שנת בצורת בכל הנגב, בחלק מן הצפון ובאזורים בודדים בדרום הארץ. ההודעה תיכנס לתוקף עם הפרסום ברשומות, הצפוי היום.

בצורת (צילום אילוסטרציה: Tomas Castelazo, ויקימדיה)
בצורת (צילום אילוסטרציה: Tomas Castelazo, ויקימדיה)

צמחים פגיעים בהגדרתם

ההחלטה התקבלה לאחר שנבדקו רוב האזורים החקלאיים שנפגעו בארץ, נמדדו כמות ואיכות היבולים והוערכו ההפסדים שייגרמו לחקלאים. הפיצוי יינתן, באזורים שצויינו לעיל, לחקלאים המגדלים צמחים פגיעים בהגדרתם: חיטה, שעורה, תלתן, אפונה, בקיה (פול), חמצה (חומוס), חריע (קנולה) ושיבולת שועל.

הפיצוי שיינתן השנה מוערך בכ-10 מיליון שקלים, בעוד שבשנות בצורות קודמות הוא הגיע לעתים עד להיקף של כ-100 מיליון שקל. יצויין, כי הפיצוי משולם לחקלאים על ההפסד בייצור, ולא על הפסד ההכנסות הפוטנציאליות.

הגשת בקשות

חקלאים שטרם הגישו בקשה לפיצוי יכולים לעשות זאת תוך 30 יום מסיום האסיף באמצעות טופס המצוי באתר האינטרנט של רשות המסים, אותו יש לשלוח לפקס מס': 02-6559403 או בדואר לכתובת: הקרן פיצויי פעולה איבה, מטה רשות המסים, רח' כנפי נשרים 5, ירושלים. לשאלות נוספות יש לפנות לקרן הפיצויים בטלפון: 02-6559365.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן