Skip to content

נדחה דיון ב"חוק המחבלים" בשל "קשיים משפטיים"

על פי הצעת החוק, בית המשפט יהיה רשאי לקבוע כי רוצחים אכזריים במיוחד ומחבלים רוצחים לא יוכלו לקבל חנינה מהנשיא. בדברי ההסבר להצעה נאמר כי "בשנים האחרונות שחררה מדינת ישראל מספר רב של מחבלים כחלק מעסקאות שחרור שבויים או כמחוות מדיניות, ומציאות זו הובילה למצב אבסורדי שבו מחבלים משתחררים זמן ארוך לפני סיום ריצוי עונשם"
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

דיון ב"חוק המחבלים", שהיה אמור להיערך היום בממשלה – נדחה ברגע האחרון, כנראה לשבוע הבא. זאת, לאחר שראש הממשלה החליט לדחותו.

את הצעת החוק יזמו חברי הכנסת איילת שקד (הבית היהודי), דוד צור (התנועה), יריב לוין (הליכוד-ביתנו), רוברט אילטוב (הליכוד-ביתנו), ישראל חסון (קדימה), אורית סטרוק (הבית היהודי), שולי מועלם-רפאלי (הבית היהודי) ומוטי יוגב (הבית היהודי). על פי הצעת החוק, בית המשפט יהיה רשאי לקבוע כי רוצחים אכזריים במיוחד ומחבלים רוצחים, לא יוכלו לקבל חנינה מנשיא המדינה.

הפגנה נגד שחרור מחבלים (צילום: נירה ידין)
הפגנה נגד שחרור מחבלים (צילום: נירה ידין)

בדברי ההסבר להצעת החוק נאמר כי "בשנים האחרונות שחררה מדינת ישראל מספר רב של מחבלים כחלק מעסקאות שחרור שבויים או כמחוות מדיניות, ומציאות זו הובילה למצב אבסורדי שבו מחבלים משתחררים זמן ארוך לפני סיום ריצוי עונשם".

ראש הממשלה נתניהו נימק את החלטתו ב"קשיים משפטיים" בהצעת החוק. זאת, בין השאר, בשל חוות דעת שמסר היועץ המשפטי לממשלה, בתשובה לערר שהגיש השר יעקב פרי.

הדיון בהצעת החוק יועבר הדיון לקבינט המדיני-ביטחוני. גם ועדת שמגר, שהוקמה על מנת לבחון את הסוגייה העקרונית של שחרור המחבלים הרוצחים – תדון בכך. עם זאת, במפלגת הבית היהודי טוענים כי ראש הממשלה הבטיח לשר נפתלי בנט להעלות את החוק לממשלה בשבוע הבא ולתמוך בחוק. קודם לכן תקפו ב"בית היהודי" את ראש הממשלה, בנימין נתניהו, על דחיית הדיון וקראו לו "אלוף העולם בשחרור רוצחים".

לפני כן אישרה הממשלה, למרות התנגדות הבית היהודי, את הצעת החוק שתאפשר לזוגות חד מיניים להביא לעולם ילד באמצעות אם פונדקאית. התיקון לחוק הפונדקאות עבר בוועדת השרים כבר לפני שלושה חודשים, אך ערר שהגיש השר אורי אריאל מנע מההצעה להגיע לאישור הכנסת ויצר סכסוך בין המפלגות שמנע העברת חוקים נוספים. בדיון היום התנגדו שרי הבית היהודי לחוק ושרי ישראל ביתנו נמנעו. אם יאושר גם בכנסת, יוכלו זוגות חד מיניים, וכן רווקים ורווקות, לעבור את תהליך הפונדקאות בארץ, תמורת תשלום זהה לזה של זוגות הטרוסקסואלים.

הממשלה אישרה גם את המלצת השר גלעד ארדן לסגור את המשרד להגנת העורף ולהעביר את סמכויותיו למשרד הביטחון.

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן