Skip to content

רגשות יוצרים מציאות

לרגל צאת ספרו "המדריך למרגיש המתחיל או מה לעזאזל עושים עם כל הרגשות הללו?", מביא שחר בן-פורת פרק מתוך הספר, בו הוא מסביר את תפקיד הרגשות ביצירת המציאות
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

הבסיס לכל מסע רוחני מורכב מתפיסות יסוד הקובעות ומתארות את המהות של הקיום שלנו. אלה תפיסות הנקראות חוקי טבע, המתארות את הקשר בין כל הדברים המתקיימים ומתרחשים בעולמנו – קשר מסתורי לעיתים, שאותו אפשר ואף כדאי לגלות.

רגשות (צילום: סטיוארט מילס - freedigitalphotos)רגשות (צילום: סטיוארט מילס – freedigitalphotos)

החוק הבסיסי ביותר אומר כי אנו יוצרים את המציאות שלנו. כלומר, כל מה שקורה במציאות החיצונית שלנו הוא השתקפות של המציאות הפנימית שלנו. לפיכך, שינויים המתרחשים בתוכנו משפיעים על המתרחש במציאות החיצונית שלנו.

האנרגיה המהווה אותנו ויוצרת את המציאות שלנו – או ממגנטת אלינו אנשים, אירועים ומצבים – מורכבת מהמחשבות שלנו, מהאמונות שלנו ומהרגשות שלנו. אל תוך זה הוסיפו את הרובד הנשמתי שלנו, הקשור בשיעורים ובהתנסויות שבאנו ללמוד ולעבור בחיים הללו, והרי לכם המציאות.

אני מודע לכך שרבים מלמדים לשנות את המחשבות כדי לשנות את המציאות, אך כפי שהבנתם עד עכשיו, אני רואה ברגשות את הבסיס שממנו צפות ועולות המחשבות בראשנו. מאחר שכך, מתן חופש לרגשות והריפוי שלהם הוא חלק משמעותי בשינוי המציאות שלנו.

אני רואה את זה פעם אחר פעם במציאות שלי. כאשר אני מרפא את הכאב של פגיעות ישנות, התגובה שלי לאנשים בהווה המזכירים את הפוגעים מהעבר משתנה, ויחד איתה הדינמיקה ומערכת היחסים כולה. ככל שאני מאפשר לעצמי להיות מי שאני בכל רגע, כך קל לי עם אנשים המפגינים רגשות והתנהגויות שבעבר היה לי קשה איתן. כלומר, ככל שיותר קל לי עם עצמי, כך קל לי עם אחרים וגם אנשים מרגישים יותר נוח לידי.

להשפעה של מערכת היחסים שלי עם עצמי על מערכות היחסים שלי עם אנשים יש משמעות עמוקה בכל תחומי החיים, שכן רובם ככולם מבוססים על שיתוף פעולה עם אנשים. מערכות היחסים עם בני משפחה וחברים משתנות מהותית כמו גם מערכת היחסים הזוגית. זה ממשיך גם לעבודה, שכן שיתוף פעולה עסקי כזה או אחר מתבסס על הרגשה טובה ואמון בין שני אנשים, ומגיע עד למצבי הכלכלי. כולם מושפעים לטובה ככל שהחברות בתוכי גדלה.

גלגל הרגשות של רוברט פלוצ'יק (ויקימדיה)גלגל הרגשות של רוברט פלוצ'יק (ויקימדיה)

לא רק מערכות יחסים משתנות בעקבות זאת אלא גם הבריאות שלי. כל אותן חסימות שנהוג להתייחס אליהן ברפואה האלטרנטיבית כגורמות למצבים בריאותיים ומשפיעות עליהם, הן למעשה הצטברות של רגשות מודחקים.

כך, כעס מודחק יכול לגרום לשיעול, בעוד שצער לא מטופל יכול ליצור בעיות במערכת הנשימה. ביקורת עצמית ורגשי אשמה יכולים ליצור בעיות במפרקים, בעוד שפחד מאנשים יכול להתבטא בעודף משקל. אכילת יתר יכולה להיות קשורה גם בשנאה עצמית והתמכרויות בכללן קשורות בקושי לחוות ולהרגיש את המציאות במלואה.

כמו כל המציאות שלנו, כך גם הבעיות והמחלות בגוף שלנו משקפות מקומות לא פתורים בתוכנו – מקומות של מאבק, מלחמה, נטישה, הכחשה והדחקה ביחסים שלנו עם עצמנו. הריפוי הרגשי יכול לסייע משמעותית לריפוי הפיזי.

***

כאשר אני מסתכל על המציאות שלי ורואה דברים שאני אוהב, אלה דברים המשקפים חלקים בתוכי שאני אוהב. כאשר אני רואה במציאות שלי אנשים/מצבים/התנהגויות שמכעיסים אותי, שמפחידים אותי, שמביישים אותי, שמייאשים אותי, הם השתקפות של חלקים בתוכי המעוררים את אותם הרגשות.

המציאות במסע הרוחני שלי הופכת למורה; היא משקפת ללא הרף אותי, חושפת בפניי את מידת השלום והפיוס שיש בתוכי – את מידת האהבה; ובאותה העת היא משקפת את מידת המאבק והסכסוך שיש בתוכי – את מידת הפחד.

במשחק המורכב בין שני כוחות אלה, במטרה לרפא את הפחד ולפתוח מחדש את האהבה, המציאות היא אחד המורים החשובים ביותר.

אז מה עושים עם זה?

שאלו את עצמכם מה אתם שונאים, לא אוהבים, מה מכעיס אתכם, מרתיע אתכם. ערבים? יהודים? ימניים? שמאלניים? נשים? גברים? הומואים? לסביות? סטרייטים? הבוס בעבודה? הקולגות? אמא? אבא? האחים? האחיות? הילדים? השכנים?

כאשר תגלו זאת המשיכו לשאול שאלות. נסו לברר עם עצמכם מה בדיוק אתם לא אוהבים. איזו תכונה, איזו התנהגות? היו ספציפיים ככל שתוכלו. כאשר תגיעו לתשובה המבעירה את אש השנאה/כעס/רתיעה בתוככם, ראשית הרשו לרגשות להיות ולחלוף. בנקודה מסויימת הפנו את תשומת הלב פנימה. היכן תכונה זו מופיעה אצלכם? ייתכן שבתחומים אחרים, בצורות אחרות ובעוצמות אחרות, אך מה שאנו לא אוהבים באחר, קיים בתוכנו.

הגילוי של אותן תכונות או התנהגויות בעצמי הוא חלק חשוב במסע, אך לא סופו. כל התנהגות, מאיימת או מרתיעה ככל שתהיה, מורכבת מרגשות פגועים, מודחקים. החשיפה לאור המודעות מתחילה לעורר את הרגשות הללו למודע וכך מתחיל תהליך הריפוי. כאשר תהיה בכם יותר עדינות, סובלנות, אפילו חמלה, ביחס לאותן התנהגויות באחרים, תדעו שהתחולל שינוי בתוככם.

את הספר ניתן להשיג ב-http://mendele.co.il וב-www.freedomtofeel.co.il
error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן