Skip to content

מחבל נורה למוות בצומת תפוח

מחבל פתח באש לעבר כוח מג"ב בצומת. הכוח השיב באש והסתער. זו הפעם השניה תוך שבוע שאירוע חבלני מתרחש סמוך לתפוח
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

 

אזור התקרית (צילום: אביאל ממליה, בטחון מואז שומרון)
אזור התקרית (צילום: אביאל ממליה, ביטחון מואז שומרון)

אש נפתחה הלילה (שלישי) לעבר כוח צה"ל שנמצא סמוך לצומת תפוח בשומרון. הכוח השיב אש לעבר המחבל היורה והרג אותו. לוחם מג"ב אחד נפצע באורח קל.

מתחקיר ראשוני עולה כי מעט אחרי חצות התקרב מחבל חמוש באקדח אל עמדה של מג"ב בצומת תפוח. הוא ירה לעבר הלוחמים. לוחם משמר הגבול וחייל צה"ל מחטיבת הנחל הסתערו לעבר המחבל ופגעו בו. לוחם מג"ב נפצע משני קליעים בירכו. כוחות גדולים של צה"ל ומג"ב הוזעקו למקום. 

הרמטכ"ל מגיע לצומת תפוח (צילום דו"צ)
הרמטכ"ל מגיע לצומת תפוח (צילום: דו"צ)

הרמטכ"ל בני גנץ, ששהה באירוע אחר בקרבת מקום, הגיע לאזור התקרית ושוחח עם הלוחמים. בתפוח שמעו היטב את קולות הירי שנמשכו זמן קצר ודיווחו לצבא. חלק מהתושבים שהגיעו למקום התקרית פונו בהוראת הצבא ומשמר הגבול.

ראש המועצה האזורית שומרון, גרשון מסיקה, מסר בתגובה לפיגוע: "המחבלים מקבלים רוח גבית מהכרת ארה"ב ואירופה בממשלת המחבלים של החמס והרשות הפלסטינאית. הגיע הזמן שמדינת ישראל תעשה מה שטוב למדינת ישראל ותפסיק להתחשב במה יאמר העולם. בהזדמנות זו אני מבקש לחזק את צהל וחייליו שעומדים על המשמר יום וליל ומגנים על תושבי השומרון ומדינת ישראל כולה".

הלוחם הפצוע מקבל טיפול ראשוני (צילום: איחוד והצלה)
הלוחם הפצוע מקבל טיפול ראשוני (צילום: איחוד והצלה)

זו הפעם השנייה תוך שבוע ימים שבצומת תפוח מתרחש פיגוע חבלני. ביום שישי שעבר נעצר צעיר פלסטיני בשנות ה-20 לחייו, כשהגיע למחסום שאיננו מרוחק מהצומת לבוש מעיל. לוחמי מג"ב חשדו בו והורו לו לפשוט את מעילו. אז התגלה כי הצעיר נשא חגורת נפץ בת 12 מטעני צינור על גופו. חבלני משטרה שהגיעו למקום נטרלו את המטען והוא נעצר. בחקירתו סיפר כי יש עוד שלושה פלסטינים שבידיהם חגורות נפץ. צה"ל, המשטרה ושב"כ פתחו במצוד ובחקירה.

 

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן