Skip to content

דרקונים שועטים בירקון

מי שעבר ביום שלישי השבוע בגדות הירקון יכול היה לצפות במרוץ סירות דרקון כמיטב המסורת הסינית. הפסטיבל נועד לשמר מסורת עתיקה והוא פרי שיתוף פעולה ספורטיבי ראשון מסוגו בין שגרירות סין, עיריית ת"א ומרכז דניאל לחתירה
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בסין זה נהוג כבר יותר מאלפיים שנה, אבל מי שעבר ביום שלישי השבוע בגדות הירקון יכול היה לראות מרוץ סירות דרקון כמיטב המסורת הסינית. המרוץ שנערך אתמול הוא פרי שיתוף פעולה ספורטיבי ראשון מסוגו בין שגרירות סין, עיריית ת"א ומרכז דניאל לחתירה. בין קבוצות המתחרים הייתה כמובן גם סירה של עובדי השגרירות הסינית.

(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

באשר למקור המנהג הזה קיבלתי שיעור קצר בהיסטוריה (סינית) מפנג, עיתונאי סיני שנמצא בארץ ומסקר את תחום הטכנולוגיה והמדע בישראל. בעודנו מצלמים את המרוץ הוא סיפר שהפסטיבל נועד לשמר את זכרו של המשורר הסיני קו-יואן, שחי במאות השלישית והרביעית לפני הספירה בממלכה הקדומה צ'ו.

אותו קו-יואן שירת בתפקידים בכירים בחצר המלוכה. יום אחד החליט המלך לכרות ברית עם ממלכת קין. יואן שהתנגד לברית זו גורש בבושת פנים מחצר המלוכה והואשם בבגידה. הוא נאלץ לחיות בגלות קרוב לשלושים שנה (שהיו פוריות מאוד מבחינה יצירתית) ואז נכבשה עירו על ידי ממלכת קין. בצר לו החליט קו-יואן ליטול את חייו בקפיצה לנהר. המקומיים שהעריצו את קו ואת שירתו חשו בסירותיהם כדי להצילו או לפחות למשות את גופתו מהמים וזה המקור למרוץ סירות הדרקון.

(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)
(צילום: דן בר דוב)

המשך הסיפור קשור למנהג נוסף: כשגופתו של קו-יואן לא נמצאה הטילו התושבים כדורי אורז לנהר כדי שהדגים יאכלו אותם ולא יכרסמו את גופתו של משוררם האהוב. סיפור זה מסביר את עוגות האורז העטופות עלי במבוק המוכרות היום בסין. יש עוד סיפורים שונים באשר למקורו של המנהג, אבל זה הסיפור הרווח ביותר בסין.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן