Skip to content

קטין חשוד בהטמנת מטען נפץ בשליחות אחיו האסיר

האח הבוגר לא חס על אחיו הקטין: כתב אישום הוגש הבוקר בתל אביב כנגד קטין בן 14 שהסתיר מטען חבלה בגן ציבורי בבת ים. מעובדות כתב האישום עולה סיפורו של אח שמרצה מאסר עולם, ושולח את אחיו הקטין להטמין מטען נפץ כדי לסגור חשבון
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

כתב אישום חמור הוגש הבוקר (חמישי) על ידי פרקליטות מחוז ת"א בבית המשפט המחוזי בעיר נגד קטין בן 14, תושב חולון, ונגד שי שמאילוב, תושב רמת גן בן 29, בגין עבירה של נשיאה והובלה של נשק. סיפור הפרשה נחשף אתמול על-ידי משטרת ישראל, ולפיו נעצר הקטין לפני מספר שבועות לאחר שהטמין (על פי החשד) מטען חבלה בתוך עץ בגן ציבורי בבת ים. בנוסף, גם נעצר תושב רמת-גן בחשד שהפעיל מעבדה לייצור ומכירת מטעני חבלה ומסר את המטען לנער.

מפרטי המקרה עולה שבתחילת חודש מאי התקבל דיווח במוקד המשטרתי מכמה ילדים על חפץ חשוד שנראה בגינה ציבורי בבת ים, ליד רחוב בר אילן.

מטען החבלה שנחשף (צילום: דוברות משטרת ישראל)
מטען החבלה שנחשף (צילום: דוברות משטרת ישראל)
הקטין משחזר את מעשיו (צילום: דוברות משטרת ישראל)
הקטין משחזר את מעשיו (צילום: דוברות משטרת ישראל)


המטען נמצא בגזע עץ, כשהוא בתוך שקית. הוא פורק על ידי חבלנים, ובמקביל נפתחה חקירה מאומצת במחלק הנוער במשטרת מרחב איילון בפיקודו של ניצב משנה נתן בוזנה. מספר ימים לאחר מכן נעצר הנער, והודה במיוחס לו.
לאחר מעצרו של הנער נעצר גם שמאילוב, צעיר בשנות ה-20 לחייו תושב הצפון, בחשד שהוא סיפק לקטין את המטען. בביתו של שמואלוב, ברחוב ביאליק ברמת גן, נמצאה מעבדת נפץ שכללה חומרי נפץ, מערכות הפעלות, גולות ממתכת וראיות נוספות. הממצאים כך נטען, שהתקבלו העידו על קשר חד-משמעי בין הקטין לחשוד הבגיר. המטרה סברה כי הקטין יצר קשר עם הצעיר מיוזמתו וייתכן שנעזר בגורמים בעלי עבר פלילי אחרים במשפחתו.

גולות המתכת שנתפשו בבית שמאילוב (צילום: דוברות משטרת ישראל)
גולות המתכת שנתפשו בבית שמאילוב (צילום: דוברות משטרת ישראל)


הנער הודה במעשה, ומסר מספר גרסאות כשלפי האחת מהן הוא ביקש לשמור על כבוד המשפחה לאחר שבן משפחתו הוכה על ידי בעלי פיצוציה בעיר. במהלך החקירה עלה החשד כי אחיו של הנער, שמרצה מאסר עולם, נקלע לקטטה ושלח את אחיו לנקום את כבודו.

נצ"מ בוזנה הבהיר אתמול כי המשטרה ומחוז תל אביב לוקחים את נושא המטענים כמרכיב משמעותי בלחימה בפשיעה. "הבנו שיש פה סיפור שמסכן את הציבור, אבל יותר מכך שעלולים להיות עוד מטענים ושיש מעבדה שמייצרת אותם", אמר הקצין. הבוקר הוגש כנגד השניים כתב אישום ולפיו אחיו של הקטין נקלע לקטטה יחד עם אחר במהלכה נגרמו לו חבלות. סמוך לאחר מכן, החליט הקטין לפגוע במי שפצע את אחיו. לשם כך, פנה לאחר אשר הפנה אותו לשמאילוב על מנת שיסייע לו. בתאריך 17.4.14 בשעה 22:00 נסע הקטין מבת ים לרמת גן, שם מסר לו שמאילוב שקית ובתוכה מטען חבלה. כשבוע לאחר מכן ניסה הקטין יחד עם אחר להטמין את מטען החבלה בבית העסק של האדם שפצע את אחיו בקטטה, אך בגלל נוכחותה של אשתו נמלכו בדעתם. מספר ימים לאחר מכן נשא הקטין את מטען החבלה והטמינו במקום מסתור בגן בבת ים. ב-5 בפברואר התגלה מטען החבלה על-ידי עובר אורח, ונתפס על ידי המשטרה.

פרקליטו של שמאילוב, עו"ד יובל זמר, מסר שמרשו מכחיש את כל החשדות נגדו. "מיד לאחר קבלת חומרי החקירה נמסור את טענותינו בבית המשפט. הפרסומים כאילו נמצאו בביתו מעבדת נפץ ומטענים מגמתיים ומטעים. בביתו נתפסו אביזרים שיש בכל בית ומכאן עד להגדרה כמעבדת נפץ ארוכה עוד הדרך".

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן