Skip to content

מטוס סולארי ביצע טיסה ניסוי מוצלחת

הטיסה נמשכה שעתיים ו-15 דקות, חצי שעה יותר מהמתוכנן. המטרה של מתכנניו לבצע איתו בשנה הבאה טיסה סביב העולם. המטוס הבנוי סיב פחמן, שוקל 2.3 טונות. יש לו ארבעה מנועים חשמליים והוא מופעל על ידי 17,248 תאים סולאריים המותקנים בגופו. מוטת כנפיו - 72 מטר
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

מטוס סולאר אימפולס 2, המופעל על ידי סוללות סולאריות הנטענות על ידי השמש, ביצע ביום שני השבוע טיסת ניסוי מוצלחת בשווייץ. השלב הבא לקראת המטרה של מתכנניו הוא לבצע איתו בשנה הבאה טיסה סביב העולם. הטיסה נמשכה שעתיים ו-15 דקות, חצי שעה יותר מהמתוכנן.

סולאר אימפולס 2 בזמן טיסתו. צילום יח"צ
סולאר אימפולס 2 בזמן טיסתו (צילום: יח"צ)

"הכל עבד כצפוי", אמר הטייס הגרמני מרקוס שרדל (Markus Scherdel) במסיבת עיתונאים בפיירנה (Payerne), במרכז שווייץ, "כמובן שאנחנו צריכים לעשות יותר בדיקות, אבל זו התחלה טובה ואני מצפה להטיס את המטוס בפעם הבאה".

גנב את ההצגה

סולאר אימפוס 2 על הקרקע
סולאר אימפוס 2 על הקרקע. צילום: יח"צ

האימפולס 2, הבנוי סיב פחמן, שוקל 2.3 טונות. יש לו ארבעה מנועים חשמליים והוא מופעל על ידי 17,248 תאים סולאריים המותקנים בגופו וב-72 מטר מוטת כנפיו. דגם זה הוא המשכו של מטוס סולאר אימפולס 1, שבשנת 2010 ביצע טיסה שנמשכה 26 שעות, והוא מוכיח את יכולותו להטעין את הסוללות במשך הטיסה ביום ולהמשיך לטוס בלילה. סולר איפולס 1 גנב גם בשנת 2011 את ההצגה בסלון האווירי בפריז.

לטוס 120 שעות

המטרה של סולאר אימפולס 2 היא לטוס ללא הפסקה במשך יותר מ-120 שעות, חמישה ימים וחמישה לילות, מה שיאפשר למטוס לחצות את האוקיינוס השקט והאוקיינוס האטלנטי בטיסה הגלובלית שלו. המבצע אמור להתחיל בחודש מרץ 2015 באיחוד האמירויות הערביות ואז הוא יקיף את כדור ארץ מזרחה.

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן