Skip to content

בן אליעזר פורש מן המירוץ לנשיאות: לא עברתי על החוק

בכך הוא מותיר את הזירה לחמשת מתמודדים האחרים. בהודעה שפרסם היום בן אליעזר נאמר: "מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד, לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה". סיעת העבודה מתכנסת הלילה כדי להחליט במי לתמוך
פחות מדקהזמן קריאה: דקות

בנימין (פואד) בן אליעזר הודיע היום (שבת) בצהריים על פרישתו מן המירוץ לנשיאות המדינה והוא מותיר בכך את הזירה לחמשת מתמודדים האחרים.

בהודעה שפרסם היום בן אליעזר נאמר: "ביום שישי, בישורת האחרונה של התמודדות ארוכה, ארבעה ימים לפני ההצבעה בכנסת על תפקיד נשיא המדינה, אשר בכל הצניעות הייתי המועמד המוביל, זומנתי בהתראה של 20 דקות למשטרה לבדוק את מקורות המימון של דירתי. השבתי על כל מה שנשאלתי ואף התחייבתי לשוב ולגבות את דברי במסמכים והוכחות. אני שב ומדגיש את מה שאמרתי גם במשטרה וגם באמצעי התקשורת בתקופה האחרונה – כל שקל ששולם לקניית הדירה שקוף וידוע. 

(צילום ארכיון: נירה ידין)
מדוע הוחלט להתחיל בחקירה דווקא עכשיו? (צילום ארכיון: נירה ידין)

"ב-24 השעות האחרונות חשבתי והתלבטתי רבות מה לעשות", נאמר בהודעתו של בן אליעזר. "מחד, האם להרים ידיים בניגוד לאופי שלי ולפרוש מההתמודדות? שכן ההתמודדות לנשיאות היא הסיבה לגל ההשמצות העכור שתוקף אותי. מאידך, האם להיכנע ולתת למי שעומד מאחורי הדבר הזה את מבוקשם? ויש גם מי שיגידו, שהפרישה היא הודאה באשמה, דבר שאין בכוונתי לעשות. להפך, אין לי ספק כי בזמן הקרוב האמת תצא לאור". 

על תרומתו למדינה אומר בן אליעזר  בהודעתו: "בגיל 12 עליתי לבד לארץ. 30 שנים שירתתי את מדינתי כלוחם ומפקד בצה"ל ו-30 שנים כמשרת ציבור. כיהנתי שבע פעמים כשר, בין היתר כשר הביטחון וכממלא מקום ראש הממשלה ואף כיושב ראש מפלגת העבודה. לפני שמונה חודשים החלטתי להתמודד על תפקיד נשיא מדינת ישראל. עם כל הצניעות, אני המועמד בעל הניסיון הרב ביותר והמתאים ביותר, בעל העשייה המשמעותית והמגוונת ביותר למען המדינה. מרגע שהודעתי על התמודדותי לתפקיד, לא פסק מסע השמצות והכפשות אגרסיבי ומתוזמן נגדי, מסע שכל מטרתו למנוע ממני מלהתמודד ומלכהן כנשיא המדינה".  

״קיבלתי את ההחלטה בלב כבד מאוד״, כתב בן אליעזר. "שמי הטוב מלווה אותי מיום היוולדי, ובכוונתי להמשיך ולשמור על שמי, כבודי ועל האמת. יש לי אמון מלא ברשויות החוק והצדק של מדינת ישראל, ואני בטוח, כי בסיום תהליך הבדיקה, גם רשויות החוק יאמתו את הידוע לי – לא עברתי על החוק, מקורות הכנסתי היו ועודם גלויים ושקופים, וגם המידע על ההלוואה שקיבלתי, המגובה במסמכים, ידוע לרשויות המדינה השונות. למרות החלטתי, אלחם לכך שייבדקו כל השאלות החשובות: כמה זמן היה המידע בידי רשויות המדינה השונות? מדוע הוחלט להתחיל בחקירה דווקא עכשיו, ימים ספורים לפני סוף ההתמודדות, כאשר אני מתגורר בדירתי כבר למעלה משנה".

ראש האופוזיציה ויו"ר מפלגת העבודה ח"כ יצחק הרצוג הגיב על פרישתו של פואד בן אליעזר: "קיבלתי את החלטתו של ח״כ בנימין בן אליעזר לפרוש מהמירוץ לנשיאות. אני מכבד אותו ואת החלטתו ומאחל לו שהאמת תצא לאור".

סיעת העבודה תתכנס הלילה ב-10 ותכריע האם לתמוך במועמד מוסכם אחר או להתיר חופש הצבעה לחברי הסיעה.

ח"כ איציק שמולי, מתומכיו המובהקים של "פואד", כתב בעמוד הפייסבוק שלו כי דיבר עם בן אליעזר בבוקר. "שמעתי אדם חזק אך כאוב שחש שנעשה לו עוול גדול מאוד, ממש סיכול ממוקד", כתב ח"כ שמולי. "גם מאמציי לשכנעו לנסות ולהוביל בכנסת מהלך לדחיית הבחירות עלו בתוהו. הוא פשוט אמר לי שיש לו כרגע משימה גדולה יותר: לנקות את שמו הטוב. קיבלתי את זה בצער. מדובר באיש שנתן את כל חייו למדינה ואני מאחל לו שיצליח להפריך במהרה את כל הסיפור הזה. אני גם מקווה שהיועץ המשפטי ויינשטיין ייתן גם תשובה בהקדם לגבי תזמון הבדיקה – ארבעה ימים לפני הבחירות כשפואד גם בביתו כבר שנה ויכול היה לבדוק זאת הרבה קודם ולמנוע את המבוכה מכולם. לגבי ההמשך, אני לא מגובש ועדיין לא החלטתי למי אתן את קולי. כל האופציות (כולל לא להצביע או להימנע בהצבעה) על השולחן".

מועמד הליכוד לנשיאות, חבר הכנסת ראובן ריבלין, הגיב לפרישתו של בן אליעזר ואמר: "יש לי צער גדול על פואד, וצער על האווירה הקשה האופפת את מערכת הבחירות לנשיאות".

חבר הכנסת מאיר שטרית המשתתף הגיב: "אני מאחל לפואד שיוכיח במהרה את ניקיון כפיו ואת צדקתו. המרוץ הנוכחי לנשיאות, הגיע לצערי הרב למקומות שאינם ראויים למוסד חשוב ומרכזי זה בחיי העם והמדינה".

המועמדת לנשיאות, דליה איציק, אמרה: "צר לי על ההתפתחות האחרונה בעניינו. אני מזכירה שלבן אליעזר עומדת חזקת החפות ויש לכבדה".

השופטת בדימוס דליה דורנר אמרה בתגובה כי לפואד בן אליעזר עומדת חזקת החפות ושהיא מקווה שהאמת תתברר במהרה.

פרופסור דן שכטמן הגיב: "שמעתי בצער על חקירתו של ח"כ בן אליעזר וכן על פרישתו מן המרוץ. כולי תקווה כי האמת תצא לאור וח"כ בן אליעזר יוכל להוכיח את חפותו".

[related-posts]

error: התוכן באתר מגפון ניוז מוגן
דילוג לתוכן